این نشانه های سرطان را جدی بگیرید
وجود خون در مدفوع از نشانه‌های ابتلا به سرطان روده بزرگ است.
یک جراح سرطان گفت: برای انواع سرطان به طور کلی ۱۰ نشانه وجود دارد اما سابقه سرطان در خانواده بسیار مهم است و به دردهایی که طولانی‌مدت ادامه می‌یابد و دلیل و منشأ مشخصی ندارند نیز باید توجه کرد.

علی رحمانی در مورد علائم سرطان‌ها، گفت: کاهش وزن سریع بدون ‌دلیل بدون داشتن رژیم غذایی و ورزش از نشانه های سرطان است البته گاهی به دلیل پرکاری تیروئید هم ایجاد می شود که در هر دو صورت باید سریع به پزشک مراجعه کرد.
وی ادامه داد: احساس درد در برخی نواحی بدن مانند شکم یا لگن که از علائم سرطان تخمدان در زنان است، سیری زودرس یا نفخ کردن نیز حتی وقتی غذایی خورده نمی‌شود می‌تواند از علائم سرطان معده باشد. این جراح سرطان گفت: در برخی از سرطان‌ها نیز نشانه‌های ظاهری بروز داده می‌شود مثلا تغییرات رنگ پوست به همراه خونریزی یا ورقه ورقه شدن پوست که از علائم سرطان پوست است.

رحمانی ادامه داد: وجود خون در مدفوع از نشانه‌های ابتلا به سرطان روده بزرگ است که نباید با بیماری بواسیر اشتباه گرفته شود. سرطان مثانه و کلیه نیز با مشاهده خون در ادرار، احساس درد و سوزش و افزایش ادرار تشخیص داده می‌شود.

وی افزود: سرفه‌های مکرر، بروز خلط خونی، سنگین شدن و احساس شدید درد در سینه از علائم سرطان ریه است و هر نوع زخم در دهان، گلو زبان که درمان نشود نیز از علائم سرطان دهان و گلو است.

این جراح سرطان گفت: تغییرات سینه در زنان و مردان از نشانه‌های سرطان سینه است قرمزی و ضخیم شدن پوست سینه، وجود جوش یا دانه‌ای روی پوست سینه که بیشتر از یک هفته باقی ماند تغییرات در نوک سینه، بروز ترشحات غیرعادی از علائم سرطان سینه است که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل بلع غذا از علائم سرطان مری است، گفت: به طور کلی مشکلات مربوط به بلع و هضم غذا به صورت طولانی مدت از علائم سرطان‌های دستگاه گوارش است.

رحمانی اظهار کرد: با وجود تمام این علائم مردم باید بدانند که سابقه سرطان در خانواده در بروز سرطان بسیار موثر است و به دردهایی که طولانی مدت ادامه می‌یابد و دلیل و منشأ مشخصی ندارند نیز باید توجه کرد و به پزشک مراجعه کرد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : فارس

مطالب پیشنهادی:
نکاتی دربارۀ سرطان کبد
نشانه های سرطان سینه چیست؟
علامت های هشدار دهنده سرطان پوست
علائم هشداردهنده سرطان تخمدان
دو گیاه موثر بر علیه سرطان های کشنده