ارتودنسی برای زیبا شدن حالت صورت و تعویض نوع لبخند،سلامتی محیط دهان و دندان،برای ارتباط بهتر با دوستان و همسران خود...

ارتودنسی تخصصی دندان ها

بر طرف کردن بد رنگی و سفید کردن دندان ها،اصلاح خط خنده و لبخند لثه ای،ردیف شدن دندان ها بدون ارتودنسی،بستن فاصله دندانی و کوتاه یا بلند کردن ارتفاع دندان و غیره با لیزر دندانپزشکی بدون خونریزی و درد و در کوتاه ترین زمان:
آیا شما هم از لبخندتان رضایت کافی ندارید ؟

آیا شما هم سعی می کنید حین خندیدن دندان هایتان کمتر نمایان شوند ؟

آیا از دیده شدن بیش از حد لثه ها هنگام خندیدن ناراحت  هستید و سعی می کنید دیده نشوند؟آیا زردی و بد رنگی دندانهایتان هنگام خندیدن باعث حس بد دیگران می شود؟

آیا نا مرتب بودن یا فاصله بین دندان هایتان باعث کم خندیدن و گذاشتن دستانتان روی دهانتان می شوند؟آیا دندان های شما هم جلو آمده به نظر می رسند ؟آیا شما هم نیاز به سریع ترین روش زیبایی برای حذف تغییر رنگ و اصلاح ظاهر دندان دارید؟ اگر پاسخ شما به هر یک از سوالات بالا مثبت است شما به مشاوره با دندانپزشکی زیبایی نیاز دارید.

ارتودنسی


کارشناسان دندانپزشکی زیبایی معتقدند که لبخند هر فرد می تواند تا 30 درصد زیبایی صورت وی را به خود اختصاص دهد ،دندانپزشکی زیبایی امروزه یک ضرورت و نیاز درمانی است و نه یک کار صرفا تشریفاتی ! تامین زیبایی دندان ها به دو روش دائم و موقت قابل انجام است .

گرچه هر دو روش توسط دندانپزشک انجام می شود اما متاسفانه گاهی جایگزینی این دو روش به جای یکدیگر که اغلب بدون اطلاع بیمار و با هدف " کاهش هزینه" صورت می پذیرد در دراز مدت نارضایتی بیمار را به همراه خواهد داشت. در واقع  نوسانات هزینه دندانپزشکی زیبایی ناشی از تفاوت کیفیت بوده، انتخاب کیفیت بهتر در بلند مدت همان سرمایه گذاری شماست.

به عبارت دیگر با توجه به ماندگار بودن یا نبودن روش ها هزینه ها تغییر می کنند و انتخاب با شماست که موقت و ارزان را انتخاب کنید یا با کیفیت و ایمن را.

راهکار از بین رفتن بدرنگی های شدید دندانی :

در اغلب بدرنگی های دندانی ، بهترین توصیه سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ دندان با لیزر است . یکی از پر تقاضاترین خدمات زیبایی دندانپزشکی روشن کردن رنگ دندان های تیره، زرد یا قهوه ای می باشد. خوشبختانه با تکنولوژی های امروزی  داشتن لبخندی درخشان آرزویی دست یافتنی است. دلایل زیادی وجود دارند که سبب می شوند افراد از رنگ دندان خود راضی نباشند و به دنبال روشی مطمئن و سریع برای دستیابی به دندان هایی روشن تر باشند .

p-31-hakemzade.jpg

بلیچینگ


در واقع از سال ها پیش امکان داشتن لبخندی درخشان فراهم شده بود اما روش های گذشته بدلیل زمان طولانی جلسه درمان (حداقل 45 دقیقه) و عدم امکان حفاظت لثه ای و بافت های داخل دهان معمولا آسیب هایی به همراه داشت که البته اگر چه دائمی نبودند ولی برای مدتی بیمار را در شرایط استرس و ناراحتی قرار می دادند . اما خوشبختانه تکنیک های جدید لیزری ارائه شده با کاهش چشمگیر زمان جلسه درمان ( 80 ثانیه تابش ) و حفاظت کامل بافت های دهان ( زبان ، گونه و لثه ها ) امکان درمان خوشایندی با نتیجه خارق العاده را فراهم آورده است .

p-12-hakemzade.jpg

p-10-hakemzade.jpg

smile-makeover1.jpg


در ابتدا لازم است قدری در مورد فاکتورهای زیبایی لبخند بدانیم:    

زیبایی امری نسبی بوده ونتیجه توازن و هماهنگی چند جانبه دندان ها تک به تک ونسبت به هم است. فرم و در واقع اندازه دندان ها نیز از این امر مستثنی نیستند.برای داشتن زیباترین لبخند باید نسبت طلایی با در نظر گرفتن محدودیت های موجود به درستی رعایت شود.(عکس golden ratio) گاهی همین تغییرات کوچک و محدود لبخندی استثنایی به شما می بخشد.

 

golden-rato-hakemzade.jpg

ارتودنسی

 

1-فرم یا نسبت طول و عرض دندان ها بهم:

دندانپزشکان در طراحی لبخند از عدد خاصی به عنوان نسبت طلایی استفاده می کنند . این عدد که  یکی از زیبایی های دنیای ریاضی است و  از تناسب های موجود در بدن انسان گرفته شده است در برجسته ترین بناها از جمله  در اهرام مصر رعایت شده است و حاصل محاسبات دانشمندان بزرگی چون اقلیدس ، فیبوناچی ...است .
خداوند بزرگترین ریاضیدان است . هرچه نسبت اعضای بدن به این عدد نزدیکتر باشد تناسب اندام بهتری برقرار شده است.فرم واندازه دندان ها نیز از این امر مستثنی نیستند. برای داشتن زیباترین لبخند باید نسبت طلایی با در نظر گرفتن محدودیت های موجود در دهان هر شخص به درستی رعایت شود .گاهی همین تغییرات کوچک و محدود ،لبخندی استثنایی به شما می بخشد .

 

قبل و بعد ارتودنسی

2- هماهنگی خطوط لثه ای :

خطوط لثه ای قرینه و هماهنگ برای هر لبخند زیبایی ،از ضروریات محسوب می شود.لبخند لثه ای یا لبخندی که در آن لثه بیش از حد طبیعی دیده می شود یا متناسب نبودن لثه دور دندان هااز مشکلاتی است که امکان یک لبخند زیبا و بی دغدغه را از بسیاری افراد می گیرد.شما هم قطعا با افرادی که در زمان خندیدن سعی می کنند لبخندشان را پنهان سازند روبرو شده اید.ما با استفاده از "تکنولوژی لیزر" می توانیم امکان تنظیم خطوط لثه ای بدون درد و بخیه و حتی کوچکترین  خونریزی را برای شما به ارمغان بیاوریم. در کمتر از یک ساعت قادر خواهید بود برای همیشه این مشکل را به دست فراموشی بسپارید !

p-20-hakemzade.jpg

p-39-hakemzade.jpgتکنولوژی لیزر

 

 

3- بهم ریختگی یا نا مرتبی دندان ها :

زیبایی لبخند نیازمند  تقارن و توازن چند جانبه است . بهم ریختگی دندان ها مشکل شایعی است که به درجات مختلف در بعضی از افراد دیده می شود.به جز ایجاد مشکلات زیبایی ، نا مرتب بودن دندان ها می تواند منجر به بروز مشکلات جدی تری گردد ؛ از قبیل عدم توانایی شخص در تمیز کردن دندان ها که در نهایت به بیماری های لثه و حتی از دست رفتن دندان های سالم او می انجامد یا اختلال در جویدن که می تواند تا بروز مشکلات گوارشی هم پیش برود.

 

ارتودنسی تخصصی

در اینکه درمان بهم ریختگی دندان ها الزامی است شکی نیست،اما چگونه؟ دو روش کلی پیشنهاد می گردد :

 

p-35-hakemzade.jpg

p-5-hakemzade.jpg

 

ارتودنسی نامرئی

مزایای روش ارتودنسی:

•تاثیر گذاری روی مسیر رشد دوفک.
پس اگر در سن رشد قرار دارید و علاوه بر مشکلات دندانی ناهنجاری فکی هم در شما دیده می شود بهترین کار مراجعه به پزشک ارتودنتیست دندان مجرب است.
•تامین شرایط ایده آل اکلوژنی که برای جویدن بسیار مهم است.

 

p-36-hakemzade.jpg

مزایای ارتودنسی

معایب روش ارتودنسی دندان:

•زمان طولانی درمان
•ظاهر نامطلوب در زمان درمان
•ارتودنسی فقط یکبار قابل انجام دادن است . در صورتی که طرح درمان اشتباه باشد مرحله اصلاح وجود نخواهد داشت ، چرا که دندان ها تنها یکبار می توانند تحت فشارهای ارتودنسی قرار گیرند .
•احتمال برگشت درمان وجود دارد که نیاز به  اقدامات ویژه دارد .
•احتمال بروز پوسیدگی های متعدد و بیماری های لثه که در طول دوره درمان ارتودنسی مراقبت های ویژه و بیشتری باید صورت گیرد.

 

p-25-hakemzade.jpg

معایب ارتودنسی

 

4- استفاده از پوشش ها و روکش های زیبایی دندان :

در موارد خفیف و حتی متوسط بهم ریختگی دندانی و کج و جابه جا بودن دندان، هیچ مزیتی بین انجام ارتودنسی و سایر روش های زیبایی وجود ندارد.پروسه زمان روش ارتودنسی گاهی از وقت و حوصله افراد خارج است . برخی افراد هم با توجه به شرایط اجتماعی با ظاهر متفاوت خود در حین انجام ارتودنسی مشکل دارند . در گذشته نه چندان دور در اینگونه موارد درمانی، استفاده از روکش های فلزی یا غیر فلزی توصیه می شد که بدین منظور دندان به حد نسبتا زیادی تراشیده می شد.به عبارت دیگر به خاطر ایجاد نظم در چیدمان دندان ها به ساختمان آنها آسیب جدی وارد می شد .

 

p-9-hakemzade.jpg

روکش های دندان

طرح درمان های امروزی بر مبنای "عدم تراش دندان" و یا نهایتا تراش مختصر در حد مینا در نظر گرفته می شوند . به علاوه با به بازار آمدن کامپوزیت ها و باندینگ های نسل ششم وهفتم که دارای فلوراید می باشند نگرانی بابت پوسیده شدن دندان ها کاملا مرتفع گردیده است .
به عبارتی ساختار یک دست  مواد همرنگ فلورایده با دندان ها، آن ها را در برابر پوسیدگی "اگر قوی تر نسازد همانند دندان های طبیعی خواهند بود ".به علاوه مواد شبیه سازی شده با مینا در مرحله آخر کار  ساختار دندان را از نظر درخشش و یک دستی کاملا به دندان طبیعی نزدیک می کند.روش های زیبایی ، چه به صورت ونیر ( داخل مطبی ) انجام شوند  و چه به صورت لمینیت ( خارج از مطب ) ،در کوتاه مدت ( کمتر از دو هفته ) قابل انجام بوده و در اغلب موارد بدون نیاز به تراش دندان و در پیچیده ترین شرایط با اندک تراش دندان ( در حد مینا ) قابل انجامند .

 

p-33-hakemzade.jpg

ارتودنسی پیشرفته

 

 در قدم نخست دندانپزشکی زیبایی، دندان های شما به دقت مورد آنالیز قرار می گیرند تا عدم تناسب و توازن مشخص شده و برطرف گردند .

 

5-از بین رفتن فواصل بین دندانی :

دلایل  بروز این نازیبایی بسیارند. از علل ارثی و مادرزادی گرفته تا کوچک بودن دندان ها نسبت به فک یا وجود نداشتن برخی دندان ها به علت کشیدن ، وجود دندان های اضافی ، فرنوم ها یا چسبندگی های لثه ای و در نهایت بیماری های لثه . در هر صورت این فواصل بخصوص اگر در دندان های قُدامی دیده شوند به لبخند فرد ظاهر نامطلوبی می دهند.در گذشته برای درمان این فواصل ارتودنسی و یا حتی قرار دادن روکش های چینی توصیه می شد که در نهایت گرچه مشکل ظاهری حل می شد ولی گاهی مشکلات پس از درمان های این چنین به قوه خود باقی می ماند .

 

p-26-hakemzade.jpg

p-30-hakemzade.jpg

 

پرکردن فاصله دندادن

 

6–نا هماهنگی های های لبه ای دندان ها یا کوتاه و بلند بودن لبه های دندان ها نسبت به یکدیگر :

می تواند ناشی از تفاوت اندازه دندان ها یا نحوه قرار گرفتن آن ها در کنار هم و یا حتی به دلیل پریدگی های ناشی از دندان قروچه یا جویدن خوراکی های سخت باشد . علت آن هرچه باشد براحتی با مواد همرنگ و شبیه سازی شده مینای دندان قابل مرتفع شدن و یک اندازه کردن ارتفاع دندان ها است . به علاوه استفاده از فلوراید در محل اتصال ترمیم و دندان موجب افزایش استحکام دندان می گردد .

p-21-hakemzade.jpg

 

سفید کردن دندادن

 

 

 

ارتودنسی تخصصی

گاهی بدرنگی ها دندانی ناشی از نقصان در ساختار دندانی می باشد . نقطه مینایی ناقص یا هیپو کلسیفیه، ضعیف تر از سایر بخش های دندانی است. این نقاط اغلب به خطراتی تبدیل می شوند که علاوه بر استعداد پوسیده شدن دندان ،دچار تغییر رنگی می شود که با روش سفید کردن خوب پاسخ نمی دهند، درمان قطعی استفاده از پوشش های زیبایی است تا سلامت و زیبایی دندان ها همزمان حفظ گردند.


8-اصلاح خطوط لثه با دندانپزشکی زیبایی :


با روش محافظه كارانه ای كه فناوری لیزر مخصوص دندانپزشکی توسط دندانپزشک متخصص در زمینه لیزر دهان و دندان انجام می شود،خدماتی مفید به همراه آورده است که باعث منظم كردن خطوط لثه ای بدون بی حسی، درد، خونریزی و حتی بخیه انجام پذیر شده است كه با كاهش باكتری بافت های مجاور نسج دندان رعایت بهداشت دهان را نیز تسهیل می سازد.

 

p-41-hakemzade.jpg

p-40-hakemzade.jpg

طرح لبخند

و اما خلاصه ی کلام ما می دانیم که بعضی از خانم ها و آقایان محترم از لبخند خود راضی نیستند . به دلیل بد رنگی دندان ها که نتوانسته اند با روشهای خانگی یا حتی مراجعه به دندانپزشکی به خوبی برطرف کنند، دیده شدن بیش از حدلثه موقع خندیدن ،نا مرتبی دندان ها و.... و متاسفانه هنوز کاری انجام نداده اند و همچنان با این مشکل درگیر هستند.با پیش رفت های امروزی در دنیای دندان پزشکی برای هر مشکلی راه درمانی وجود دارد.  

 

گردآوری:گروه پیشنهادی برای سلامت و زیبایی
seemorgh.com
منبع:drhakemzade.com