آنچه مهم است انتخاب كرم ضد آفتاب متناسب با پوست و همچنین استفاده درست از آن است...
 
 
معاون پژوهشی مركز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام گفت:خارجی یا داخلی بودن كرم‌های ضدآفتاب مهم نیست،بلكه آنچه مهم است انتخاب كرم ضدآفتاب متناسب با پوست و همچنین استفاده درست از آن است.
دكتر علیرضا فیروز،متخصص پوست و معاون پژوهشی مركز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام در ادامه درباره مصرف درست كرم‌های ضد آفتاب گفت:این كرم‌ها باید به مقدار كافی و در زمان مناسب استفاده و در فواصل زمانی مناسب تجدید شوند.
این متخصص پوست،زمان مناسب استفاده از كرم ضدآفتاب را حدود 15 تا 20 دقیقه قبل از مواجهه با نور آفتاب،عنوان كرد و در خصوص علت آن گفت:كرم‌های مورد استفاده باید زمان كافی برای واكنش با سلول‌های پوست را داشته باشند تا فعال شده و موثر واقع شوند.

دكتر فیروز با بیان این‌كه میزان فعالیت اكثر این كرم‌ها روی پوست در شرایط عادی 2 تا 3 ساعت است، گفت:توصیه می‌شود اگر فردی در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرد،پس از این فاصله زمانی،دوباره مصرف كرم ضد آفتاب را تجدید نماید.
وی در خصوص مقدار مناسب مصرف كرم گفت:عدد SPF براساس استفاده 2 میلی گرمی از این كرم‌ها به ازای هر سانتی‌متر مربع پوست محاسبه می‌شود،اما از آنجایی كه هیچ فردی به این میزان از كرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌كند لذا برخی توصیه می‌كنند كه این كم مصرف كردن با استفاده از SPF بالاتر جبران شود.
دكتر فیروز، SPF مناسب برای پوست‌های معمولی را عدد 30 عنوان كرد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
زیبایی در پوست گردن!!
برای داشتن پوستی زیبا گوجه فرنگی بخورید!!
بهترین محافظ پوست در فصل تابستان!!
چگونه جوانتر به نظر بیاییم؟
از بین بردن جای جوش