این فایده فلفل دلمه ای بسیار مهم است ، فلفل دلمه ای حاوی موادی مانند اسید فولیک و...

این متخصص تغذیه اضافه كرد : فلفل دلمه‌ای حاوی اسید فولیك است و این ویتامین از گرفتگی رگ‌‌ها و بروز بیماری‌های قلبی به‌ خصوص در بیماران دیابتی جلوگیری می‌كند.
مریم مرادف افزود: فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین C و A است كه آنتی‌اكسیدان‌هایی قوی هستند و بر روی رادیكال‌های آزاد كه روی سلول‌ها اثر تخریبی دارند، تاثیر می‌گذارند و فلفل‌دلمه‌ای رنگی‌‌تر (زرد و قرمز) حاوی بتاكاروتن بیشتری است.
وی گفت: فلفل دلمه‌ای به دلیل داشتن ویتامین A به تقویت چشم‌ها كمك می‌كند و مصرف منظم این ویتامین تا حد زیادی از بروز شب كوری و آب مروارید پیشگیری می‌‌كند.
وی اضافه كرد: به غیر از ویتامین A لوتئین و گزانتئن موجود در فلفل دلمه‌ای نیز در كاهش احتمال بروز آب مروارید چشم نقش دارند كه در فلفل دلمه‌ای به مقدار زیاد وجود دارد.
وی گفت: اسید فولیك (فولات) كه یكی از ویتامین‌های گروه B است كه باعث كاهش ماده‌ای به نام هموسیستئین در خون می‌شود. افزایش بیش از حد این ماده می‌‌تواند باعث تخریب رگ‌های خونی و افزایش احتمال سكته قلبی ‌شود.
این متخصص تغذیه اضافه كرد : فلفل دلمه‌ای حاوی اسید فولیك است و این ویتامین از گرفتگی رگ‌‌ها و بروز بیماری‌های قلبی به‌ خصوص در بیماران دیابتی جلوگیری می‌كند.
مراداف افزود: فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای نیز می‌‌تواند كلسترول خون را كه كاهش دهد و حمله‌های قلبی و سكته را كاهش می‌دهد.
این متخصص تغذیه گفت: فلفل دلمه‌ای را می‌‌توان به صورت خام در سالاد خرد كرد و بلافاصله بعد از خرد كردن فلفل دلمه‌ای آن را مصرف كرد، زیرا ویتامین C وقتی در معرض هوا قرار بگیرد (با خرد كردن)، از بین می‌‌رود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
 هضم بهتر غذا با فلفل سیاه!!
از خواص شگفتانگيز فلفل چه می دانيد؟
خواص فلفل با توجه به رنگهای مختلف آن
خواص درمانی فلفل دلمه ای
درمان سرطان پروستات با فلفل و گوجه فرنگی