حرص می خورید؟ چاق می شوید!
انسان وقتی استرس دارد به مواد خوراکی و شیرینی تمایل پیدا می‌کند.
در پژوهش‌های دو تیم تحقیقاتی دانشگاه اوهایو مشخص شد استرس باعث می‌شود سوخت و ساز بدن آهسته شود و فرد به سمت مواد قندی و خوراکی جذب شود. انسان وقتی استرس دارد به مواد خوراکی و شیرینی تمایل پیدا می‌کند، در نتیجه سوخت و ساز بدن آهسته می‌شود و این امر موجب چاقی فرد می‌شود.

محققان آزمایشاتی بر روی زنان میانسال انجام دادند؛ آنها به شرکت‌کنندگان سه وعده غذای یکسان دادند. روز بعد یک وعده غذایی که دارای 930 کیلوکالری و 60 گرم چربی بود به شرکت کنندگان دادند؛ کارشناسان پس از 7 ساعت قند خون، تری گلیسیرید، انسولین و کورتیزول شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار دادند؛ این در صورتی بود که زنان شرکت کننده روز گذشته شرایط استرس‌زایی در اثر فشار کار، درگیری با یکی از همکاران، بحث با همسر و فرزند خود داشتند.
زنانی که در اثر حوادث 24 ساعت گذشته استرس بیشتری داشتند به طور متوسط در کمتر از هفت ساعت  104 کیلوکالری بیشتر مصرف کردند که این امر می‌تواند در مدت بیش از یک سال منجر به 5 کیلو اضافه وزن شود.

این تجزیه و تحلیل فیزیکی نشان داد افزایش وزن با استرس و مصرف زیاد مواد قندی و چربی‌ها در ارتباط است؛ زیرا فرد کالری بیشتری استفاده می‌کند و در اثر استرس، سوخت و ساز بدن آهسته‌تر عمل می‌کند بنابراین باید استرس را کم کرد تا اضافه وزن پیدا نکنید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : فارس

مطالب پیشنهادی:
راه های مقابله با چاقی شکمی
اگر می خواهید چاق نشوید، بخوانید
چاق ها نابارور می‌شوند؟!
بهترین سن پیشگیری از چاقی در کودکان
بهترین میوه برای درمان چاقی چیست؟