فصل آنفلوانزا هنوز تمام نشده
موج اصلی این بیماری تا بهمن ماه بود و افزایش موارد بروز آن در تعطیلات چندان چشمگیر نبود...
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که اپیدمی آنفلوآنزا تا پایان فروردین ماه ادامه دارد، بر لزوم رعایت موارد بهداشتی جهت جلوگیری از انتقال این بیماری تاکید کرد.

دکتر محمود نبوی گفت: به دلیل تغییرات آب و هوا اپیدمی آنفلوانزا تا پایان فروردین ماه و البته به میزانی کمتر از ماه‌های گذشته، ادامه دارد. وی در این باره افزود: از اواخر آذر ماه تا اواسط بهمن ماه سال گذشته دو موج بزرگ آنفلوآنزا را در کشور شاهد بودیم به طوری که اواخر آذر ماه با نوع H3N2 و اواسط بهمن ماه با انواع H1N1 و B این بیماری مواجه بودیم. البته انواع دیگر ویروس این بیماری نیز به تعداد محدودتر وجود دارند.

نبوی گفت: با توجه به تغییرات آب و هوا در این فصل به مردم توصیه می‌کنیم که از تغییر هوای ناگهانی که باعث فراهم شدن زمینه جهت تهاجم ویروس می‌شود، پرهیز کنند. همچنین از دست دادن و روبوسی با افراد سرماخورده اجتناب کرده و شست‌وشوی مرتب دست‌ها را فراموش نکنند.

وی درباره موارد بروز این بیماری در ایام عید با توجه به بارش برف و باران و کاهش دما در اغلب استان‌های کشور، گفت: موج اصلی این بیماری تا بهمن ماه بود و افزایش موارد بروز آن در تعطیلات چندان چشمگیر نبود، خوشبختانه از این بابت خطری متوجه هموطنان نبود.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
چطور سرماخوردگی را از آنفلوآنزا تشخيص دهيم؟
5 ماده‌ غذایی ضد آنفلوانزا
ایمنی ‌مقابل آنفلوآنزا با خوراكی‌های ویژه
راه‌های بهبود بیماری آنفلوآنزا
آلرژی به واکسن آنفلوآنزا