سفید کردن دندان هر چند وقت یک بار مجاز است؟
موادسفیدکننده دندان عمدتا 2 نوع هستند.
لبخند زیبا با دندان‌های سفید به‌خصوص اگر قرار باشد عکس‌های یادگاری هم گرفته شود، از آن چیزهایی است که قبل از هر مجلسی افراد نیاز به آن را حس می‌کنند.  با توجه به اینکه چقدر اهل رعایت بهداشت فردی باشید و به مسواک زدن مرتب و استفاده کمتر از غذاها و نوشیدنی‌های رنگی مثل قهوه و چای، پایبند باشید دندانتان دیرتر رنگ می‌گیرد و مدت زمانی که دندان سفید و زیبا باقی می‌ماند، بیشتر می‌شود، اما به هر حال این پرسش شایعی است که اغلب می‌خواهند بدانند تکرار سفیدکردن دندان‌ها (بلیچینگ) هرچند وقت یکبار علمی است و آسیبی به سلامت دندان می‌زند یا نه؟

پاسخ این است كه هر 2 تا 3 سال یکبار می‌توان بلیچینگ را تکرار کرد و از نظر علمی هیچ مشكلی برای سلامت دندان‌ها رخ نخواهد داد چون میزان برداشت این مواد سفیدكننده‌ از دندا‌ن‌ها برگشت‌پذیر است و معادل همان مقداری است كه هنگام مصرف نوشابه از سطح دندان‌ها برداشت می‌شود. امكان اینكه طی دوره درمان، دندان‌ها حساس شوند وجود دارد اما این مساله طبیعی است و می‌توان با استفاده از خمیردندان ضدحساسیت آن را برطرف کرد.

موادسفیدکننده دندان عمدتا 2 نوع هستند. یک نوع که در مطب و توسط دندان‌پزشک باید استفاده شود و نوع دیگر که در منزل قابل‌استفاده است. تفاوت عمده این 2 نوع در این است که گروه اول قوی‌تر است و مدت زمان کمتری باید روی دندان بماند، اما از لحاظ کارایی این دو نوع تفاوت چندانی باهم ندارند. اگر به هر دلیلی دچار تغییر رنگ‌ دندان شده اید از جمله تغییر رنگ بر اثر ضربه به دندان‌ها، تیره شدن دندان‌ها بر اثر افزایش سن و تیره شدن دندان بر اثر درمان ریشه و... می‌توانید بلیچینگ کنید.

دکتر محمدرضا خامی، متخصص دندانپزشکی اجتماعی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatiran.com

مطالب پیشنهادی:
ارتودنسی را بیشتر بشناسید
لکه های دندان چگونه ایجاد می شوند؟
دندان غروچه بیماری جدید شهروندان!!
روكش‌ دندان همیشه خوب نیست