هشدار در مورد خزندگان خانگی
عفونت سالمونلا نوعی باکتری است که عمدتا مرتبط با مسمومیت غذایی است و عموما با علائمی مثل حالت تهوع و استفراغ همراه است.
متخصصان انگلیسی هشدار دادند نگهداری از خزندگان خانگی برای کودکان زیر 5 سال خطر ابتلای آنان به عفونت سالمونلا را تشدید می‌کند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد از هر چهار کودک خردسال زیر 5 سال که مبتلا به عفونت سالمونلا شده‌اند یک کودک میکروب این بیماری را از خزندگان خانگی گرفته است. بنابر این مطالعه کودکانی که عامل ابتلا به عفونت سالمونلا در آن‌ها خزندگان خانگی بوده، خردسال و کم‌سن‌تر از سایر کودکانی بوده‌اند که بیماری را از طریق دیگر گرفته‌اند و همچنین احتمال بستری شدن آن‌ها و تشدید بیماری و تاثیر آن بر مغز و خون این کودکان بیشتر است. به همین منظور پزشکان انگلیسی به والدینی که فرزندان کوچک دارند و حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند هشدار داده‌اند که از نگهداری از خزندگان در خانه خودداری کنند.

عفونت سالمونلا نوعی باکتری است که عمدتا مرتبط با مسمومیت غذایی است و عموما با علائمی مثل حالت تهوع و استفراغ همراه است. پزشکان معتقدند موارد حاد این بیماری موجب عفونت‌های خونی، مننژیت و بیماریهای استخوانی می‌شود. بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا سالانه 1.2 میلیون نفر در آمریکا مبتلا به عفونت سالمونلا می‌شوند.

دکتر کریستف برگز،‌ متخصص کودکان بیمارستان زوریخ سوئیس معقتد است کسانی که ایمنی ضعیفی دارند مانند کودکان و نوزادان، مستعد ابتلا به این عفونت هستند. این بررسی تایید کرد در واقع علاوه بر مسمومیت غذایی که موجب بروز بیماری سالمونلا می‌شود،‌ نوعی از این بیماری به دنبال ارتباط با خزندگان بوجود می‌آید که علائم در این نوع بیماری به مراتب شدیدتر است.

سالمونلا یک باکتری ناقل است که به راحتی از حیوان به انسان منتقل می‌شود و برای کودکان خطرناک‌تر است. پزشکان در خصوص انتقال این بیماری از خزندگان به کودکان زیر یک سال هشدار داده‌اند چرا که حتی در صورت ارتباط غیرمستقیم با این خزندگان بیماری منتقل می‌شود. پزشکان همچنین شستن دست‌ها پس از هر نوبت تماس با حیوانات خزنده را ضروری می‌دانند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا