کاهش وزن با چای لاغری حقیقت دارد؟
با ورود به میان‌سالی احتمال بالا رفتن وزن شما وجود خواهد داشت.
این روزها که نرخ ابتلا به افزایش وزن و چاقی در اثر زندگی‌های ماشینی در حال افزایش است، بسیاری از افراد در پی راه‌هایی برای پایین آوردن وزن خود هستند. دکتر پیام فرح‌بخش دراین‌باره گفت: «برای کاهش وزن، درصورتی‌که اضافه‌وزن شما ناشی از خوردن بیش‌ازاندازه مواد غذایی باشد، می‌توانید با محدود کردن خانواده نان و غلات به حدود 5 واحد، سبزیجات به حدود 3 واحد، میوه‌ها به حدود 2 واحد، شیر و لبنیات به حدود 2 واحد، گوشت‌ها به 2 تا 3 واحد و چربی‌ها به حداقل ممکن، به وزن موردنظر خود دست پیدا کنید». وی خاطرنشان کرد که اگر اضافه‌وزن شما از خوردن زیادی نباشد، به این معنی است که سوخت‌وساز بدنتان کم است و باید تحت درمان دارویی قرار بگیرید».

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر چای‌های لاغری موجود در بازار بر روند کاهش وزن هم گفت: «در مورداستفاده از چای لاغری، تبلیغات موجود در این زمینه بسیار بیشتر از واقعیت است و به نظر می‌رسد استفاده ازاین‌گونه مواد، تأثیر واضحی بر کاهش وزن نداشته باشند».

وی به افرادی هم که در دوران جوانی ازنظر وزنی در محدوده سلامت قرار دارند، توصیه کرد: «با ورود به میان‌سالی احتمال بالا رفتن وزن شما وجود خواهد داشت، بنابراین توصیه جدی برای اضافه کردن وزن به تمام افرادی که در دوران جوانی در محدوده وزن طبیعی هستند و می‌توانند کمی وزن خود را بالا ببرند، نمی‌شود. بااین‌حال، این افراد می‌توانند از مکمل‌های ویتامینی و املاح زیر نظر پزشک معالج خود، کمک بگیرید و با کاهش استرس در زندگی و حفظ آرامش، به بهترین وزن خود دست پیدا کنید».

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : سلامانه

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!