گردن‌درد یك عارضه شایع است كه معمولا ناشی از وضعیت نامناسب گردن حین انجام كارهای روزمره، مخصوصا خم شدن بیش از حد هنگام كار با كامپیوتر، است...

 

 با انجام حركات ورزشی زیر می‌توانید انعطاف‌پذیری عضلات گردن‌تان را افزایش دهید و از بروز گردن‌درد پیشگیری كنید. ذكر این نكته ضروری است كه این ورزش‌ها صرفا در حکم یک راهنمای کلی هستند‌ و جای توصیه پزشکان را نمی‌گیرند. پیش از شروع هر برنامه ورزشی، بهتر است با پزشکتان مشورت و در صورتی که این تمرینات باعث درد و ناراحتی شما می‌شوند،‌ انجام آنها را متوقف کنید.

1.هدف از این نرمش، کشش عضله ذوزنقه‌ای است؛
عضله‌ای که از پشت سر و گردن تا بخش بالایی قفسه سینه کشیده می‌شود. برای کشش این عضله، گوش چپتان را به شانه راستتان برسانید. به آرامی 10 ثانیه در این حالت بمانید. همین حرکت را در سمت راست تکرار کنید.

2.شبیه حرکت اول، گوش چپتان را به سمت شانه چپتان خم کنید.
با قرار دادن دستتان روی سرتان فشار اضافی برای خم کردن گردن بیاورید. به آرامی 10 ثانیه در این حالت بمانید و بعد حرکت را در طرف مقابل تکرار کنید.

3.هدف از این نرمش، کشش عضلات پشت گردن است.
چانه‌تان را به سمت قفسه‌سینه خم کنید. برای 10 ثانیه به آرامی در این حالت بمانید. بعد سرتان را بالا بیاورید و این حرکت را تکرار کنید.

4.سرتان را بچرخانید تا روی شانه‌تان را ببینید و فشار ملایمی در گردن را احساس کنید. برای 10 ثانیه در این حالت بمانید.

5) دستتان را روی پیشانی‌تان بگذارید و سرتان را در مقابل مقاومت دستتان به عقب فشار دهید و با انقباض عضلات پشت‌گردنی، مانع از حرکت سرتان به سمت عقب شوید. 10ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

6.سرتان را در مقابل مقاومت دست‌ خودتان به پهلو بفشارید و با کمک عضلات گردنی، مانع از حرکت سرتان به سمت فشار شوید. 10ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

7.به پشت دراز بکشید و به آرامی چانه‌تان را به سمت قفسه سینه‌تان بیاورید. 7 ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

8.دست چپتان را با دست راستتان بگیرید و سرتان را در جهت مخالف شانه چپ به عقب ببرید. 10 ثانیه در این حالت بمانید و ‌ این حرکت را در طرف دیگر تکرار کنید.
 
گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :  salamatiran.com
 
مطالب پیشنهادی :
از بین بردن درد گردن با 3 حركت
حركاتی برای رفع گرفتگی گردن+ تصویر
چگونه از بروز دیسك گردن پیشگیری كنیم؟
دیسک گردن در کاربران رایانه
5 ورزش عليه گردن درد