رژیم غذایی برای این بیماران حیاتی است
داشتن یک رژیم غذایی سالم با پیشگیری ازعود بیماری های قلبی- عروقی همراه خواهد بود.
بر اساس تحقیقات انجمن قلب امریکا، اگر شما به بیماری قلبی مبتلا هستید، یک رژیم غذایی سالم می تواند از شما در برابر عود حملات قلبی و سکته محافظت نماید. اینکه اغلب بیماران تصور می کنند با مصرف داروهای کاهش دهنده فشارخون و کلسترول دیگر نیازی به داشتن الگوی تغذیه ای مناسب نیست، باوری غلط است. اصلاح رژیم غذایی به همراه مصرف داروهایی مانند داروهای رقیق کننده خون (آسپرین و وارفارین) و داروهای کاهش دهنده چربی های خون (استاتین ها) سلامت قلب و عروق را تامین می کنند.

برای انجام این مطالعه 31546 فرد بزرگسال (با میانگین سنی 66.5 سال) مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی مورد بررسی قرار گرفتند. در این تحقیق از آنها پرسیده شد که در طی 12 ماه گذشته چه میزان شیر، سبزیجات، میوه ها، غلات، ماهی، گوشت قرمز و ماکیان مصرف نموده اند. همچنین شیوه زندگی آنها در این مدت از جمله مصرف الکل، سیگار و ورزش مورد مطالعه قرار گرفت. برای محاسبه امتیاز هر فرد، مصرف روزانه میوه، سبزی، غلات و شیر و همچنین نسبت مصرف ماهی به گوشت قرمز ارزیابی شد. در طی دوره پیگیری این مطالعه (در حدود 5 سال)، 5190 رویداد قلبی- عروقی ثبت شد.

محققان در افرادی که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده بودند، موارد زیر را مشاهده نمودند:
35 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی- عروقی
14 درصد کاهش بروز حملات قلبی
28 درصد کاهش خطر نارسایی احتقانی قلب
19 درصد کاهش خطر سکته

متخصصان معتقدند که عادات غذایی در مناطق مختلف جهان، متفاوت است، با این حال داشتن یک رژیم غذایی سالم با پیشگیری ازعود بیماری های قلبی- عروقی در سراسر جهان همراه خواهد بود. رژیم غذایی غنی از سبزیجات و میوه ها و بالا بودن نسبت مصرف ماهی به گوشت قرمز، در پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است. پزشکان باید به بیماران در معرض خطر، هشدار دهند که رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و از سبزیجات، میوه ها، غلات و ماهی بیشتری استفاده کنند. این شیوه زندگی، عود بیماری های قلبی را کاهش داده و از مرگ و میر در سراسر جهان پیشگیری می کند.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
ماده ای فراموش شده و مفید برای قلب
سندروم قلب شكسته در زنان
توصیه های غذایی مفید برای قلب شما
تپش قلب داريد؟
آنچه درباره قلب نشنیده اید