میگرنی ها بخوانند
میگرن با یك هشدار قبلی شروع می‌شود.
بی‌خوابی و از خواب پریدن میگرن را تشدید می‌كند.
دكتر اكبر سلطان‌زاده متخصص مغز و اعصاب با بیان این مطلب گفت: اگر بیمار همیشه از درد نیمه سر گله كند و قبل از آن نیز علائم هشدار‌دهنده‌ای داشته باشد، از آن به عنوان میگرن كلاسیك نام می‌برند. میگرن بیماری شایعی است كه طبق آمارها ۱۵ تا ۲۰ درصد جوامع انسانی به آن دچار می‌شوند.

وی افزود: میگرن با یك هشدار قبلی شروع می‌شود، مثلا بیمار می‌گوید كه قبل از سردرد چشمانش تار می‌شود و خطوط نورانی جلوی چشمان قرار می‌گیرد یا تمایل به خوردن چیزی ندارد و دچار سرگیجه می‌شوند، بعد از آن كم‌كم دچار سر درد ضربان‌دار شدیدی همراه با تهوع می‌شود كه بیمار مجبور است جای تاریكی برود و استراحت كند.
استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح کرد: معمولا در برخی از افراد ۱ تا ۲ ساعت این بیماری طول می‌كشد، اما در بعضی به خصوص خانم‌های جوان ممكن است حتی ۲۴ ساعت نیز سردرد ادامه یابد، ولی نگران‌كننده نیست. ضمن این كه میگرن معمولا جنبه ارثی دارد و بهترین درمان برای آن پیشگیری است. دکتر سلطان زاده خاطرنشان کرد: عوامل دیگری چون قرص‌های ضدبارداری یا بعضی غذاها مانند سوسیس و كالباس و غذاهایی كه مواد نگهدارنده دارند، هم باعث سردرد میگرنی می‌شوند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : پارسینه

مطالب پیشنهادی:
روشهای پیشگیری ودرمان میگرن و سردرد!!
ميگرن و تغذيه
خانم های مبتلا به میگرن بخوانند
میگرن همیشه هم بد نیست!
خطر در کمین خانم های مبتلا به میگرن