اگر آی پد دارید، بخوانید
دانه‌های پوستی ناشی از نیکل تهدیدکننده حیات نیستند، اما ممکن است بسیار آزاردهنده باشند.
آیا دچارحساسیت پوستی با علت نامعلوم شده‌اید؟ بد نیست آی‌پدتان را بررسی کنید! معلوم شده است این رایانه لوحی پرطرفدار ممکن است حاوی نیکل باشد که شایع‌ترین فلز آلرژی‌زاست.

گزارش‌های اخیر در نشریه‌های پزشکی موارد زیادی از حساسیت به نیکل ناشی از استفاده از انواع گوناگونی از وسایل الکترونیکی شخصی را شرح داده‌اند اما به تازگی یک آی‌پد باعث بروز دانه‌های پوستی خارش‌دار در یک پسر 11 ساله شد که اخیرا در بیمارستان شهر سان‌دیه‌گو در کالیفرنیا تحت درمان قرار گرفت و شرح حالش در شماره اخیر نشریه بیماری‌های اطفال منتشر شده است.

دانه‌های پوستی ناشی از نیکل تهدیدکننده حیات نیستند، اما ممکن است بسیار آزاردهنده باشند و به درمان با داروهای استروئیدی و در صورت عفونی شدن به درمان با آنتی‌بیوتیک نیاز پیدا کنند. این پسر یک عارضه پوستی رایج به‌صورت لکه‌های پوسته‌ریزی‌کننده داشت، اما بعد دانه‌های پوستی متفاوتی در سراسر بدنش ظهور کرد که به درمان معمول پاسخ نمی‌داد. آزمایش‌های پوستی نشان داد او دچار حساسیت به نیکل است و پزشکان در نهایت منشاء این حساسیت را در آی‌پدی که خانواده‌اش برای او در سال 2010 خریده بودند، یافتند. پزشکان این وسیله را آزمایش کردند و در آن ترکیب شیمیایی حاوی نیکل در پوشش بیرونی یافتند. به گفته پزشکان، این پسر روزانه از آی‌پد استفاده می‌کرد و پس از اینکه آی‌پدش را در یک پوشش محافظ گذاشت، بهبود پیدا کرد. در حال حاضر مشخص نیست آیا همه مدل‌های آی‌پد یا سایر وسایل الکترونیکی ساخت اپل نیز دارای این ترکیب هستند یا نه. دانه‌های پوستی ناشی از نیکل به علت استفاده از سایر وسایل رایج مانند برخی جواهرات، قاب عینک و زیپ هم ممکن است بروز کند. به گفته نویسندگان این گزارش، حساسیت به نیکل شایع‌تر شده‌ یا بیشتر تشخیص داده می‌شوند.

آمار در آمریکا نشان می‌دهد 25 درصد کودکان در آزمایش‌های پوستی در مورد حساسیت به نیکل حساس بوده‌اند، در حالی‌که یک دهه پیش این میزان حدود 17 درصد بود.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : هفته نامه سلامت

مطالب پیشنهادی:
حساسیت پوستی چیست؟
آلرژی یا حساسیت چیست؟
حساسیت غذایی كودكان
حساسیت دارویی چیست و چگونه برطرف می شود؟
طرز تشخیص حساسیت از سرماخوردگی