استخر روباز یا سرپوشیده، کدام مناسب تر است؟
از آنجایی که کلر زیاد ممکن است باعث تغییر رنگ موها شود، باید از کلاه استفاده کرد.
یک متخصص پوست، گفت: بعد از شنا در استخر باید قسمت‌هایی مانند زیربغل و کشاله ران را کامل خشک کرد تا از عفونت جلوگیری شود.

دکتر حبیب انصارین، متخصص پوست با اشاره به تمایل مردم به استفاده از استخر در فصل گرما، گفت: آب استخرها باید مرتبا عوض شده و تصفیه شود و میزان کلر را به اندازه مناسب تنظیم کنند. وی افزود: کلر باعث خشکی پوست و خارش شدید می شود. بعد از بیرون آمدن از استخر، افراد باید بدن خود را بشویند. برای این کار صابون و شامپوهای ملایم و مرطوب کننده مانند شامپو بچه، مناسب است.

انصارین درباره مراقبت های مخصوص پوست های حساس نیز گفت: افرادی که اگزما (حساسیت پوستی) دارند و پوستشان خشک است، بعد از شست و شو باید از شیر بدن که پوست را مرطوب می کند، استفاده کنند.

این متخصص پوست درباره استخرهای روباز و آفتاب گرفتن در کنار این استخرها گفت: آلودگی آب استخرهای روباز، کمتر از استخرهای سرپوشیده است چون آفتاب به عنوان ضدعفونی کننده می تواند عمل کند اما باید مراقب تابش مستقیم آفتاب به پوست بدن بود و بهتر است مردم به هنگام آفتاب گیری خودشان را بپوشانند تا از کک و مک، سوزش و تاول زدن پوست در امان بمانند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم خشک کردن نواحی مثل زیر بغل و کشاله ران، افزود: این نواحی اگر خیس بماند، امکان رشد قارچی در آن ها زیاد است پس باید حتما خشک شود تا از عفونت و ضایعات جلوگیری شود. زنان هم باید اطراف نواحی تناسلی را خشک کنند تا از بیماری در امان بمانند.

دکتر انصارین، جلوگیری از احتمال انتقال زگیل کف پا را از دیگر نکاتی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: کسانی که با پای برهنه کنار استخر راه می روند، امکان دارد مبتلا به زخم و ضایعات کف پا شوند یا ویروس زگیل کف پا، از این طریق وارد پایشان شود. این متخصص پوست افزود: از آنجایی که کلر زیاد ممکن است باعث تغییر رنگ موها شود، باید از کلاه استفاده کرد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
5 اشتباه رایج درباره بیماری‌ های استخر?!
پیشگیری از بیماریهای ناشی از شنا
بیماری های پوستی استخر حتی در فصل زمستان
مضرات کلر استخر برای بدن
چرا می‌گویند قبل از وارد استخر شدن، دوش بگیرید؟