یکی از اسرار لاغری را بدانید
افراد سیگاری کمتر اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی را می خوانند و اغلب شیوه زندگی نامناسبی دارند.
تحقیقات در آمریکا نشان می دهند که خواندن برچسب مواد غذایی موجب پیشگیری از چاقی به ویژه در زنان می شود.
بر اساس این مطالعه، وزن زنانی که به برچسب مواد غذایی توجه می کنند، حدود 4 کیلوگرم کمتر از سایرین است، به عبارت دیگر شاخص توده بدن (BMI) در این گروه 1.49 پایین تر از کسانی است که در هنگام خرید هرگز به دنبال اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی نیستند.

چاقی یکی از بزرگترین مشکلات بهداشتی در زندگی مدرن است و تعداد افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی روز به روز افزایش می یابد. در فاصله سال 2009 تا 2010 بیش از یک سوم (37 درصد) جمعیت بزرگسال و 17 درصد کودکان و نوجوانان در امریکا چاق ارزیابی شده اند.

نکته جالب در این مطالعه این است که مشخص شد افراد سیگاری کمتر اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی را می خوانند و اغلب شیوه زندگی نامناسبی دارند. همچنین افراد شهرنشین و تحصیل کرده توجه بیشتری به این اطلاعات دارند. در بخش دیگری از این مطالعه مشاهده می شود که 58 درصد مردان و 74 درصد زنان برچسب مواد غذایی را مطالعه می کنند. در این بررسی توصیه شده است از آنجایی که توجه به اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی یک راه موثر در پیشگیری از چاقی است، سیاست گذاران بخش سلامت و بهداشتی جوامع، افراد را به مطالعه این برچسب ها تشویق کنند و تولید کنندگان مواد غذایی و صاحبان رستوران ها را متقاعد سازند که حتما اطلاعات تغذیه ای را در برچسب مواد غذایی و منوهای خود درج نمایند.
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
راه های مقابله با چاقی شکمی
اگر می خواهید چاق نشوید، بخوانید
چاق ها نابارور می‌شوند؟!
بهترین سن پیشگیری از چاقی در کودکان
بهترین میوه برای درمان چاقی چیست؟