جوش شیرین و این همه فایده ؟
قطعاً اولین چیزی كه با شنیدن كلمه جوش شیرین به ذهن شما می‌آید ماده‌ای است كه در شیرینی‌ پزی از آن استفاده می‌كنند؛اما جوش شیرین دارای فواید بسیاری می باشد مثلا...

فواید جوش شیرین

اما بد نیست بدانید كه جوش شیرین ماده‌ای همه ‌كاره و طبیعی كه از كربنات سدیم ساخته شده است،خیلی از محصولات زیبایی را می‌توانید به راحتی در منزل تهیه كنید.مقدار مناسبی جوش‌ شیرین به همراه مواد مورد نیاز دیگر یك محصول زیبایی را به وجود می‌آورد كه می‌تواند رضایت شما را هم جلب كند.

در اینجا 10 محصول زیبایی را كه شما می‌توانید به راحتی با استفاده از جوش شیرین در منزل تهیه كنید فراهم آورده‌ایم:

1. حمام آرامش ‌بخش

برای داشتن حمامی آرام‌ بخش مقدار یك دوم فنجان جوش شیرین به آب وان حمام‌تان اضافه كنید. جوش شیرین،تازگی،نرمی و آرامش را بر پوست شما باقی خواهد گذاشت.

2. مراقبت از پا

با استفاده از جوش شیرین به پاهایتان درمانی بدهید كه از آن لذت ببرد،به این صورت كه مقدار سه قاشق سوپ‌ خوری جوش شیرین را به یك ظرف بزرگ پر از آب گرم اضافه كنید و تا هر زمانی كه دوست داشتید پاهایتان را در آن قرار دهید؛سپس به آرامی پاهایتان را ماساژ دهید.مطمئن باشید كه پاهای خسته شما از شما بابت این كار تشكر خواهند كرد.

3. برس‌ها و شانه‌ها را تمیزكنید

برای تمیز كردن شانه و برس‌ها كه بر اثر شانه زدن،چربی موها برآن باقی مانده است،می‌توانید از جوش شیرین استفاده كنید؛به این ترتیب كه آنها را در محلولی از یك قاشق چای خوری جوش شیرین حل شده در یك لگن كوچك آب گرم،بخیسانید تا به راحتی چربی‌ها از آنها زدوده شوند.

4. زدودن سلولهای مرده پوست

برای داشتن پوستی نرم و بدون هیچگونه زبری،خمیری متشكل از سه بخش جوش شیرین و یك بخش آب تهیه كنید و سپس این خمیر را به آرامی روی پوست صورت و بدن‌تان به صورت دورانی بمالید تا سلول‌های مرده پوست به آرامی جدا شود،سپس با آب گرم خمیر جوش شیرین را از روی پوست‌تان بشویید.

5. مراقبت از موها

برای داشتن موهایی زیبا،درخشنده،نرم و حالت پذیر،می‌توانید مقدار یك چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین را در كف دست ‌تان با شامپوی دلخواهتان تركیب كنید و به موهایتان بزنید و طبق معمول موهایتان را شامپو كنید و سپس با آب،این تركیب جوش شیرین و شامپو را بشویید.مطمئن باشید كه این تركیب كمك خواهد كرد موهایتان تمیزتر شود.

6. دندان‌های سفیدتر

برای اینكه دندان‌هایی سفید تر داشته باشید آنها را با جوش شیرین مسواك بزنید و زمانی كه كار مسواك زدن تمام شد به دقت با آب زیاد دهانتان را بشویید.

7. حمام جوش شیرین و روغن

برای داشتن حمامی لطیف و آرام ‌بخش،احتیاج به چهار قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین،هشت اونس عسل روان،شانزده اونس شیر،شانزده قاشق سوپخوری نمك،و چهار اونس روغن بچه دارید.در یك ظرف بزرگ جوش شیرین،عسل، شیر و نمك را مخلوط كنید و به خوبی هم بزنید.مخلوط را در وان آب گرم بریزید و سپس روغن بچه را اضافه كنید برای هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌هایتان كمك بگیرید و بعد قدم در این حمام تسكین ‌دهنده و آرامش بخش بگذارید.

8. پوستی صاف و زیبا

برای داشتن پوستی نرم و روشن در قسمت آرنج‌ها،زانو‌ها و...، خمیری از جوش شیرین و آب بسازید و آن را به قسمت مورد نظر بمالید.سپس خمیر را با آب گرم بشویید و پوستتان را تمیز كنید.

9. مراقبت از ناخن

برای نرم كردن پوست كنار ناخن‌ ها و تمیز كردن ناخن‌ها از جوش شیرین برای شستن‌ شان به همراه لیف زدن استفاده كنید.این كار ظاهری زیبا به ناخن‌ها‌یتان می‌بخشد.

10. یك شامپوی سریع

خیلی دیرتان شده وقت برای شامپو زدن موهایتان ندارید؟ یك بخش جوش شیرین،یك بخش پودر بچه، و سه قطر روغن گیاهی را با هم مخلوط كنید.مخلوط آماده شده را به ریشه موهایتان بزنید و سپس تمام موها را شانه كنید.این مخلوط چربی اضافی موها و سرتان را جذب خواهد كرد و به موهایتان طراوت و تمیزی می‌بخشد.حالا كه با این روش‌ها آشنا شدید می‌توانید مقداری جوش شیرین بردارید و شروع به ساختن این محصولات زیبایی در منزلتان بكنید.

بیشتر بدانید : درمان سوزش سر دل با جوش شیرین

بیشتر بدانید : سم زدایی میوه ها و سبزی ها با جوش شیرین

بیشتر بدانید : ترکیب جوش شیرین و لیمو چه خواصی دارد؟

بیشتر بدانید : درمان سوختگی با جوش شیرین

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:hamshahrionline.ir