لطفا این تصمیم را به پزشک واگذار کنید
مادران در زایمان‌های طبیعی کمتر با مشکل‌ مواجه می‌شوند و به راحتی می‌توانند به نوزاد خود شیر دهند.
یک متخصص زنان و زایمان به مادران باردار توصیه کرد که برای زایمان به شیوه طبیعی یا سزارین اصرار نکنند و تصمیم‌گیری درباره شیوه زایمان خود را به پزشک واگذار کنند. دکتر نگین رضاوند گفت: طبیعتا زایمان طبیعی در مقایسه با سزارین روش بهتری است، اما گاهی انجام این روش سلامت مادر و جنین را به مخاطره می‌اندازد و همین مساله باعث می‌شود تا پزشک شیوه سزارین را برای مادر باردار تجویز کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پزشکان با انجام معاینات و آزمایش‌های لازم بهترین روش زایمان را به مادر باردار توصیه کرده و از این طریق ریسک خطر زایمان را برای جنین و مادر پایین می‌آورند.

رضاوند با تاکید بر اینکه اصرار مادران باردار بر انجام زایمان به روش طبیعی یا سزارین کار درستی نیست، به زنان باردار توصیه کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص را به پزشک خود محول کنند. در صورتی که پزشک روش زایمان طبیعی را توصیه می‌کند و دلیل قانع کننده‌ای برای انجام سزارین وجود ندارد، بر انجام این روش اصرار نکنند و با شرکت در کلاس‌های آمادگی از روش‌های زایمان طبیعی بدون درد استفاده کنند.

این متخصص زنان و زایمان در ادامه با بیان اینکه مادران در زایمان‌های طبیعی کمتر با مشکل‌ مواجه می‌شوند و به راحتی می‌توانند به نوزاد خود شیر دهند، گفت: این در حالیست که زایمان به روش سزارین ممکن است برای مادر عوارض متعددی نظیر مشکلات بیهوشی، خونریزی، چسبندگی داخل شکم و... به همراه داشته باشد. سزارین به عنوان یکی از عمل‌های جراحی به بیهوشی و بی‌حسی نیاز دارد و با توجه به عوارض زیاد آن فقط در موارد اورژانسی و زمانی که شرایط زایمان طبیعی وجود نداشته باشد ارجحیت می‌یابد. زایمان به روش طبیعی از مزایای ویژه‌ای برخوردار است و به تمامی مادران بارداری که شرایط آن را دارند، توصیه می‌شود.

به گفته این پزشک متخصص، مادرانی که به روش سزارین زایمان می‌کنند، دیرتر می‌توانند فعالیت عادی خود را آغاز کنند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
زایمان طبیعی یا سزارین؟
رابطه زناشويی پس از زايمان
چرا زنان از زایمان طبیعی می‌ترسند؟
فواید و مضرات زایمان سزارین
سزارین از نگاه متخصصان