در دوران کودکی ممکن است ساده‌ترین چیزها مورد توجه کودک قرار بگیرد و در مقابل چشمگیرترین اسباب بازیها اصلا توجه کودک را جلب نکند.

کودکان زیر 3 سال هر چه به دست آورند به دهانشان میبرند و این مهمترین نکته احتیاطی است که در انتخاب اسباب بازی کودکان در این سنین باید به آن توجه کرد.
 
دکتر زهرا رخشایی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: در دوران کودکی ممکن است ساده‌ترین چیزها مورد توجه کودک قرار بگیرد و در مقابل چشمگیرترین اسباب بازیها اصلا توجه کودک را جلب نکند.

کودک در این سن از اسباب بازی هایی که نمودار واقعیت‌اند لذت میبرد به همین خاطر اسباب بازیهایی مثل ماشین و عروسک برای او مناسبتر هستند.

گفتنی است: بهترین سرگرمی برای کودکان در سنین 3 تا 5 سال نقاشی کردن است پس مواد رنگی و به خصوص مواد شمعی‌هایی که توسط متخصصان سم شناسی مورد بررسی و تایید قرار گرفته‌اند و دارای علامت 4236-ASTMD هستند برای این سن بسیار مناسب‌اند.
 
شایان ذکر است: در این سن هنوز ذهن کودک برای بازی های منطقی و قاعده‌مند آماده نیست اما حافظه و تخیل او را میتوان با بعضی اسباب‌بازیهای ساختگی و دستگاه‌های صوتی یا الکترونی یا بازیهای مربوط به کلمات تقویت کرد.

وی که تحقیق خویش را در سمینار کودک سالم نیز عنوان نمود؛ افزود: در سنین 6 تا 12 سال کودک باید آرام آرام مهارتهای اجتماعی را نیز بیاموزد به همین خاطر بازیهای تجسمی در این سنین توصیه میشود و کار دستی نیز تخیل و خلاقیت کودک را تحریک میکند.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

www.seemorgh.com/health

 

مطالب پیشنهادی:
بهترين اسباب بازی برای كودكان 7 تا 12 ماهه
هشدار درباره تنبیه بدنی كودكان 
فرزندتان ديابت دارد؟
اهميت مراقبت‌های بهداشتی در دانش‌آموزان
هشدار درباره استفاده از ویکس در خردسالان