چگونه از شر موهای زائد خود برای همیشه خلاص شویم و بدون آرایش از پوستی طبیعی، لطیف، زیبا و جوان لذت ببریم
راههای مختلفی برای نجات از دست موهای زئد وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

 درمان موهای زائد

چه بخواهیم چه نخواهیم موهای زائد بدن همچنان رشد خواهند کرد. البته اگر موی سر ما رشد خوبی داشته باشد بسیار هم خوشحال کننده است و نیاز به درمانی برای جلوگیری از ریزش نداریم اما اگر در نواحی دیگر بدن مخصوصا" خانمها مثل بالای لب ، چانه ، گونه ، پشت ، پاها، انگشتان دست یا پا و غیره باشد که بسیار ناراحت کننده و پر دردسر می باشد.
رشد موهای زائد علل مختلفی دارد ممکن است به دلایل ژنتیکی باشد یا بر اثر مصرف داروهای خاصی مثل هورمون ها یا استروئیدها باشد. البته موهای زیر بغل و ناحیه شرمگاهی و دست و پا جزو موارد بیماری هورمونی نمی باشد.
 گاهی ناهنجاری های پزشکی مثل بالابودن هورمون مردانه ی آندروژن یا وجود تخمدان های پلی کیستیک باعث بروز این اتفاق می شود.
به هر حال راههای مختلفی برای نجات از دست موهای زئد وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید البته هیچکدام از آنها 100 درصد دائمی عمل نمی کنند:

تراشیدن موهای زائد با تیغ : 

 این روش سریع ، ساده و بدون درد است. بسیاری از خانم ها از این روش برای پاها و زیر بغل استفاده می کنند. این روش برای صورت نیز کاربرد دارد ولی خانم ها ترجیح می دهند این راه را برای صورت به کار نگیرند ، زیرا در آنها تداعی مردانه بودن می کند.
 
 

تراشیدن موهای زائد با تیغ

 
 

روش بند انداختن برای موهای صورت : 

این روش می تواندجزو دردناک ترین روشها باشد، اما اگر تعداد موهای زائد اندک است جزو بهترین روشهای حذف موی زائد است ؛ مثلا" استفاده از موچین برای کندن موهایی که تک و توک در صورت وجود دارند یا برای کندن موهای ابرو روش متداولی است.
 
بند انداختن موهای زائد
 
 

موبر اپی لیدی و عوارض احتمالی آن بر پوست : 

اپیلاتور از یک ردیف موچین تشکیل شده است که معمولا موهای بدن را تقریبا از ریشه خارج می کند. اثر دراز مدت استفاده از اپیلاتور های دوار، میتواند باعث افزایش رشد درون پوستی مو به خصوص در مناطق حساس مانند خط بیکینی شود و در نهایت موجب التهاب و سرخ شدگی و عفونت آن ناحیه گردد و در موارد نادر اسکار (جای زخم) بجا بگذارد. سوزش و تحریک پوست یکی از عوارض جانبی استفاده از اپیلاتور است. درجه قرمزی پوست،بستگی به حساسیت پوست دارد.

اپیلاسیون برای رفع موهای زاید : 

استفاده از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد در افرادی که موهای فر و یا پوست بسیار نرم نداشته باشند مشکلی ایجاد نمی کند اما استفاده از این روش برای افرادی که موهای پیچ خورده دارند موجب ایجاد موهای زیرپوستی در فرد می شود. موم می تواند منطقه وسیعی از پوست را با یک حرکت سریع از موها پاکسازی کرد. این روش دردناک است. مزیت این روش آن است که نسبت به تیغ زدن و اپی لیدی ماندگاری دارد و ۳ هفته طول می کشد تا موها مجددا رشد کنند ولی از عوارض آن پسودوفولیکولیت و هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب است.
 
اپیلاسیون موهای زائد
 
 

روش لیزر در رفع موهای زائد : 

حساب لیزر را باید از بقیه روش‌ها جدا كرد، چون جدیدترین و موثرترین روش حذف موهای زائد است. در این روش با استفاده از لیزر، فولیكول موهای زائد تخریب می‌شود و امكان رشد مجدد موهای زائد در آن ناحیه خاص از بین می‌رود، یا خیلی كم می شود.این درمان در چند مرحله و طی چند ماه انجام می‌شود.نتیجه حاصل از این روش در اغلب مواقع، موفقیت‌آمیز و دائمی است. 
 امروزه لیزر به عنوان ، بهترین ، موثرترین و سریعترین روش از بین بردن موها ی زائد جای خود را در سراسر دنیا باز کرده است . اشعه لیزر بدون آنکه به سطح پوست آسیبی وارد کند وارد پوست می شود و جذب فولیکولهای مو می گردد . بدین ترتیب به طور همزمان صدها فولیکول مو تخریب می شوند . در روش لیزر از یک نور با یک طول موج مشخص که توسط رنگدانه ملانین داخل مو جذب می شود استفاده می گردد ؛ نور در محل هدف به انرژی گرمایی تبدیل شده و فولیکول و پیاز مو را از بین می برد، بدون اینکه به پوست اطراف صدمه ای برساند.
دستگاه الکساندرایت یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زاید می باشد. یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه،قابل تنظیم بودن طول موج ومیزان انرژی برای ازبین بردن هر نوع مو می باشد. لیزرهای الکساندریت با طول موج ۷۵۵ نانومتر می باشند. در حال حاضر این دستگاه كم دردترین،كم خطرترین، سریعترین و موثرترین دستگاه می باشد. در این میان دستگاه های لیزر الکساندریت بیشترین و بهترین تاثیر و کم ترین عارضه را دارد. در نژاد ایرانی اسفاده از این دستگاه مناسب است. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد.
 
  



لیزر موهای زائد
 
قیمت ها مربوط به یک جلسه می باشد.
تعداد جلسات هر پکیج 6 جلسه است که جلسه ششم رایگان می باشد.
فاصله بین جلسات بین 4 تا 8 هفته می باشد.
 

RF)Radio Frequency)

با گذر زمان پوست كل بدن شروع به افتادگی و شل شدن می‌كند. علت این روند كند شدن فرآیند تولید كلاژن و الاستین پوست می‌باشد. كلاژن و الاستین توسط سلول‌های فیبروبلاست تولید می‌شوند كه با گذشت زمان فعالیت این سلول‌ها كم شده و بدنبال آن روند پیری شكل می‌گیرد. علاوه بر موارد ذكر شده عضلات بدن نیز به مرور زمان شل شده و این امر در چهره موجب ایجاد تغییراتی از قبیل: ایجاد لاین خنده، افتادگی گوشه لبها و شل شدن زیر گلو و ایجاد غبغب، باریك شدن لب‌ها، گود رفتن چشم‌ها و ... می‌شود.
در دستگاه RF طول موجی كه جهت جوان سازی استفاده می‌شود طول موجی است كه تنها خاص تحریك فیبروبلاست‌ها و تحریك عضلات می‌باشد كه حاصل آن تولید كلاژن و سفت شدن عضلات (بالا رفتن تونیسیته عضلات) می‌باشد، كه این امر بصورت بطئی صورت می‌گیرد و چهره شخص با تداوم دوره درمان به زمان قبل (دوران جوانی) باز می‌گردد و چین و چروك‌ها كاملا باز می‌شود.
همراه شدن اثرات فوق با اثرات فیزیولوژیك حرارت مثل افزایش گردش خون مویرگی نتایج درمانی را افزایش داده و باعث بازسازی واقعی پوست می‌گردد ونیز با گرمایی كه به بافت چربی می‌رسد متابولیسم بافت چربی افزایش یافته وسبب كاهش اندازه سلول‌های‌چربی می‌شود.
از دیگر مزایای این روش نسبت به سایر روش‌ها (مثل جوانسازی با لیزر) عدم ایجاد اختلالات رنگی (لكه‌های سفید و سیاه) و عدم آسیب رسانی به لایه اپیدرم می‌باشد.

كاربردهای RF:

1. از بین بردن چین و چروك
2. درمان شل شدن و افتادگی پوست
3. درمان افتادگی پلك
4. از بین بردن ترك‌های حاملگی
5. درمان سلولیت
6. از بین بردن منافذ باز پوست صورت
7. درمان جای جوش

RF)Radio Frequency)


میكرودرم ابریژن (Microderm Abrasion)

میكرودرم ابریژن دستگاهی است كه كریستال‌های اكسید آلومینیوم یا روی را با فشار و سرعت زیاد روی پوست اسپری می‌كند و همزمان پوسته‌های لایه برداری شده و اضافات پودر را از روی پوست مكش می‌كند.
 

موارد كاربرد میكرودرم ابریژن :

1. شاداب و سرحال شدن پوست صورت
2. در پوست‌های چرب چربی صورت را كنترل می‌كند و در پوست‌های خشك موجب تحریك فعالیت غدد می‌شود و به نرم‌تر شدن و لطافت پوست كمك می‌كند
3. در پوست‌های قرمز و حساس حساسیت پوست را كمتر می‌كند
4. موجب نفوذ عمیق‌تر و تاثیر بهتر داروها شده و اثر داروها را تا 10 برابر افزایش می‌دهد
5. کلیه ضایعات سطحی پوست (Super Facial)
6. لکه‌های حاصل از پدیده افزایش سن ((Aging
7. جوانسازی پوست 
8. خطوط سطحی پوستی (چین و چروک ظریف) 
9. کوچک کردن منافذ پوستی 
10. لکه‌های رنگدانه‌ای مانند لکه‌های حاملگی 
11. لایه‌برداری از پاک کردن صورت تا پیلینگ کامل و عمیق 
12. پیلینگ سطحی (به منظور افزایش شفافیت و درخشندگی پوست): در این حالت میکرودرم ابریژن باعث تحریک افزایش گردش خون پوست شده و موجب می‌گردد پوست تمیز و درخشنده شده و با قوام گردد. 
13. چروک‌های پوستی وخطوط ریز روی پوست (مانند خطوط ریز موجود درقسمتهای خارجی چشم, گونه‌ها, پیشانی و اطراف دهان) 
14. پوست‌های پیر شده (Aging Skin) 
15. پوست‌های کدر و مات (Dull Skin) 
16. پوست‌های با شالوده زمخت و خشن (Rough Texture Skin) 
17. آکنه و اسکارهای آن. (میکرودرم ابریژن در آکنه قادر است که منافذ پوستی را باز کرده و باعث بهبودی جوش‌های سر سیاه و سر سفید گردد.)
18. لک‌های صورت (کک و مک) 
19. نقاط قهوه‌ای روی پوست (Hyper Pigmentation) 
20. اسکارهای خفیف 
21. ضایعات زبر و پوسته ریز روی پوست (کراتوزها و سبوره) 
22. لکه‌ها و جاهای باقی مانده بعد از ابتلا به آبله مرغان 
23. برطرف نمودن آرایش‌ها و میکاپ‌های دائمی 
24. برطرف نمودن خطوط پارگی پوست (Stretch Mark) 
 





«جدول مقایسه مزایای میکرودرم ابریژن با جوانسازی با لیزر»
 
گردآوری: گروه پیشنهادی برای سلامت و زیبایی
seemorgh.com