میوه های مفید برای دندان
مصرف پیاز برای جلوگیری از فرسوده شدن دندانها مفید است.
دندانهای خوب و سالم به شما جذابیت بیشتری می دهد. علاوه براین داشتن دندانهای سالم به هضم بهتر غذا کمک می کند .رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت دندانهای ما ایفا می کند و وضعیت دندانهای ما دقیقا” به چیزهایی که ما می خوریم بستگی دارد. خوردن بیش از حد چیزهایی مانند نوشابه ، شیرینی و کیک و مصرف ناکافی ویتامینها ومواد معدنی می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود.

وقتی ذرات غذا برای مدت زیادی در دهان ما باقی می ماند ، باکتریها شروع به رشد کردن می کنند .این ذرات غذا در محلی که تجمع کرده اند باعث بوجود آمدن یک واکنش اسیدی می شوند و درنهایت باعث آسیب دیدن سطح دندان می شوند. بنابراین از خوردن شیرینی ها و تمام محصولاتی که از آرد سفید و شکر سفید ساخته شده اند باید پرهیز کنید زیرا این مواد باعث تجمع ذرات غذا در دندان می شوند.

مصرف پیاز برای جلوگیری از فرسوده شدن دندانها مفید است ، علاوه براین از آنجایی که دانه های کنجد سرشار از کلسیم هستند مصرف آنها نیز توصیه می شود. اما تحقیقات متعدد نشان داده است که مصرف منظم و مداوم سیب نقش زیادی در جلوگیری از فرسودگی دندانها دارد زیرا خوردن سیب به تمیز کردن دهان و دندانهای ما کمک می کند. بنابه گفته متخصصان، سیب دارای خواصی است که به پاکسازی دندانها کمک می کند ، این خواص در هیچ میوه دیگری وجود ندارد.

لیمو شیرین و لیمو ترش نیز حاوی مقدار زیادی ویتامین سی هستند و به همین دلیل به سلامت دندانها و لثه ها خیلی کمک می کنند . این میوه ها لثه ها را تقویت می کنند و به درمان التهاب حاد لثه ها کمک می کند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : pezeshkan.org

مطالب پیشنهادی:
این ویتامین برای سلامت دندان ضروریست
7 خوراكی‌ مفید برای سلامت دندان‌
تغذیه و سلامت دندان‌ها
نقش مادر در سلامت دندان‌های کودک