از فواید پیاز چه می دانید ؟ آیا برای مثال می دانید مصرف پیاز باعث آرامش می‌شود و در كاهش فشار خون و چربی خون مؤثر است و همچنین...
 
مرتضی صفوی افزود: پیاز سرشار از گوگرد است و گوگرد موجود در آن برای ضد عفونی كردن خون، شش‌ها و برطرف كردن آسم، ورم گلو و برونشیت مؤثر است.
وی گفت: مصرف پیاز موجب تقویت غده اشكی و گوارشی می‌شود. پیاز دارای مواد آنتی بیوتیكی است كه خون و مجاری تنفسی را ضد عفونی می‌كند.
این متخصص تغذیه افزود: پیاز از بیماری‌های قندی، كلیوی، مثانه، ورم ساق‌ها، پروستات و رماتیسم مفصلی جلوگیری می‌كند.همچنین مصرف باعث آرامش افراد می‌شود، پایین آورنده فشار خون و كاهش دهنده چربی خون است.
صفوی گفت: مصرف پیاز در پیشگیری و درمان تصلب شرائین، پایین آوردن قند خون مؤثر است و باعث افزایش اشتها می‌شود و در رفع سنگ‌های مجاری صفراوی، درمان اختلالات روده، درمان التهاب مجاری ادراری، درمان عفونت مثانه، تسكین سرفه و درمان سرماخوردگی مفید است. پیاز برای افرادی كه دچار بی‌‌خوابی هستند، مفید است.
وی اضافه كرد: پیاز به دلیل تركیبات گوگردی كه دارا است، می‌تواند از ایجاد سلول‌هایی كه با تغییر شكل خود سبب بروز سرطان می‌شوند، جلوگیری كند و برای رشد و نمو مو، درمان یبوست، میگرن، چاقی، پروستات، بواسیر، یرقان، ورم گلو نیز مؤثر است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
سیر و پیاز را دست کم نگیرید!!
پیاز تند چه فایده ای دارد؟
خوراکی مفید جهت كاهش كلسترول خون
خوردنی علیه ریزش مو
خواص تره فرنگی