بسیاری از خانم های باردار به هنگام بارداری شان از سوزش سردل رنج می برند و همین موضوع باعث می شود نزد پزشک بروند.آیا علت این درد را می دانید؟
 
دکتر پریسا ترابی گفت:برای كاهش سوزش سردل می‌توان به جای 3 وعده غذای اصلی و با حجم زیاد، 4تا 5 وعده غذای سبك و به جای استفاده از مواد غذایی سرخ كرده غذاهای آب پز و بخار پز مصرف كنند،غذا را به خوبی جویده و به آرامی بخورند و بعد از صرف غذا كمی پیاده روی كنید.
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت:زنان باردار از غذاهای چرب و ادویه دار به خصوص ادویه تند كمتر مصرف كنند و هر چه غذا ادویه كمتر و طعم ملایم‌تری داشته باشد ترشح اسید معده را كمتر تحریك می‌كند.
ترابی اضافه كرد:زنان باردار مصرف شكلات،قهوه،چای،نوشابه‌های گاز دار و سایر نوشیدنی‌های حاوی كافئین را حذف كرده و به جای آن آب نوشیده شود و از مصرف سركه همراه سالاد پرهیز كنند و از غذاهایی كه اضافه اسید معده را جذب می كنند مانند شیر، ‌تخم مرغ یا غذاهای نشاسته‌ای استفاده كنند.
وی گفت:زنان باردار بعد از صرف غذا و آشامیدن از دراز كشیدن یا خم شدن به جلو پرهیز كنند و هنگام استراحت زیر سر را بالاتر از سطح بدن قرار دهند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی:
پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی
بارداری و سلامت پا
غذا و تهوع صبحگاهی در دوران بارداری
چگونگی مصرف دارو در دوران بارداری!!
تغذیه مادران در زمان بارداری