لم دادن ممنوع!
هیچگاه پاهایتان را به صورت ضربدری قرار ندهید.
یک متخصص طب فیزیکی با تاکید بر اهمیت درست نشستن جهت پیشگیری و تشدید گودی کمر گفت: باید صاف بنشینید و از لم دادن یا خم شدن بر روی میز کار اجتناب کنید.

دکتر هادی شجاعی با اشاره به اینکه بهترین حالت برای خوابیدن، به پهلو خوابیدن است، گفت: دمر خوابیدن موجب افزایش گودی کمر می‌شود، اما در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید، حتما بالشتی زیر شکم خود قرار دهید.

وی با تاکید بر اهمیت درست نشستن در پیشگیری و تشدید گودی کمر گفت: برای درست نشستن، از صندلی مناسب استفاده کنید. این صندلی باید قابلیت تغییر ارتفاع را داشته باشد و پشتی آن نیز قابل تنظیم باشد تا فشارهای وارده بر ناحیه پشت و کمر را کاهش دهد. شجاعی افزود: زانوهای شما باید هم‌سطح با مفصل لگن‌تان باشد. باید صاف بنشینید و از لم دادن یا خم شدن بر روی میز کار اجتناب کنید. در صورت نیاز برای حمایت کمرتان از یک بالشت کوچک مناسب استفاده کنید.

این متخصص طب فیزیکی یادآور شد: کف پاها را باید به طور صاف بر روی زمین بگذارید و در صورت لزوم از زیر پایی مناسب استفاده کنید و هیچگاه پاهایتان را به صورت ضربدری قرار ندهید و یا روی نوک پنجه نگه ندارید.
شجاعی خاطر نشان کرد: در صورتی‌ که با مانیتور کامپیوتر کار می‌کنید، باید حداقل فاصله یعنی بین 25 تا 75سانتیمتر را ( بین چشم و صفحه ) رعایت کنید. برای این کار رعایت فاصله‌ای معادل طول بازو کفایت می‌کند.

وی در پایان گفت: هنگام ایستادن، سعی کنید قفسه سینه به طرف جلو و عضلات شکم جمع باشد. همچنین از قفل کردن زانوها در حالت ایستاده خودداری شود. وقتی ایستاده‌اید، یک پا را مستقیم روی زمین و دیگری را روی یک پله، چهارپایه و یا هر وسیله مشابه، در سطحی کمی بالاتر از پای دیگر قرار دهید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
6 اشتباه جالب و رایج درباره كمردرد!!
9 ورزش کمردرد +تصویر
کمردرد شما را نمی کشد بلکه شما را شکنجه می کند
ورزشهایی که کمردرد را بدتر می‌کنند
درست بنشینید تا کمر درد نگیرید!!