شایع‌ترین سن ابتلا به ایدز در ایران!
برای فرهنگ‌سازی جامعه لازم است که آموزش‌ها در جهت پیشگیری از ایدز از دوران کودکی و مدارس ابتدایی آغاز شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: آگاهی نداشتن، مهم‌ترین دلیل افزایش آمار ایدز در ایران است.
حمید درفشی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به مقوله آموزش جهت پیشگیری از ابتلا به ایدز، نسبت به روند رو به رشد ابتلا به این بیماری از طریق روابط جنسی ناسالم هشدار داد و افزود: شایع‌ترین سن ابتلا به ایدز در ایران از دهه دوم زندگی شروع شده و زمینه ابتلا تا دهه چهارم زندگی گسترش دارد. وی، شایع‌ترین روش ابتلا در پنج سال گذشته را استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی مواد دانست و ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر راه انتقال از طریق مقاربت جنسی در کشور رو به افزایش است.

این مقام مسئول با ابراز نگرانی از افزایش شیوع ایدز از طریق مقاربت جنسی در میان جوانان، اظهار کرد: تشویق قشر جوان به استفاده از وسایل محافظتی، انجام آزمایش ایدز و شناسایی بیماری در مراحل اولیه به میزان قابل توجهی از افزایش این بیماری جلوگیری می‌کند. درفشی از ضرورت افزایش آموزش در این حوزه سخن به میان آورد و گفت: آموزش‌ها باید به صورت مفید، مستمر و صحیح انجام گیرد، همچنین در جامعه فرهنگ‌سازی شود که ایدز یک نوع بیماری است و افراد مبتلا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به حمایت‌های روحی، روانی و مالی توسط مردم و سازمان‌های مربوطه نیاز دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: برای فرهنگ‌سازی جامعه لازم است که آموزش‌ها در جهت پیشگیری از ایدز از دوران کودکی و مدارس ابتدایی آغاز شود تا شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از این مشکلات در جامعه باشیم. وی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش آمار ایدز در استان البرز اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره برای آگاه سازی جوانان از روش‌های ابتلا به ایدز و انجام آزمایش تخصصی تشخیص ایدز در مرکز بهداشتی- درمانی شهید سبزه‌پرور از مهم‌ترین این اقدامات است.

این مقام مسئول به تامین داروهای بیماران ایدزی اشاره کرد و گفت: کشور ما برای درمان بیماران مبتلا به ایدز دارای 12 قلم دارو است که تمام این داروها برای بیماران رایگان بوده به طوری که حتی دولت تعدادی از این داروها را که بسیار گران قیمت نیز هستند، به طور رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
پاسخ به سوالات شما درباره ایدز
ایدز چیست؟
درمان ایدز
اقدامات لازم در صورت مواجه با ویروس ایدز
همه چیز درباره آزمایش ایدز