قرص امگا 3 یکی از داروهایی می باشد که در این روزها به خوردن این قرص بسیار سفارش می شود،اما افرادی که دارای فشار خون هستند چطور؟

 

 

رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد ماهی، مغزها و دانه‌های خوراکی غنی از اسیدهای چرب امگا-3 می‌تواند به پایین آوردن فشار خون کمک کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز دکتر جرمیا استالمر استا ممتاز پزشکی پیشگیری در دانشگاه شمال غرب در شیکاگوی آمریکا که در این تحقیق شرکت داشته است،در این باره گفت: ‌"فشار خون درصد زیادی ار افراد بین 20 تا 60 سال بالا می‌رود، و در میانسالی بسیاری از افراد به بیماری پرفشاری خون مبتلا می‌شوند."
او افزود: "ما به دنبال عوامل تغذیه‌ای هستیم که ممکن است به پیشگیری از بالارفتن فشار خون کمک کنند و اسیدهای چرب امگا-3 بخشی کوچک اما مهم در این عوامل تشکیل می‌دهند."
در این تحقیق رابطه فشارخون و رژیم غذایی را 4680 مرد و زن 40 تا 59 ساله در  ژاپن، چین، انگلیس و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.پژوهشگران تاثیر 17 متغیر مختلف بر فشار خون از جمله سن، جنس،وزن،مصرف نمک و ورزش را در نظر گرفتند.
نتیجه آن بود که افرادی که رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا-3 مصرف می‌کنند،به طور متوسط فشار خون اندکی کمتر از افرادی دارند که رژیم غذایی آنها حاوی مقادیر زیادی از این ماده نیست.
دکتر هیروتسوگو اوشیما از دانشگاه علوم پزشکی شیگا در اوتسو در ژاپن می‌گوید: "در مورد فشار خون بالا،کاهش هر میلی‌متر جیوه مهم است و اثر هر ماده مغذی ظاهرا کوچک اما مستقل است، بنابراین بر روی هم آنها می‌توانند تاثیر قابل‌توجهی در کاهش فشار خون داشته باشند."
البته میزان اسیدهای چرب امگا-3 در همه ماهی‌ها یا مغزها و دانه‌های خوراکی یکی نیست. ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا،ماهی آزاد و ماهی ماکرو مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا-3 دارند.گردو،دانه کتان و روغن کانولا هم منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا-3 هستند و این بررسی نشان داد که همان منافع  خوردن ماهی را دارند.
ثابت شده است که خوردن اسیدهای چرب امگا-3 با نمو بهتر مغز و خطر کلی کمتر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی نیز همراه است.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:hamshahrionline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
درباره امگا 3 چه می دانید؟
آیا مکملهای امگا- 3 بر خلق و خو موثرند؟
5 ماده غذايی مهم در رژيم غذايی
غذاهایی با قدرت هضم سریع
غذاهای معجزه گر!