با طب سوزنی و طب سوجوک مشکلات قائدگی و بیماری زنان شامل کیست تخمدان و درد پریودی و خونریزی زیاد و چاقی موضعی را می توان بر طرف کرد.
درمان مشکلات قائدگی و بیماری های زنان،کمردرد شایع و استرس های روزانه خانم ها با طب سوجوک و طب سوزنی :
تمام اعضای مختلف سازنده‌ی بدن در نقاطی منعکس می‌شوند که به آن سیستم انطباق می‌گویند.در سیستم انطباق هر ارگان و هر عضو در ناحیه‌ای مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال : چنانچه ارگانی مانند چشم‌ عملکردش مختل شود، این اختلال را به سیستم انطباق اطلاع می‌دهد. در سیستم انطباق ،نقاطی به‌ نام نقاط انطباق وجود دارد که محل تمرکز اطلاعات هستند و می‌توان با استفاده از وسایلی این نقاط حساس را پیدا کرد.
در صورت دسترسی به این نقطه‌ی حساس، در واقع به آن ارگان دست یافته‌ایم و وقتی روی این نقاط کار می‌کنیم، موجی به سمت آن ارگان خاص می‌رود.سیستم‌های انطباق روی دست‌ها، پاها، روی گوش و حتی روی زبان وجود دارند.
در تمام سیستم انطباق اطلاعات مربوط به کارکرد ارگان‌ها یافت می‌شود. نقاط انطباق وقتی حساس می‌شوند که اختلال عملکرد در ارگان داشته باشیم.
سیستم تعادل انرژی‌ها برای درمان با طب سوزنی کره ای و نحوه ی درمان :
دومین سیستم انطباق درمانی در طب سوجوک سیستم انرژی‌های بدن است که مفاهیم مریدین‌ها و چاکراهها در آن اهمیت دارد.
در سیستم انرژی، انتقال انرژی از طریق کانال‌های انرژی یعنی مریدین‌ها و چاکراههاست.مریدین مفهومی است که به کانال‌های انرژی گفته می‌شود. انرژی از طریق کانال‌های انرژی (مریدین) در کل بدن پخش می‌شود.
از آن‌جا که تمام قسمت‌های بدن را می‌توان در کف دست جدا و نشان داد، نه‌تنها انعکاس تمام قسمت‌های بدن در کف دست وجود دارد، بلکه انعکاس ساختارهای متافیزیکی نیز در آن دیده می‌شود. بنابراین می‌توانیم مسیر این مریدین‌ها و چاکراهها را در کف دست پیدا کنیم و از طریق آن‌ها می‌توانیم ساختار انرژتیک قسمت‌های مختلف بدن را از فاصله‌ی زیاد کنترل کنیم، تقریباً همانند سیستم انطباق که با کمک نقطه‌ی انطباق روی ارگان‌های مختلف بدن تأثیر می‌گذاشتیم و البته با تکنیکی متفاوت. 
طبق نظریه‌ی چینی‌ها در بدن ۱۲ مریدین داریم که در سمت راست و چپ بدن قرار می‌گیرند. انرژی چی(Qi) یا انرژی حیاتی در مریدین‌ها جریان پیدا می‌کند و از طریق آن‌ها به تمام قسمت های بدن می‌رسد. تا زمانی که این انرژی درون کانال‌ها جریان دارد و در حرکت مانعی نیست و بدون گیر است ،شخص زنده است و دچار بیماری نمی شود.در حقیقت در طب سوزنی چین و کره با سوزن زدن در نقاطی از بدن که این نقاط مسیر کانالهای انرژی هستند و خونی هم از این نقاط نمی یاید ،می توان برای درمان بیماری و زیبایی بدن استفاده کرد.با تعادل انرژی چی در کانال های انرژی بدن، بیماری ها و نازیبایی پوست و اندام از بین می رود.
در مکتب طب سوجوک سیستم های انطباق بدن روی دست و پا کلید مکالمه با بدن است و از طریق آنها می توان به درمان بیماری ها از سطح بدن فیزیکی پرداخت. برای مثال با تحریک نقاط متناظر تخمدان در کف دست می توان روی انواع اختلالات قاعدگی و بیماری های تخمدان اثر گذاشت و حتی بیماری های نظیر کیست تخمدان را درمان کرد.اگر به این نکته توجه کنیم که 50% زنان به کیست تخمدان و 25% آنان به عفونت های مزمن رحمی دچار هستند، اهمیت سیستم های انطباق روشن تر می شود.
اما معمولا بیماری نتیجه تعامل های پیچیده اعضای داخلی است و تنها به نحوه عملکرد تخمدان مربوط نمی شود. از این رو است که در سطحی عمیق تر با شناخت عملکرد اعضای داخلی در سطح فیزیکی و در سطح انرژی و مطالعه اثر متقابل آنها بر یکدیگر می توان بر ریشه های اصلی بیماری اثر گذاشت.
و در سطحی عمیق تر با بسط سیستم های انطباق می توان به مریدین ها، چاکرا ها و نقاط اصلی انرژی رسید که با استفاده از آنها امکان اثر گذاری بر مکانیسم های بیماری در سطوح بنیادی تری فراهم می آید. بدین ترتیب سوجوک تمام تئوری های طب کل نگر را بر هم منطبق کرده است و از این روست که درمانگر سوجوک تنها با رنگ کردن چند نقطه روی دست بیمار می تواند بیماری های پیچیده و متعددی را در سطح ذهن و جسم او تعدیل کند.اما سو جوک به این هم بسنده نمی کند و باز هم عمیق تر می شود.
رفع چاقی های موضعی بعد از زایمان و تجمع زیاد چربی در باسن و شکم و ران پا: 
طب سوزنی و طب سوجوک در تنظیم اختلال عملکرد غدد بسیار موثر است.احتمال اختلال عملکرد غدد به خصوص کم کاری و اختلال در عملکرد غده تیروئید در افراد چاق بیشتر از دیگران است. به طور مثال زنان پس از زایمان چاق می شوند و این نه تنها به دلیل خوردن زیاد غذا، بلکه به این دلیل است که زایمان باعث اختلال در عملکرد غدد و موجب چاقی می گردد.اختلال عملکرد غدد همچین باعث افزایش وزن می گردد.از مزایای استفاده از روش کاهش وزن از طریق طب سوزنی و طب سوجوک، تنظیم دو دستگاه هیپوتالاموس،هیپوفیز،قشر غدد فوق کلیوی و دستگاه سمپتایک بخش مرکزی غدد فوق کلیوی که مسئول تنظیم اختلال عملکرد غدد و افزایش متابولیسم و سوخت و ساز را به عهده دارد، می باشد.درمان چاقی پس از زایمان، چاقی ناحیه شکم و افتادگی پوست پس از زایمان را نیز کاهش می دهد.
درمان بیماریهای زنان و زایمان با طب سوزنی:
در سراسر دنیا از طب سوزنی به عنوان روشی کم‌خطر در درمان بیماری‌های مزمن استفاده می‌شود. بیماری‌های زنان از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه متخصصان طب سوزنی قرار می‌گیرد.
دیسمنوره (قاعدگی دردناک زنان):
اولین بررسی و تحقیقی که در مورد اثر طب سوزنی بر روی دیسمنوره انجام شد به روی ۴۸ زن در رده سنی ۲۸ سال بود. این تحقیق در کلینیک زنان در آمریکا انجام شد. عده‌ای از زنان به صورت اتفاقی انتخاب شده و به یک متخصص طب سوزنی ارجاع داده شدند. این عده در سه گروه دسته‌بندی شدند.
گروه درمان که طب سوزنی به صورت کامل روی آنها انجام می‌شد. اینکار روی نقاط قدیمی و سنتی که بر روی پاها، شکم و نقطه‌ای روی مچ‌ پا انجام گرفت.
گروه کنترل که طب سوزنی پلاسبو دریافت می‌کردند که در این روش سوزنها در هیچ نقطه یا نصف‌النهاری روی پاها و بازوها وارد نمی‌شد. هر دو گروه درمان را هر هفته ( به جز در طی دوران پریود) برای ۱۲ هفته دریافت کردند. ارتباط هر دو گروه با پزشک یکسان بود.
سومین گروه که گروه Visitation control نامیده می‌شوند. پزشکان و متخصصان کلینیک در فواصل ماهانه به مدت ۳ ساعت جهت بررسی علائم و مشاوره با ایشان ملاقات می‌کردند. این گروه طب سوزنی دریافت نمی‌کرد. همه بیماران علائم پریود را به صورت یادداشتهای روزانه فورا ثبت می‌کردند تا زمانی که مطالعه و تحقیق به یکسال رسید. بیمارانی در قسمت بهبود یافتگان دسته بندی می‌شدند که درد آنها از بین می‌رفت و یا به کمتر از ۵۰ درصد کاهش می‌یافت. ۴۳ بیمار کاملا مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج کاهش چشمگیر درد را در گروه اول که با طب سوزنی درمان می‌شدند، نشان می‌داد . کاهش درد کمتری در گروه دوم که طب سوزنی به صورت پلاسبو روی آنها انجام می‌شد دیده شد و شکست درمان در گروه سوم وجود داشت. میزان موفقیت به صورت چشمگیری در گروهی که طب سوزنی دریافت می‌کردند بالا بود.
دومین تحقیق که بر روی افراد انجام شد در بخش زنان بیمارستان Karolinska در استکلهم سوئد بود. در این تحقیق 31 بیمار به صورت اتفاقی انتخاب شدند. این بیماران افرادی بودند که دیسمنوره را بیشتر از 5 سال تجربه کرده بودند. 19 نفر از این بیماران (در رده سنی 30 سال) دو دوره درمان با طب سوزنی را برای چند روز قبل از پریود در چهار سیکل متوالی دریافت کردند. اشکال مختلف طب سوزنی در مورد آنها به‌کار می‌رفت و 5 نقطه در پاها، شکم و پشت تحریک می‌شد.
نتایج حاکی از آن بود که اکثر بیماران تحت درمان، قبل از پنجمین سیکل پریود درد کمتری داشتند.
در یک بررسی و مطالعه که بر روی طب فشاری انجام شد 61 زن به صورت اتفاقی انتخاب و دسته‌بندی شدند. گروه کنترل که مراقبت معمولی داشتند. گروه آزمایش پوشش مخصوصی را که برای اینکار طراحی شده بود از جنس پنبه لاکرا با ده نوار لاستیکی که در بالای پایین‌ترین قسمت شکم و پایین کمر در جایی که نقاط مربوط به طب فشاری در درمان دیسمنوره استفاده می‌شود فیکس شده بود، می‌پوشیدند.
این پوشش در سه روز اول پریود، برای 2 سیکل متوالی پوشیده می‌شد و به بیماران توصیه شده بود که از پوشش تا جایی که احساس ناراحتی نکنند استفاده کنند. بعضی از بیماران بیشتر از 3 روز ادامه دادند تا 29 ساعت و چهار بیمار هم مشکلات زیادی پیدا کردند و این باعث شد که در دومین سیکل خود استفاده نکنند. نتایج نشان داد بیمارانی که لباس مربوط به طب فشاری را می‌پوشیدند،‌ نسبت به گروه کنترل کاهش درد بیشتری داشتند. همچنین آمار نشان داد که بیش از دوسوم زنانی که از پوشش استفاده کردند بالای ۵۰ درصد کاهش در درد را گزارش کردند.
نکته مهمی که باید بدانیم اینکه در تحقیقاتی که صورت گرفته مشخص شده که طب سوزنی اثری بر روی جریان خون قاعدگی ندارد. و تا به حال هیچ مدرک و شاهدی در دست نیست که نشان دهد طب سوزنی اثری روی منوراژی (خونریزی های زیاد) داشته باشد .
برای كمک به كاهش علائم درد در بدن طب سوزنی مدت های مدیدی است كه شناخته شده است.طب سوزنی سطح اندورفین را در خون افزایش می دهد و بر فاكتورهای تولید درد مقابله كند . مهم تر از این همان گونه كه بحث كردیم طب سوزنی می تواند برای متوازن ساختن هورمونها مورد استفاده قرار گیرد.تاثیرش بر سیستم اندورفین این گونه است كه تولید هورمونها را تنظیم كند تا میزان استروژن و پروژسترون در حد معمول بماند . گاهی اوقات برای تنظیم سیستم اندورفین از گیاهان چینی هم استفاده می گردد.
كاهش میزان درد در دوران قاعدگی به گونه ای موفقیت آمیز با طب سوجوک،سوزنی و گیاهان محقق شده است . كاهش علائم معمولا در طول ماه اول درمان قابل مشاهده است سپس روند بهبودی ها ادامه می یابد و در طول قاعدگی های متوالی حفظ می گردد.معمولا توصیه می گردد  برای اولین دوره قاعدگی هفته ای یک بار مراجعه شود سپس بیمار می تواند بر مبنای پاسخ بدنش جلسات درمان را كاهش دهد .
همان طور كه قبلا ذكر شد رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در داشتن دوره قاعدگی بی درد ایفا داشته باشد.رژیم غذایی مطلوب رژیم غذایی حاوی مقادیر كم چربی حیوانی و گیاهی و مقادیر بالایی از فیبر است  كه شبیه رژیم های مبتنی بر غذاهای كامل غنی از كربوهیدرات های پیچیده و سبزیجات است.تاثیر مثبت تمرینات ورزشی را هم نمی توان نادیده گرفت و به هنگام مواجهه با انواع درد كاهش استرس هم می تواند فاكتور مهمی تلقی گردد.طب سوجوک با شما كار خواهد كرد تا برای الگوی درد شما بهترین اصلاحات را در سبک زندگی و رژیم غذایی شما ایجاد كند تا كمک كند نتایج حاصله از درمان شما تا سالهای سال ادامه داشته باشد .
طب سوزنی و كاهش درد زایمان
ترس از لیبر، منجر به افزایش بی‌رویه سزارین می شود. به دلیل عوارض متعدد مادری و جنینی روش‌های بی دردی دارویی، مادران تمایل به استفاده از روش‌های غیردارویی دارند. یكی از روش‌های غیردارویی، طب سوزنی است. این روش با هدف بررسی آثار طب سوزنی بر شدت درد زایمان انجام شده است.
این بررسی در دو گروه30 نفری طب سوزنی <حقیقی> و طب سوزنی <كاذب>، جمعا 60 نفر انجام شد. در این تحقیق برای گروه مورد، از 12 نقطه طب سوزنی و در گروه شاهد از 6 نقطه استفاده شد. شركت‌كنندگان از نظر شدت درد در قبل از طب سوزنی، نیم ساعت، یک ساعت و دو ساعت بعد از طب سوزنی و دو ساعت پس از زایمان، مورد مقایسه قرار گرفتند. برای ارزیابی درد در دو گروه از جدول مقایسه‌ای بصری استفاده شد.
به‌ منظور مقایسه درد و آرامش از آزمون من ویتنی و جهت همسان‌سازی متغیرها از آزمون كلموگروف اسمیرنوف استفاده شد.
نتایج تحقیق نشان داد كه بین میانگین شدت درد و آرامش در دو گروه قبل از طب سوزنی، نیم ساعت، یك ساعت و دو ساعت بعد طب سـوزنـی و دو سـاعـت بعـد از زایمان اختلاف معنادار آماری دیده نشد .از طرفی نتایج در ارتباط با آرامش نیز در دو گروه، قبل از طب سـوزنی، نیم‌ساعت، یك ساعت و دو ساعت بعد از طب سوزنی و دو ساعت بعد از زایمان اختلاف معنادار آماری را نشان نداد.
در بـررسـی مقایسه اختلاف شدت درد در گروه مورد، قبل از طب سوزنی با نیم ساعت بعد، با یك ساعت بعد، با دو ساعت بعد، نیم ساعت بعد با یك ساعت بعد از طب سوزنی و بین دو ساعت با یك ساعت بعد از طب سوزنی، اختـلاف معنادار آماری دیده شد نتـایـج ایـن تحقیـق نشـان می‌دهد بین میانگین شدت درد هر دو گروه، اختلاف آماری دیده نشـد.هـم‌چنیـن بر اثر روش طب سوزنی طی دوره هیچ عارضه‌ای برای مادران پیش نیامد.
یافته‌های نهایی بررسی حاكی از آن است كه طب سوزنی تأثیری بر درد زایمان گروه مورد نداشت اما بر آرامش مادر در یک ساعت پس از طب سوزنی موثر بود.
اگر زنان در مورد فرایند زایمان، روش‌های بی دردی و كاهش اضطراب آموزش ببینند آمار سـزارین و به تبع آن عوارض این نوع زایمان كاهش می‌یابد.
محققـان ایـن طـرح امیـدوارنـد با استفاده از افزایش نقاط طب سوزنی، به نتایج بهتری در كاهش درد زایمان دست یابند.
مطا لعه درمان PCO (تخمدانهای پر کیست) با استفاده از سوجوک تراپی :
بسیاری از خانم ها از انواع داروهای کلاسیک و متداول  برای درمان تخمدانهای پر کیست (P.C.O) استفاده کرده اند در حالیکه در این درمان ها معمولا عوارض جانبی زیادی پس از درمان بروز می کند . بهمین دلیل تعدادی از خانم ها به طب جایگزین روی آورده اند.

مهم ترین بهره طب سوجوک در درمان P.C.O تنظیم دوره پریود است . همچنین نشان داده شده که در کاهش وزن ، کاهش سر درد و اصلاح خلقیات (مود) نیز کمک می نماید .
در یک سال گذشته 9 نفر برای درمان P.C.O به مراجعه کرده اند بعضی از آنها تا سه سال تحت درمان دارویی پزشکان قرار داشتند، یک نفر از این عده نتیجه مثبت از طب سوجوک نگرفت و یک نفر دیگر به دلیل مسافرت درمان را نیمه کاره رها کرد ولی علائم بالینی گویای بهبودی او بود ولی چون سونوگرافی انجام نشد او را نیز درمان نشده در نظر گرفته شد و 7 نفر نتیجه مثبت گرفته اند . سه نفر از این عده باردار شده اند که 2 نفر آنها زایمان کرده اند و نفر سوم نیز در ماه هفتم بارداری است .در کل می توان ادعا کرد که در حدود 77% بیماران مراجعه کننده نتیجه مثبت گرفته اند .
نتايج بدست آمده دراین مطالعه و مطالعات قبلی انجام شده نشان داد که طب سوجوک و سوزنی ممکن است به عنوان اولين درمان برای P.C.O به بیماران توصيه شود .
با طب سوجوک و طب سوزنی استرس  و نگرانی ها را به فراموشی بسپارید :
در حال حاضر بخش عمده ای از جمعیت جهان از اختلالات مرتبط با استرس رنج می برند که مشکل اجتماعی  بزرگی در جوامع است  و حالت اپیدمی و فراگیر پیدا می کند.هر فردی در طول زندگیش تجربه ای استرس زا داشته است اما اکثریت مردم تعبیر درستی از ماهیت آن ندارند . در زبان انگلیسی  استرس به معنای فشار ، کشیدگی ، ضرب دیدگی می باشد .
مهمترین علائم استرس به شرح ذیل می باشند : 
1- بی خوابی 2- سردرد 3-آلرژی ها 4- حالت تهوع ، ترش کردن ، یبوست 5- اسپاسم ماهیچه های آراواره و سایش دندانها 6- درد پشت و اسپاسم عضلات گردن 7- خستگی مزمن 8-غش و تشنج 9 -بالا رفتن قند خون 10-افسردگی ، بی قراری. 
بر خلاف تاریخچه طولانی کارهای تحقیقاتی  و تجمع حجم بالایی از اطلاعات واقعی،مشکل تشخیص و درمان استرس تاکنون حل نشده باقی مانده است.در این خصوص یک مشکل کاربردی مهم ضرورت درمان طولانی مدت است که اغلب منجر به بروز مشکلات دیگری چون مسمومیت دارویی و وابستگی روان شناختی و دارویی می گردد.بیشتر روشهای درمانی استرس بر مبنای مصرف داروهای روان گردان ، مسکن ، ضد اضطراب  و تاثیرات ضد افسردگی که جدای از تبعات منفی مصرف طولانی مدت آنها بطرز غیر قابل اجتنابی همراه با عوارض جانبی تدارکات محرک است . 
در یک تحقیق از 65 نفر فرد مبتلا به استرس که همگی جنسیت مرد بوده و محدوده سنی آنها بین 18 تا 57 سال بوده است استفاده شده است. 
سوجوک درمانی هر روز برای این افراد انجام شد و متوسط جلسات درمانی 12 جلسه بود  و مدت زمان هر جلسه بین 25 تا 30 دقیقه بوده است.تجویز ها بر مبنای شرایط فردی  و با توجه به شکایتهای بیمار،علائم کلینیکی بیماری و رابطه با انرژی های زمانی و اطلاعات تشخیصی ضربان قلب می باشد.در این آزمایش 80 درصد افراد نتیجه ی کاملی از درمان استرس بدست آوردند.
مشاهدات و نمونه های درمانی زیبایی ،چاقی و بیماری ها با طب سوجوک :
1 - مشخصات بیمار : مرد ، 49 ساله 
علائم بیماری : دردهای فراگیر در ناحیه کمر به دلیل ضایعه روحی ، کاهش حساسیت در ناحیه  دو پا ، با عصا راه می رود  و در دفع ادرار و اجابت مزاج مشکلاتی دارد ، در نواحی کف پا  و مفاصل مچ پا دردهای مکرر دارد . در درمان اولیه سطوح کف هر دو دست به مدت 10 دقیقه ماساژ داده شد . 
در ناحیه کمر گرمایی ظاهر می شود و به قسمت پاها هم پخش می شود ، ماهیچه های پا احساس قوی بودن می کنند حساسیت پاها برمی گردد . بدون کمک عصا راه می رود . از یک طرف به طرف دیگر می چرخد سپس تلاش کرد که از پله ها بالا و پایین برود . اگرچه این معجزه کوچک به دست پزشک اتفاق افتاد اما این کار نمایش قدرت پزشک نیست .
2 - مشخصات بیمار : 51 ساله 
علائم بیماری : پس از احساس سوزش در ناحیه قلب ، نامنظم بودن ضربان نبض و درد در زیر دنده ها در چپ و راست و گاهی اوقات در ناحیه بالای سر سر گیجه دارد ، صداهایی در گوش ، تاری دید ، درد مفاصل پا  و انقباض ماهیچه ها بازوها و پاها شکایت می کند .
روش درمان :
بوسیله سازگار کردن سیستم های قلب ، کبد ، کلیه ، پشت سر  و مفاصل سرشانه تحت طب سوزنی و سوجوک قرار می گیرند . سه روز بعد از درمان سردردها برطرف شده بودند . 5 روز بعد بیمار گفت که احساس سلامتی می کند اما انقباض و کشیدگی قسمت ران پا هم چنان وجود داشت . از تسکین خشکی مثانه استفاده کردم . پس از دو روز تکرار روش بیمار با شرایط خوبی مرخص شد .
3 - مشخصات بیمار مرد ، 55 ساله
علائم بیماری :
بیماز از سردردهای غیر قابل تحملی که با قرار گرفتن در معرض آفتاب شدت می یافت و هم چنین سرگیجه و وزوز گوش شکایت داشت . از دیگر علائم وی می توان به افت گاه گاه فشار خون  و تپش قلب  و بی حسی بازوی راست اشاره کرد .
 روش درمان :
با سازگار کردن سیستمهای قلب ، سر ( طرف راست ) ، گوشها ، کلیه ها و غده آدرنال درمان صورت گرفت پس از گذشت 3 روز سردردها برطرف شدند . درمان 7 روز بطول انجامید  و بعد از آن بیمار سلامتی خود را باز یافت .
4 - مشخصات بیمار،زن 45 ساله :
روش درمان :
حجامت و خون گیری از ناحیه سر و سپس برای تحریک اکثر نقاط دردناک آن ناحیه از یک ستاره مگنت استفاده شد . 2 ماه بعد بیمار به ملاقات من آمد  و برای تسکین سردردهایی که 6 الی 7 سال او را آزار می دادند صمیمانه تشکر کرد .
5 - مشخصات بیمار دختر بچه ای 7 ساله :
علائم بیماری :
از 18 ماهگی از اسهال مزمن رنج می برد و هیچ روش درمانی موثر واقع نشده است . 
در تشخیص مزاج بیمار از نوع گرم – AH تشخیص داده شد . با استفاده از سوزنهایی نقاط سازگار روده بزرگ تحریک شد . پی از گذشت 2 جلسه حالت مدفوع به حالت معمول خود بازگشت .
6 - مشخصات بیمار : زن ، 49 ساله 
علائم بیماری :
بیمار مدت 20 سال  است که بیمار از میگرن رنج  می برد و می بایست همواره دارو مصرف کند تا دردش تسکین یبابد . 
روش درمان :
نواحی سازگاری اولیه و ثانویه سر بر روی انگشت شست و انگشتان بزرگ پا از طب سوزنی استفاده شد.برای نقاط دردناک سازگاری طرف چپ سر از حجامت و گرم کردن بوسیله موکسا استفاده شد  بعد از 1 جلسه سردردها برطرف شد و 1 ماه بعد که بیمار را ملاقات کردم فهمیدم که میگرن او درمان شده است و دیگر هیچ دارویی مصرف نمی کند.
7- مشخصات بیمار : زن 49 ساله ،علائم بیماری مدتهای مدیدی است که قسمت سرشانه اش آسیب دیده بود و علی الخصوص در روزی که به ملاقات من آمد دردش بسیار شدید بود . 
درمان :
تشخیص ماهیچه ای نارسایی در کانال های بیول روده بزرگ  را روشن کرد . بدین منظور از روش تحریک آرام کانال - بیول  و تسکین کانال-بیول روده کوچک  استفاده کردم . پس از گذشت 10 دقیقه بیمار برخاست و از من پرسید از چه روش درمانی استفاده کردم . می گفت به طرز چشمگیر و قابل ملاحظه ای احساس خوبی دارد و دردهایش برطرف شده اند .
8 - بیمار خانمی 65 ساله است که سه سال قبل تحت عمل جراحی قرار گرفته است و مفصل لگن راستش را تعویض کرده است.بعد از گذشت دو ماه از عمل جراحی به هنگام نشستن  در ران راستش دردهای شدیدی شروع شد. این دردها به هنگام راه رفتن در پای راستش بروز پیدا می کرد . هم چنین به دلیل جریان لنف در کف پای چپش ورم شدیدی دیده می شد . 
روش درمان :
از چندن روش درمان طب سوزنی بیوریتمیک سوجوک ، درمان سیستم سازگاری (با ران راست ) و درمان متا فیزیکی ( تسکین خشکی مثانه و  تحریک باد مثانه ) استفاده کردم . 
پس از گذشت فقط 2 جلسه بیمار احساس بهبودی  پیدا کرد . با 4 جلسه نیز درمان قابل توجهی در ران راست و کل پای راست دیده شد و بعد از هر جلسه ورم هایش کمتر و کمتر شد .
9 - مشخصات بیمار،خانمی 32 ساله :
علائم بیماری :
دو مرد بیمار را به کلینیک آوردند در حالی که از شدت درد ناله می کردند . بیمار لیز خورده بود و افتاده بود و دیگر نمی توانست برخیزد . مشکل وی درد شدید در قسمت پایین ستون فقرات بود که با سرفه کردن و نفس کشیدن این درد شدیدتر می شد . 
درمان :
سوزنهای سوجوک را در نواحی سازگاری دست و پا برای اتصال خاجی کمری و مفاصل باسن فرو کردم . در مدت 20 دقیقه قادر بود بایستد و بدون مشکل راه برود . در طی 8 ماه متوالی درد دیگر او را آزار نمی داد .
10- آقای ر.م.42 ساله با مشکلات درد شدید در امتداد عصب سیاتیک مراجعه کردند.درد از 2 سال پیش شروع شده بود.در معاینه نه می توانست بنشیند نه راه برود.پس از 5 جلسه سوجوک درمانی،درد ها کاملا" از بین رفت.
11- بیمار خانم س.ا.30 ساله،با شکایت دردهای شدید در هنگام عادت ماهانه،مراجعه کردند.در معاینه درد شدید و حادی در قسمت تحتانی شکم داشت.پس از یک دوره سوجوک درمانی وضعیت وی بهبود یافت و در ویزیت های بعدی ماهانه،وضعیت وی کاملا" نرمال و بدون درد بود.
12 - بیمار خانم ژ.ح 27 ساله با شکایت دردهای شدید عادت ماهانه مراجعه کرده که از دردهای شدید ناحیه شکم در هر ماه شاکی بود.پس از 3 جلسه سوجوک درمانی،وضعیت او در ماههای بعد طی جلسات پیگیری کاملا" بدون درد گزارش شد.
13- بیمار دختر خانمی 23 ساله با شکایت از دردهای شدید و حالت تهوع و استفراغ  مراجعه کردند که با 2 دوره درمان با روش سوجوک،دردها تا 80 درصد کاهش یافته و تهوع و استفراغ وی به طور کامل درمان شد.
14 - بیمار خانمی 35 ساله با شکایت از پریودهای نامنظم و احساس پری و سنگینی درناحیه شکم و اضافه وزن مراجعه داشتند که پس از 10 جلسه درمان با روش سوجوک 5 کیلوگرم کاهش وزن پیدا کردند و تا 5 ماه پس از درمان پریودهای منظم داشتند و پس از آن باردار شدند.
15- بیمار خانمی 45 ساله،با شکایت درد مداوم قسمتی از پشت مراجعه کردند.با مراجعات مکرر که با متخصصین ارتوپد و داخلی داشتند،بهبودی برای ایشان حاصل نشد،ولی پس از 8 جلسه درمان با سوجوک تراپی،درد پشت تسکین یافته و حال عمومی ارتقا یافت،به صورتی که برای ادامه درمان به مطب مراجعه نکردند.
16- خانم مینا.ع.59 ساله،سابقه 27 ساله سردرد میگرن شدید و مقاوم به درمان که با مواد مخدر تزریقی نیز خوب نمی شد.با مواردی مانند افسردگی و اضطراب مراجعه و پس از سه دوره درمان طب سوجوک معالجه و بدون دارو،سردرد ندارد و حال عمومی وی بهبود یافته است.
17- آقای امیر رضا.س.45 ساله،ایشان سابقه چندین ساله کمر درد و عمل جراحی دیسک و کمر درد داشته اند که در این 2 ماه اخیر درد ایشان تشدید یافته بود و بعد از درمان با طب سوجوک،علائم به طور تقریبی از بین رفته و از درمان راضی هستند.
18- خانم فائزه.م از همدان می گوید: مدت یک سال بود که از درد شدید گردن و شانه رنج می بردم،به طوری که کارهای معمولی و روزانه را نمی توانستم انجام دهم و درمانهای مختلفی را تجربه کردم ولی حالا پس از سه دوره درمان با سوجوک،به طور کامل بهبود یافته و به لطف الهی دوباره می توانم کارهایم را انجام دهم.
19- خانم الماس.ص. از تهران جهت کاهش وزن و تنظیم خواب مراجعه نموده و پس از 2 دوره درمان با سوجوک،وزن ایشان از 110 کیلوگرم به 95 کیلوگرم و سایز دور شکم ایشان از 138 به 118 کاهش یافته و درمان ایشان همچنان ادامه دارد.
20 - خانم عسگری از تهران جهت کاهش وزن و تنظیم خواب مراجعه نموده و پس از چند دوره درمان با سوجوک،وزن ایشان از 99 کیلوگرم به 85 و سایز دور شکم از 138 به 109 کاهش یافته و درمان ایشان ادامه دارد.
21- خانم ساناز.ا، از تهران برای زیبایی صورت مراجعه نموده و در مدت 4 جلسه،چهره ایشان به طور واضح جوان تر شده و خطوط پیشانی و صورت از بین رفته و به طور تقریبی می توان گفت 10 سال جوان تر شده اند،به طوری که همه اطرافیان وی علت تغییر چهره ایشان را جویا هستند.