درمان یک مشکل جنسی مردانه با پروتز تناسلی
کارگذاری این پروتز‌ها یک کار بسیار مشکل است که نیاز به مهارت خاصی دارد.
رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران پروتز بیضه را یکی از درمان‌های اختلال نعوظ در مردان دانست.

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد درباره پروتز بیضه در مردان گفت: فقدان بیضه در مردان منجر به ایجاد فشار روحی و روانی شدید در آنها می‌شود. این مردان احساس می‌کنند که چیزی از نظر مردانگی کم دارند که استفاده از پروتز بیضه در این افراد می‌تواند برای آنها بسیار کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه پروتز بیضه یکی از درمان‌های اختلال نعوظ در مردان است عنوان کرد: این روش برای مردانی استفاده می‌شود که درمان‌های رایج از قبیل دارو درمانی، داروهای تزریقی و استفاده از دستگاه برای آنها پاسخگو نباشد.

رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران با توجه به اینکه این روش در تمام دنیا در حال انجام است گفت: این پروتز‌ها یک وسیله بسیار دقیق و پیشرفته هستند که کارگذاری آن نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد که باید گفت خوشبختانه مهارت و تکنیک لازم جهت انجام این روش در کشور ما وجود دارد. به گفته وی، پزشک قبل از کارگذاری این پروتز‌ها باید توضیحاتی را به بیمار ارائه کند و در خصوص عوارض و فواید آن نیز اطلاعاتی را به بیمار بدهد. وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: پروتز‌های آلت تناسلی دارای انواع مختلفی است که یکی از‌ آنها پروتز‌های دو تیکه است که متشکل از دو سیلندر از جنس سیلیکونی و نیمه جامد است و فرد می‌تواند با دست‌های خود آن را منعطف کند که این قابلیت یکی از معایب این نوع پروتز است اما جزو یکی از پروتز‌های ارزان هستند که کارگذاری آن عوارض بسیار کمی دارد.

این اورولوژیست پروتز‌های سه تیکه را یکی دیگر از انواع پروتز‌های آلت تناسلی دانست و افزود: این نوع پروتز‌ها مکانیسم طبیعی نعوظ را برای مردان ایجاد خواهد کرد و دارای یک کیسه پمپ است که داخل کیسه بیضه قرار دارد و هم چنین یک مخزن دارد که در داخل لگن قرار می‌گیرد و یک قسمت هم از دو سیلندر تشکیل می‌شود که در آلت تناسلی کارگذاری می‌شود. وی افزود: فرد در صورت لزوم با فشار آورن بر کیسه پمپ، مایعی از مخزن آن خارج می‌شود و به داخل مخزن که در لگن قرار دارد وارد می‌شود و در نهایت به داخل مخزن‌ها می‌ریزد که حالت نعوظ را برای مردان ایجاد می‌کند که عکس این عمل نیز می‌تواند نعوظ را از بین ببرد.

رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران درباره عوارض کارگذاری این نوع پروتز گفت: کارگذاری این پروتز‌ها یک کار بسیار مشکل است که نیاز به مهارت خاصی دارد و مانند هر وسیله مکانیکی دیگر ممکن است خراب شود که در این صورت خارج کردن آن نیز برای بیمار هزینه بسیاری را دربر دارد. هم چنین نوع تقلبی این پروتز‌های سه تیکه نیز در بازار وجود دارد که تهیه آن خطرات احتمالی را در بردارد.

وی در پاسخ به این سوال که کارگذاری این پروتز‌ها چه هزینه‌ای را برای بیماران دربردارد گفت: کارگذاری این پروتز‌ها بسیار گران است و حدود 15 هزار یورو هزینه دارد بنابراین انجام آن برای تمام بیماران مقرون به صرفه نیست. صفری‌نژاد در ادامه گفت: کارگذاری این پروتز‌ها همانند هر جسم خارجی دیگر که در بدن قرار می‌گیرد فرد را مستعد عفونت می‌کند که در صورت بروز این خطر باید پروتز را خارج کرد. هم چنین سیلندرها ممکن است بافت آلت تناسلی را دچار سایش کند و از آلت تناسلی خارج شود که در این صورت نیز باید فورا نسبت به خارج کردن آن اقدام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عوارض یاد شده درخصوص کارگذاری پروتز‌ها در افراد دیابتی بسیار بیشتر است .

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : آنا

مطالب پیشنهادی:
علائم مشکلات جنسی در مردان چیست؟
اختلالات شایع در زندگی جنسی مردان (1)
اختلالات شایع در زندگی جنسی مردان (2)
از اختلالات آلت جنسی مردانه چه می دانید؟
این عوامل تحریک جنسی مردان را کاهش می دهند