از بین بردن چربی های اضافی در نقاط مختلف بدن با استفاده از گیاهان دارویی امکان پذیر است.

گیاهان دارویی

آیا برای یک قرار ملاقات خاص می خواهید لباسی بپوشید که دیگر اندازه تان نیست؟

روز به روز تعداد بیشتری از مردم به ظاهر و اندام خود حساس تر می شوند در واقع ما در جامعه ای زندگی می کنیم که از جنبه ی مراقبت های بهداشتی و سلامت دچار یک انقلاب بزرگ شده است. با توجه به اینکه تأکید بیشتری بر انجام ورزش منظم و کنترل وزن بدن می شود اما اکنون شاهد هستیم که بر تعداد افراد چاق به خصوص چاقی های موضعی و اندام نافرم نیز دائماً اضافه می شود.با وجود هزینه های میلیونی تحقیقاتی و انتشار یک یا دو جین مجله با عناوین مختلف درباره تغذیه صحیح ،مشخصاً برنامه مؤثر و بی ضرری برای کاهش وزن و تناسب اندام که به راحتی برای اکثر مردم قابل اجرا باشد، پیدا نشده است. در عصر حاضر که چاقی به عنوان معضل اصلی سلامت بشر شناخته شده است،شرکت ها و موسسات مختلفی برنامه تغذیه ای خود را برای کنترل وزن و حفظ تناسب اندام ارائه می دهند که جهت پاسخگوی به نیازهای عده بسیاری از مردم طراحی شده است.

 
 
تناسب اندام
 
بر اساس تحقیقات سازمان جهانی غذا که توسط وزارت کشاورزی، شیلات و غذایی انگلستان انجام گرفت، به طور متوسط درصد بالایی از مردم روزانه غذای طبیعی و مغذی نمی خورند. لیکن به دلیل کمبود وقت و عجله در کارها و تمایل به مصرف غذاهای بی ارزش از لحاظ مواد مغذی روزانه مانند اسیدهای آمینه،املاح و ویتامین های کمبود شدیدی داریم و استرس ها و ناراحتی های روحی بوجود آمده به این کمبود ها باعث اختلال در عملکرد غدد به خصوص تیروئید و هیپوفیز و چاقی یا لاغری و بد شکل شدن اندام می شود.ما باید غذای طبیعی و سالم داشته باشید یا مکمل های غذایی طبیعی و گیاهی استفاده کنید تا این مواد مغذی به بدن برسد وگرنه درگیر مشکلات جسمی و روحی خواهید شد.
• اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری در کنترل وزن و چربی سوزی و زیبایی اندام و کلاژن سازی پوست نقش بسیار اساسی دارند و در مواد غذایی روزانه ما بسیار کم و ناچیز هستند.
•مکمل غذایی پروتئینه و فیبر دار گیاهی دارای تمام اسید آمینه های ضروری برای کنترل ترشحات غدد و عملکرد صحیح اعضای بدن،تعادل وزن،بر طرف کردن لاغری،زیبایی اندام و عضله سازی.

در ایران نیز سبک تهیه غذاهای غربی،فسف فود،غیر طبیعی و ارگانیک،مصرف شکر،برنج و آرد تصفیه شده یا سفید، باعث رواج بیماری چاقی در اثر کم کاری تیروئید و مشکلات بهم ریختگی هورمونی در اثر استرس و کمبود مواد مغذی روزانه باعث عدم تجمع توزیع چربی در بدن و نافرمی هیکل و چاقی موضعی و مشکلات دیگر شده است.بسیاری از ما حتی اگر مبتلا به چاقی نباشیم سعی در کنترل وزن بدن خود داریم و اغلب می خواهیم آن را کاهش دهیم، تا مثلاً برای تعطیلات و مراسم خاصی یا مهمانی شبانه متناسب تر به نظر بیاییم.متأسفانه بسیاری از رژیم های غذایی کاهش وزن اثرات موقتی داشته یا آن قدر شرایط سختی دارند که به مدت طولانی قابل اجرا نمی باشند بنابراین افرادی که رژیم  می گیرند اثر وسیله بازی یویو را تجربه می کنند که عبارتست از دوره هایی از کاهش و افزایش وزن که منجر به ناراحتی های عمومی می شود.

• در ابتدا باید بگوییم،باید روزانه 10-8 لیوان(هر لیوان برابر250میلی لیتر) آب سالم و تصفیه شده بنوشید:
زیرا 65 درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد و در تک تک سلولهای بدن ما آب وجود دارد.اگر آب نباشد سلول ها وظایف خود را به خوبی انجام نداده و هضم غذا و دفع مواد زائد به راحتی صورت نمی گیرد. مقادیر زیاد آب سیستم هاضمه را تحریک کرده و مانع برزو یبوست و عفونت های دستگاه ادراری می شود.
اگر پوست شما خشک است، لب ها ترک خورده و در مفاصل احساس سفتی می کنید برخی نشانه های دهیدراسیون یا کم آبی است. درهنگام تشنگی پیامهای عصبی به مغز فرستاده می شود که این پیام ها مرکز گرسنگی را تحریک می کند.متأسفانه 90درصد مردم در پاسخ به این تحریکات به جای نوشیدن آب، شروع به خوردن می کنند.
در شرایط دهیدراسیون بدن، سموم در سلولهای چربی نگهداری می شوند، نوشیدن آب موجب حذف این سموم و چروکیدگی سلولهای چربی می شوند.اگر شما هم مثل بقیه زنانی هستید که سایز حقیقی لباستان سایز فعلی تان نیست، بلکه آن چیزی است که دوست دارید باشید.اگر یک عروسی، تجدید دیدار یا یک مراسم بزرگ پیش رو دارید، باعث سرافکندگی و خجالت است که چاق و گوشتالو به نظر برسید.

•چنانچه می خواهید برای یک روز خاص ( مهمانی یا عروسی) خودتان را لاغر کنید و اندامی موزون و سینه ها و باسن خوش فرم داشته باشید،مکمل های غذایی بی نظیری هستند که می توانید تاثیر رژیم غذایی سالم و ورزش را دو چندان کند:
 
 
 
میوه درخت کاکتوس خاردار
 
•میوه درخت کاکتوس خاردار (آپونتیا فیکوس ایندیکا) بسیار موثر در از بین بردن چربی های سخت شده،کاهش وزن و جلوگیری از جذب کالری،چربی و قند اضافی در بدن:
یکی از با ارزشترین خواص آن توانایی چسبیدن به چربی های سخت شده و قهوه ای و از بین بردن آنها می باشد. این گیاه قدرت شگفت انگیزی در کاهش وزن و مدیریت وزن دارد. یک مطالعه کنترل شده که در این زمینه انجام شد نشان داد که فیبرهای کاکتوس خاردار وقتی با چربی اضافی برخورد می کنند کار جالبی انجام می دهند: فورا به چربی متصل شده و باعث بزرگ شدن مولکولها می شوند و در نتیجه دیگر این مولکولهای چربی به خاطر اندازه بزرگشان نمی توانند جذب بدن شوند بنابراین از بدن خارج می شوند. این عملکرد به کاهش سطح کلسترول در بدن نیز کمک می کند. این واکنش منجر به احساس سیری تا مدت طولانی پس از صرف غذا می شود چون زمان بیشتری طول می کشد تا غذا هضم شود.

 
پاکسازی معده
 
•پاکسازی سریع روده ها و سموم بدن برای کاهش و تعادل وزن لازم می باشد:
روده بزرگ یکی از اندام هایی است که به طور مکرر نیاز به پاک سازی دارد. از تجمع سموم یا چربی اضافی در روده بزرگ مشکلاتی ممکن است ایجاد شود. وقتی این مشکلات افزایش پیدا می کنند اقدامات پاک سازی سریع روده باید انجام پذیرد. پاک سازی روده بزرگ علاوه بر این که اقدامی پیشگیرانه است، می تواند به کاهش وزن کمک کند. تجمع چربی در روده بزرگ منجر به خستگی، مشکلات گوارشی متعدد و نیز افزایش وزن بدن می شود. برای کاهش وزن در این موارد باید از چربی روده بزرگ خلاص شوید و این کار را تنها با پاک سازی روده می توانید انجام دهید.برای اطلاعات بیشتر در مورد اینجا را کلیک کنید.

•گفتنی است که ژل گیاه آلوئه ورا گونه ی باربادنسیس میلر قوی ترین و غنی ترین گیاه از مواد مغذی در بر طرف کردن سموم بدن و پاکسازی سیستم گوارش و کبد و کیسه صفرا،در برطرف کردن یبوست و کلیه ی مشکلات معده و روده ای و تقویت پرزهای روده ای می باشد و با سرعت عمل کرده و این موضوع کاملا ثابت شده است.ژل آلوئه ورا باربادنسیس میلر جز برنامه پاکسازی و کاهش وزن شرکت های بزرگ مکمل غذایی جهان مثل فوراور لیوینگ هست.برای اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد ژل آلوئه ورا باربادنسیس میلر اینجا را کلیک کنید.
 
.
جوانه گیاهان فیبردار   •مصرف جوانه گیاهان فیبر دار در تعادل وزن و بر طرف شدن گرسنگی های کاذب:
وقتی پای کنترل وزن و زیبایی در میان باشد، گندم، جو، یونجه و فلفل قرمز یا هندی از بهترین دوستان خانمها هستند. سهم خود را از مواد مغذی گیاهی، فیبرها، ویتامین ها برای سوخت و ساز چربی و Thermogenic capsaicin (از اجزاء فعال فلفل قرمز) که سوزاننده چربی هستند، بگیرید. طبق گفته ها، گیاه جو به طور خاص موجب محصور کردن چربی ها و کلسترول شده و به از دست دادن چربی های ناسالم کمک می کند.
میوه ها و سبزیجات سرشار از کلروفیل هستند و باید در رژیم غذایی روزانه وجود داشته باشند.

•کلروفیل در دیوار روده کوچک خود را جای می دهد و بنابراین از رشد باکتریها جلوگیری کرده و باکتری های فاسد کننده را از روده بزرگ خارج می سازد و به التیام پوشش مخاطی دستگاه گوارش کمک می کند. اطلاعات بیشتر...  
میوه ها و سبزیجات کلروفیل دار   • عصاره میوه گارسینیا کامبوجیا برای تسریع فرایند پاک سازی روده از تجمع چربی: می توانید برای رهایی از چربی اضافی از عصاره میوه گارسینیا کامبوجیا استفاده کنید. آن را از تمر هندی استخراج می کنند و گزینه بسیار خوبی برای این کار است چون از مواد تشکیل دهنده طبیعی تهیه شده است. این به این معنی است که میزان غذای صرف شده کاهش می یابد. حتما میزان چربی گوارش شده باید کاهش یابد. کاهش مداوم چربی خورده شده منجر به کاهش میزان چربی موجود در روده می شود. این احتمال تجمع چربی در روده را کاهش می دهد. همچنین با افزایش چربی سوزی متابولیسم را افزایش می دهد. بنابراین برای پاک سازی روده بزرگ برای کاهش وزن بهترین گزینه است.اطلاعات بیشتر...  

لوبیا سفید
 
•لوبیا سفید ولگاریس در کاهش وزن طبیعی، امروزه شاهد جلب توجه افراد به سمت لوبیای سفید یا ولگاریس هستیم و به این خاطر باید ممنون دکتر اوز باشیم که لوبیای سفید را یکی از چربی شکن های مورد علاقه خود خواند. معمولا وقتی کربوهیدرات می خورید بدن شما آن را به قند تبدیل کرده و وارد جریان خون می کند و به صورت چربی ذخیره می کند. با این حال مشخص شده عصاره لوبیای سفید مانع تجزیه کربوهیدرات ها به قندهای ساده در معده و در نتیجه عدم جذب کالری های آنها در بدن می شود. طبق نظر دکتر اوز شما باید عصاره لوبیای سفید یا ولگاریس را پیش از وعده غذایی حاوی نشاسته یا کربوهیدرات مصرف کنید. همچنین می توانید لوبیای سفید خالص را مصرف کنید اما باید مقدار زیادی از آن را مصرف کنید تا همان فواید عصاره لوبیای سفید را دریافت کنید.اما اگر یک پروتئین خاص از این لوبیا را با فیبر میوه کاکتوس خاردار ترکیب شود اثرات قوی تری در کاهش وزن و جلوگیری از جذب کالری و چربی و قند و از بین بردن چربی ها دارد.اطلاعات بیشتر...
توجه کنید پروتئین لوبیا ولگاریس در ترکیب با فیبر میوه درخت کاکتوس خاردار اثرات لاغری بالایی دارد. برای اطلاعات بیشتر  اینجا را کلیک کنید.
 

•ملکول معجزه بدن یعنی

اسید آمینه اِل – آرژینین L- Arginine:برای رشد عضلات تحلیل رفته و سوخت و ساز چربی ها: آمینو اسیدی است که استخوان ها و عضلات را تقویت می کند و فشار خون را کاهش داده به بهبودی سرعت می بخشد و عملکرد جنسی مردانه را تقویت می کند:
بدن انسان این اسید آمینه را به اکسید نیتریک تبدیل می کند و اکسید نیتریک مولکولی می باشد که سبب شل شدن عروق و جریان خون در عروق می شود.جریان بیشتر خون،می تواند عملکرد های مختلف و مهمی در بدن داشته باشد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
•تولید هورمون های ضد پیری
•سلامت عمومی سیستم قلبی عروقی
•افزایش سیستم ایمنی بدن
•رشد و بازسازی بافت ها و استخوان
•بهبود عملکرد جنسی و اسپرم سازی آقایان
•سالم و نرمال شدن سطح فشار خون
•سوخت و ساز چربی و گلوکز و تعادل وزن
•رشد مناسب عضلات در قسمت های تحلیل رفته و عضلانی شدن بدن برای ورزشکاران.

برای اطلاعات بیشتر در مورد یک مکمل غذایی طبیعی حاوی اسید آمینه و ترکیبات دیگر اینجا را کلیک کنید.


 
چربی سوزی
 
•اسید آمینه تیروسین (L-Tyrosine) در تعادل ترشحات غده تیروئید، تنظیم سوخت و ساز و تغییر سایز سینه ها:
تیروسین یک اسید آمینه برای بزرگ کردن سینه است که پیش ماده مستقیم به تیروکسین، هورمون تیروئید اولیه و نیز ادرنالین و غیر ادرنالین است. تیروکسین ها مشخص شده است که نرخ سوخت و ساز را افزایش داده و سرعت رشد را کنترل می نمایند. تیروسین یک اسید امینه ضروری در تولید انتقال دهنده های عصبی از جمله اپی نفرین، نوراپی نفرین و دوپامین است. تیروسین همچنین مشخص شده است که تاثیر تحریک کنندگی خفیفی در سیستم عصبی مرکزی دارد.اطلاعات بیشتر...

 
 
• ژل رویال ملکه زنبور عسل در تعادل هورمون ها و زیبایی سینه ها و پوست:
این ماده همان غذای ملکه زنبور عسل هست که داری مواد استروژنی و مقداری مناسب از ویتامین های گروه B و خاصیت تعادل هورمون ها و سایر خواص درمانی و در رشد سینه ها و بر طرف شدن شلی و افتادگی سینه ها کاربرد دارد.ژل رویال در ترکیب با عصاره سویا اثرات خوبی در تنظیک هورمون ها زنانه دارد .
 
گردآوری: گروه خدمات زیبایی
seemorgh.com