روش های طب سنتی برای بهبود ریزش مو
برای درمان ریزش موی سر باید کمبود ویتامینB را که باعث آن شده رفع کرد.
یک متخصص طب سنتی گفت: انواع پیازهای خوراکی و سبزی‌هایی مانند تره، سیر و موسیر برای تقویت مو مفید هستند و همچنین می‌توان موهای سر را با ماست شست‌وشو داد چون از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

علی حسینی گفت: برای درمان ریزش موی سر باید کمبود ویتامینB را که باعث آن شده رفع کرد. وی ادامه داد: سبزی‌هایی مانند تره، سیر و موسیر برای تقویت مو مفید است. برای درمان ریزش موی سر باید کاری کرد تا جریان خون در زیر پوست سر تحریک شود. این متخصص طب سنتی گفت: همچنین می‌توان علاوه بر استفاده از انواع پیاز خوراکی و سبزی‌ها، موها را با ماست شست‌وشو داد چون آب ماست از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

وی مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی را در تقویت مو موثر دانست و گفت: همچنین گفته می شود که یکی از علل ریزش مو علاوه بر کمبود ویتامینB، کمبود گوگرد در بدن است. این ماده معدنی در پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی ها مثل تره، سیر و موسیر به وفور یافت می شود.

حسینی گفت: برای به جریان انداختن خون در سر می توان موها را ماساژ داد به شرطی که صابون و شامپو قلیایی نباشد. وی افزود: مقدار کمی سیر را نیز می توان رنده کرد و بعد به آن مقداری عسل اضافه و مخلوط کرد و بر سر مالید.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: همچنین برخی گیاهان در تقویت و رشد مو موثر هستند. گیاه بابونه نمونه‌ای از این گیاهان است که تارهای مو را تقویت می‌کند و آسیب‌های مو را به حداقل می‌رساند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: فارس

مطالب پیشنهادی:
کافئین و ریزش مو
ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو
برای درمان ریزش مو، به هر روشی متوسل نشوید!
خبرهای نوید بخش در درمان ریزش مو
آیا واقعاً استرس باعث ریزش مو می‌شود؟