اپیلاسیون دائمی با جلبک و گیاهان دریایی واقعیت دارد؟
تنها روش از بین بردن دائمی موها، استفاده از الکترولیز است.
تبلیغات زیادی در زمینه رفع موهای زائد در رسانه‌ها و مطبوعات به چشم می‌خورد؛ از دستگاه‌های لیزر خانگی گرفته تا اپیلاسیون با جلبک و گیاهان دریایی و... آیا اپیلاسیون با جلبک که به تازگی تبلیغ می‌شود، مورد تایید است؟

روش‌هایی که باعث حذف موها از سطح پوست می‌شوند را دپیلاسیون می‌نامند. شایع‌ترین نوع دپیلاسیون، همان اصلاح با تیغ است و نوع دیگر استفاده از دپیلاتورهای شیمیایی یا همان پودرها یا کرم‌های موبر است.
ولی اپیلاسیون، روشی برای خارج کردن کل مو که شامل قسمت زیر پوستی آن هم می‌شود، است. اپیلاسیون را می‌توان با روش‌های مختلفی مانند استفاده از موچین، وکس‌ (موم انداختن) و دستگاه‌های اپیلاسیون مانند اپی‌لیدی انجام داد. این روش‌ها به‌طور موقت مو را از بین می‌برند. البته نسبت به روش دپیلاسیون، با اپیلاسیون مدت بیشتری طول می‌کشد تا موها دوباره رشد کنند.

برخی از روش‌های دیگر اپیلاسیون مانند الکترولیز، استفاده از لیزر یا IPL می‌توانند موها را تقریبا دائمی از بین ببرند یا حداقل آنها را برای همیشه کم کنند. تنها روش از بین بردن دائمی موها، استفاده از الکترولیز است. در این روش یک سوزن بسیار نازک از سوراخ مو در سطح پوست وارد عمق می‌شود و سپس با استفاده از انرژی الکتریکی و تولید حرارت، فولیکول مو را می‌سوزاند. اشکال عمده الكترولیز، وقت‌گیر بودن و سرعت پایین آن است. ضمن اینکه اگر فردی در این کار مجرب نباشد، می‌تواند باعث سوختگی پوست و برجای ماندن جوشگاه‌های فرورفته بدشکل شود.

پس ادعای واهی مبنی بر رفع دائمی موها با اپیلاسیون با موم‌های خاص مبنای علمی ندارد و صرفا جنبه تبلیغاتی دارد. اپیلاسیون با جلبک یا گیاهان دریایی، همان اپیلاسیون با موم است که با کندن موها از ریشه، به طور طبیعی رشد آنها را به تعویق می‌اندازد و جلبک در این میان نقش خاصی ندارد!

دکتر بهروز باریک‌بین، متخصص پوست و قائم مقام مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatiran.com

مطالب پیشنهادی:
از تراشیدن و اپیلاسیون موهای زاید ناراضی هستید؟
چگونه از شر موهای زائد خلاص شویم؟
اپیلاسیون باعث تحریك غده‌های لنفاوی زیربغل می شود؟
بعد از اپلاسیون پوست تان جوش می زند؟متورم می شود؟
کاربرد لیزر و از بین بردن موهای زاید