بخوابید و لاغر شوید
نداشتن خواب کافی موجب کاهش سطح لپتین و افزایش سطح هورمون اشتها، موسوم به گرلین، می‌شود.
محققان می‌گویند اگرچه داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن از عوامل کلیدی برای کاهش وزن است، اما داشتن خواب کافی در حفظ تناسب بدن موثر است.

متخصصان سلامت در مطالعه‌ای به اثرات هشت ساعت خواب در طول شبانه روز بر اندازه دور کمر دست یافته‌اند و می‌گویند که خواب کافی نه تنها موجب می‌شود فرد مواد غذایی کمتری مصرف کند، بلکه با اثرات این خواب بر سطح هورمون «لپتین» که تنظیم کننده گرسنگی است، بدن احساس سیری بیشتری می‌کند. نداشتن خواب کافی موجب کاهش سطح لپتین و افزایش سطح هورمون اشتها، موسوم به «گرلین»، می‌شود و در نتیجه فرد را به پرخوری وادار می‌سازد.
نتایج یک بررسی جدید نیز نشان می‌دهد زنانی که خواب کافی ندارند به طور متوسط نسبت به زنان دیگر 300 کالری بیشتر مصرف می‌کنند.
از سوی دیگر خواب کافی چربی شکمی را از بین می‌برد. استرس و اضطراب فاکتور کمک کننده مهم در بروز چربی شکمی است که برخورداری از خواب کافی روش خوبی برای مقابله با آن است.

در یک بررسی جدید آمده است زنانی که در طول شبانه روز 7 تا 9 ساعت می‌خوابند نسبت به افرادی که از خواب کافی محروم هستند وزن کمتری دارند. خواب کافی انرژی فرد را افزایش می‌دهد و در صورتی که فرد در طول شب از خواب کافی برخوردار باشد در روز انرژی بیشتری دارد تا از عهده فعالیت‌های روزانه برآید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!