یك متخصص تغذیه گفت: مصرف این خوراکی باعث كاهش كلسترول و چربی‌های خون می‌شود و از انعقاد خون داخل رگ‌ها جلوگیری می‌كند.

 

سید‌ضیاءالدین مظهری  افزود: پیاز سرشار از ویتامین‌های A و B و C و دارای آهن، آهك، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، گوگرد، ید، سلنیوم، سیلیس و قند است كه به طور مستقیم جذب بدن می‌ شود.
پیاز به علت داشتن گوگرد ضد عفونت خون است. وقتی گوگرد وارد خون و ریه‌ها می‌شود، با عفونت‌های مجاری تنفسی، مانند آسم ، برونشیت و گریپ و... مبارزه می ‌كند.
 
وی گفت: پیاز به علّت داشتن فسفر كارهای فكری را آسان می‌‌كند. برای افرادی كه دچار بی‌‌خوابی هستند، مفید است. پیاز برای كودكان كم ‌رشد و پیرمردان ضعیف مفید است. برای جلوگیری از خون دماغ می‌‌توانید چند قطره سركه را روی پیاز رنده شده بریزید و آب آن را در بینی بچكانید، تا از خونریزی جلوگیری كند. پیاز لثه‌ها را تقویت می‌كند و رنگ چهره را روشن می‌‌سازد.
 
این متخصص تغذیه افزود: یك پزشك هندی به نام مِنون در پی تحقیقات 2 ساله خود در دانشكده پزشكی، دانشگاه نیوكاسل انگلستان، اعلام كرد كه پیاز خام، پخته و یا سرخ كرده از تشكیل لخته‌‌های خون در رگ‌ها جلوگیری می‌كند و مانع از بروز سكته قلبی و مغزی می‌‌شود.
 
مظهری افزود: پیاز قادر است كه كلسترول و چربی‌های خون را كاهش داده و از انعقاد خون داخل رگ‌ها جلوگیری كند و مصرف پیاز خطر ابتلا به سرطان معده را كاهش دهد. خوردن پیاز همراه با غذاهای چرب، مخصوصاً در مهمانی‌ها یا مسافرت‌ها باعث هضم چربی‌ها می‌شود. پیاز پخته، تسكین دهنده سوختگی‌ها و بواسیر است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
پنج خوراکی معجزه آسا برای کاهش کلسترول
با داشتن چربی زیاد کلسترول را کاهش می دهد
دانه ای جهت کاهش فشار و کلسترول بد خون
بالاخره تخم مرغ برای کلسترول خوبه یا بد؟!
به راحتی کلسترول خود را پایین بیاورید!!