آسان ترین ورزش را از دست ندهید
در افرادی كه بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌كنند، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب 35 درصد كمتر است.
بر اساس مطالعات محققان آمریکایی 150 دقیقه پیاده‌روی در هفته و كاهش 7 درصد از وزن بدن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد كاهش دهد. همچنین مشخص شد که مرگ و میر افرادی كه بیش از 3 كیلومتر در روز راه می‌روند، به نسبت سایر افراد به میزان قابل توجهی كمتر است. پژوهش‌ دیگری نشان داد، در افرادی كه بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌كنند، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب 35 درصد كمتر است.

در مطالعه ای كه رابطه میان عملكرد ادراكی و پیاده‌روی مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد، زنانی كه حداقل 5 ساعت در هفته پیاده‌روی می‌كنند، كمتر به زوال عقل مبتلا شده و توانایی شناختی آنها نسبت به سایر افراد بسیار بیشتر است. در مطالعات دیگری مشاهده شد در زنان یائسه‌ای كه هر روز پیاده‌روی می‌كنند، تراكم استخوان بالاتر بوده و خطر پوکی استخوان به مراتب کمتر از زنان بی تحرک است.

پیاده روی به بهبود افسردگی نیز کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلیس پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه و 3 تا 5 بار در هفته و به مدت 12 هفته متوالی، تا 47 درصد علائم افسردگی را كاهش می‌دهد.  گروه دیگری از مطالعات حاکی از این است زنانی كه در هفته حداقل 1.5 ساعت پیاده‌روی می‌كنند، 18 درصد كمتر به سرطان سینه و روده بزرگ مبتلا می‌شوند.    

همان طور که می دانید پیاده روی علاوه بر همه فوایدی که در حفظ سلامتی بدن دارد، اگر به طور مستمر و منظم انجام گیرد موجب کنترل وزن و تناسب اندام نیز می شود.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
بهترین نوع ورزش را بشناسید
چگونه در پیاده‌روی کالری بیشتری بسوزانیم؟
بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟
اگر این نکات را به هنگام پیاده روی رعایت کنید،سریعتر لاغر می شوید!
آیا پیاده روی باعث لاغری می شود؟