در این مطلب قصد داریم به مواد غذایی بپردازیم که بسیار پر انرژی هستند اما کمتر از آنها استفاده می کنیم.

کشمش:
کشمش، میوه ای است که از خشک کردن انگور با نور خورشید و یا طی فرآیند شیمیایی حاصل می شود.کشمش با این که شیرین و چسبنده است باعث خراب شدن دندان ها و بیماری های لثه نمی شود بلکه سلامت آن ها را بهبود می بخشد.کشمش دارای فیبر زیادی است که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده ها کمک می کند.سلنیوم موجود در کشمش برای سلامت پوست مفید است. هم چنین کشمش برای مبتلایان به افسردگی، دلشوره، تشویش و مشکلات عصبی بسیار مناسب است.
گلاب:
یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، برای مراقبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. به جای استفاده از محصولات شیمیایی پاک کننده پوست می توان از گلاب استفاده کرد. گلاب باعث طراوت و تازگی پوست می شود، بنابراین بهتر است پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر است، گلاب را به صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود در گلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به آثار آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می شود و استفاده مداوم از این روش آثار مطلوبی ایجاد می کند.
سنجد:
سنجد میوه ای خشك و پرخاصیت است. آرد، گوشت، پوست و هسته سنجد مقوی معده و بدن است.سنجد سرشار از ویتامین A و B و حاوی كمی ویتامین K است. آرد میوه سنجد به علت داشتن مقدار زیادی قند در درمان اسهال به كار می رود.سنجد برای درمان آرتریت و آرتروز بسیار مفید است و در تحكیم استخوان های كودكان اثر به سزایی دارد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com
 
مطالب پیشنهادی :
 خوراکی های انرژی زا
تغذیه ورزشكاران و تأمین انرژی
مصرف دوزبالای نوشابههای انرژی زا برای سلامتی مضراست
با خوردن این غذا به آرامش روانی برسید!!
نکاتی در مورد مسمومیت غذا و بررسی غذای سالم