چرا بعضی از زنان مقاربت دردناک دارند؟
مقاربت دردناک در 80 درصد از زنان علت فیزیولوژیکی دارد.
ازنظر پزشکان مقاربت دردناک در 80 درصد از زنان علت فیزیولوژیکی دارد. این علل عبارت‌اند از کاهش در هورمون زنانگی که منجر به خشک شدن مهبل (واژن) می‌شود.

یک استاد دانشگاه و رییس انجمن علمی سلامت خانواده دراین‌باره اظهار داشت: «وجود عفونت‌ها به‌خصوص عفونت‌های قارچی، ادراری، لگنی و برخی از مشکلات ارتوپدی و در مواردی نیز یبوست مزمن می‌تواند در بروز این مشکل نقش داشته باشد.» صفری نژاد در ادامه تصریح کرد: «عامل شناخته‌شده دیگر valvarvestibulitis است که به‌صورت التهاب در بخش خاصی از واژن خود را نشان می‌دهد و شایع‌ترین علت مقاربت دردناک است که اغلب نادیده گرفته می‌شود.»

این استاد دانشگاه در ادامه بابیان اینکه نوع خاصی از مقاربت دردناک که به‌عنوان گرفتگی عضلات مهبل شناخته‌شده باعث گرفتگی غیرارادی ماهیچه‌های واژن می‌شود، گفت: «گاهی این گرفتگی می‌تواند چنان قوی باشد که واژن بسته و نفوذ (دخول) فوق‌العاده دردناک یا غیرممکن شود. این مشکل اغلب ریشه در آسیب روانی دارد.» صفری نژاد در پایان گفت: «اگر خانمی برای برقراری رابطه زناشویی دارای میل جنسی نباشد و دچار برانگیختگی جنسی نشود، مقاربت دردناکی را تجربه خواهد کرد.»

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : سلامانه

مطالب پیشنهادی:
مشکلات جنسی در خانمها
این زنان دچار مشکلات جنسی می شوند
تاثیر دارو در مشکلات جنسی زنان
درمانگر مشکلات جنسی کیست؟
بالا برنده های ميل جنسی