آیا می دانید اگر عفونتی در لگن باشد و به طور ناقص درمان شود باعث...

یک فوق تخصص نازایی با بیان اینکه امروزه ثابت شده است که در اکثر موارد همسران زنان متاهل مبتلا به عفونت های لگنی نیز باید درمان شوند و درغیر این صورت درمان ناقص است، گفت: عفونت لگنی درمان نشده یا ناقص درمان شده، خطر ناباروری را در این زنان افزایش می دهد.
دکتر اشرف معینی متخصص زنان و عضو تیم پژوهشكده رویان ادامه داد: در صورتی که عفونت لگنی درمان نشود یا ناقص درمان شود، با یک بار عفونت لگنی 17 درصد ، با دوبار عفونت لگنی حدود 23 درصد و با سه بار ابتلا به عفونت مذکور بیش از 50 درصد زنان مبتلا شده به عفونت لگنی دچار ناباروری می شوند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران به زنان هشدار داد: در صورت هر گونه علایم عفونت لگنی به پزشک مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشک مبنی بر درمان همسران آنان الزاما درمان را پیگیری کرده و به اتمام برسانند.
عضو تیم پژوهشکده رویان با بیان اینکه 30 تا 40 درصد موارد علت ناباروری در زنان مربوط به مشکلات لوله ای به صورت چسبندگی یا انسداد لوله های رحمی است، گفت: عفونت‌های لگن شایع ترین علت اختلالات لوله های رحمی است.
دکتر معینی با ابراز خوشبختی از اینکه درمان عفونت لگنی در مراحل اولیه ساده است، افزود: امروزه در طب دنیا برای جلوگیری از خسته شدن زوجین از درمان و طولانی مدت نشدن مصرف دارو، در اکثر موارد با یک دوز دارویی درمانشان را کامل کنند.
وی افزود: در اکثر موارد متاسفانه هنگامی که این زنان به ما مراجعه می کنند ، عفونت ها به قدری عود کرده که صدمه دائمی به لوله های رحمی وارد شده است.
این فوق تخصص زنان ادامه داد: در صورت وارد آمدن صدمه دائمی به لوله های رحمی استفاده از تکنیک‌های پیشرفته تر همچون IVF (لقاح آزمایشگاهی) را توصیه می کنیم.
دکتر معینی دردهای مبهم زیر شکم و ترشحات غیر طبیعی رحم که گاهی با تب نیز همراه هستند را از علایم عفونت لگنی عنوان کرد و گفت: عفونت لگنی معمولا در زنان متاهل اتفاق می افتد و با یک معاینه ساده قابل تشخیص است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
 عفونت دستگاه تناسلی در خانمها
پیشگیری از عفونتهای ادراری و تناسلی
عفونت قارچی را با این روغن برطرف کنید
علایم عفونت های ادراری در خانم ها
ادویه ای مفید جهت درمان عفونت