موج جدید این بیماری در راه است
تزریق این واکسن در زنان باردار بیش از سایر افراد ضروری است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا در سطح داروخانه‌های کشور گفت: باید نگران آمدن موج آنفلوآنزا باشیم چرا که این موج هر سال می‌آید.

محمد مهدی گویا با اشاره به اینکه در آستانه فصل زمستان قرار داریم، گفت: باید نگران آمدن موج آنفلوآنزا باشیم چرا که این موج هر سال می‌آید و در همه جهان نیز این پدیده وجود دارد. به طوری که می‌توان گفت آمدن موج آنفلوآنزا دیر و زود دارد اما قطعاً شاهد آن خواهیم بود.
وی ادامه داد: مهم این است افرادی که واقعاً در معرض خطر بیشتری در ابتلا به آنفلوآنزا هستند واکسینه شوند، در درجه اول افراد بالای 60 سال باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و در درجه دوم افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و ریوی هستند باید این واکسن را استفاده کنند.

گویا تصریح کرد: افرادی که مبتلا به سرطان هستند و شیمی‌درمانی می‌شوند، افرادی که دچار بیماری‌های نقص ایمنی هستند و دیابتی‌های پیشرفته باید حتماً واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: همچنین تزریق این واکسن در زنان باردار بیش از سایر افراد ضروری است چرا که این بیماری در زنان باردار بسیار شدید می‌شود به طوری که جان آنها را نیز تهدید می‌کند، بنابراین این گروه از افراد حتماً باید واکسینه شوند و اگر تاکنون واکسن را تزریق نکرده‌اند، اقدام کنند.

وی ادامه داد: امکان تزریق واکسن آنفلوآنزا هم‌اکنون در کشور وجود دارد و در سطح داروخانه‌ها توزیع شده است، البته مردم باید به پزشک مراجعه کنند و پس از تشخیص وی، نسبت به تزریق اقدام کنند. گویا گفت: همه افراد نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند و بیشتر افرادی که بیماری زمینه ای یا نقص سیستم ایمنی دارند، تزریق این واکسن برایشان ضرورت دارد، بنابراین بهتر اجازه دهیم آنانی که تزریق واکسن برایشان ضروری است  به این واکسن دسترسی پیدا کنند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : فارس

مطالب پیشنهادی:
چطور سرماخوردگی را از آنفلوآنزا تشخيص دهيم؟
5 ماده‌ غذایی ضد آنفلوانزا
ایمنی ‌مقابل آنفلوآنزا با خوراكی‌های ویژه
راه‌های بهبود بیماری آنفلوآنزا
آلرژی به واکسن آنفلوآنزا