در این مقاله جراح و متخصصین زنان، برای شما نکاتی ارزشمند را جهت پیشگیری از سرطان سینه می شمارند...

 

 

1- اگر از ریسک متوسطی در ابتلا به بیماری برخوردار هستید، هر ماه سینه خود را به طور شخصی چک کنید. بهتر است این کار را از 20 سالگی شروع کنید. از سن20تا40 سالگی نیز هر 1 سال یکبار به کلینیک های تخصصی مراجعه کرده و از سلامت خود آگاه شوید و از سن 40 سال به بالا میبایست هر سال این کار را انجام داده و علاوه بر این ماموگرافی نیز انجام دهید.

2- اگر ریسک شما در ابتلا به این بیماری بالا است می بایست در مورد چگونگی انجام آزمایشات و فاصله زمانی بین آنها با پزشک متخصص مشورت کنید.

3- افرادی که دارای ریسک بالا هستند می بایست به عضویت یکی از کلنیک های درمانی درآیند تا در صورت بروز بیماری درمان سریعا آغاز شود.

4- وزن بدن خود را همواره متعادل نگاه دارید، هنگامیکه به سن شما افزوده می شود باید میزان کالری را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و زمان ورزش و نرمش را زیاد کنید.

5-در طول روز در 6 وعده غذایی از میوه ها و سبزیهای تازه استفاده کنید. البته اگر این تعداد را به 9 مرتبه در روز افزایش دهید کار بی نظیری را انجام داده اید.

6-به دنبال راههایی باشید که بدن شما را همواره به فعالیت وادارند چه در محیط کار، چه در خانه و چه اوقات فراغت.

7- اگر جزء افراد سیگاری هستید، همین حالا کشیدن سیگار را متوقف کنید.

8-اگر مادر، خواهر و یا دختر شما سرطان سینه دارند نزد مشاور ژنتیکی رفته و آزمایشات اولیه را انجام دهید.

9- اگر در تست ژنتیک معلوم شد که شما حامل ژن جهش یافته سرطان نوع 1 یا 2 هستید با پزشک خود در مورد روش های پیشگیری و درمان مشورت کنید . به خاطر داشته باشید که شیوه های پیشگیری و درمان بسیار گسترده اند. 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ - دکتر نسرین السادات علوی
www.seemorgh.com/health
منبع : اختصاصی سیمرغ