زنان نه تنها از عادتهای خوابشان چشم پوشی می كنند تا از بچه ها و دیگر افراد مراقبت نمایند بلكه مستعد این هستند كه نیازها و خواسته هایشان را در انتهای لیست كارهای واجب و تعهدات قرار دهند.

1 - پوشیدن كفش پاشنه بلند 
اغلب ما تصمیم می گیریم كه در حین انجام كارهای روزانه هم كفش پاشنه بلند بپوشیم  و این موضوع خبر بدی برای سلامتی ما خواهد بود . كفشهای پاشنه بلند بر وضعیت بدنی ما تاثیر می گذارد ، به مفاصلمان فشار وارد می كند  و منجر به بروز بیماریهایی از قبیل آرتروز و التهاب مفاصل ، تغییر شكل انگشتان پا ، درد كمر و آسیب دیدن تاندون ها می شود و همه این موارد  قبل از  به حساب آوردن و در نظر گرفتن آسیب های حاصل از زمین خوردن های احتمالی می باشد. به منظور كاهش احتمال بروز این صدمات در مراوادات روزانه از كفشهای پاشنه 2 یا 3 سانتی استفاده نموده و برای كمك به كاهش فشار وارده به مفاصل در داخل كفشتان كفی بگذارید .  
 
2 - كیف دستی های سنگین 
با افزایش تعداد لوازم و وسایل آرایشی و تزیینی  اكثر زنان روزانه چند كیلو بار اضافی را بر شانه های خود گذارده و با خود به این طرف و آن طرف می برند . در نتیجه اغلب در دراز مدت سلامتی خود را به خطر می اندازیم . شاید تاثیرات مضر این بار اضافی احساس نشود اما در طولانی مدت كشیدن یك كیف سنگین می تواند منجر به بروز درد در ناحیه كمر ، گردن و تغییر حالت كلی بدن گردد . صبر نكنید تا این اتفاقات  رخ دهند در عوض كیفتان را خالی كرده و لوازم غیر ضروری آن را برداشته و از كیف دستی كوچكتری استفاده نمایید . 

3 - پاك نكردن آرایش قبل از خواب 
گاهی اوقات اكثریت ما تسلیم این وسوسه می شویم كه قبل از پاك كردن آرایش صورتمان به رختخواب برویم . اگر چه پاك نكردن مواد آرایشی از روی صورت  به همراه آلودگیها و چربیهایی كه در طی روز بطور طبیعی بر روی صورت می نشیند یك راه سریع انسداد منافذ پوست و لك شدن صورت  می گردد، اما پاك نكردن ریمل  و آرایش چشم با ایجاد سوزش ، قرمز شدگی و حتی عفونت می تواند بر سلامتی اتان تاثیر بگذارد . 

4 - داشتن استرس 
استرس برای سلامت روانی و جسمی زیان دارد و زنان دو برابر مردان  از اختلالات مرتبط با استرس رنج می برند و هم چنین بیش از مردان به افسردگی و اضطراب مبتلا می شوند . اگر چه تصور می شود موارد فوق  دلایل بیولوژیكی دارند اما نگرانی در مورد آینده و فكر كردن به حسرتها و افسوسها می تواند مشكلات ما را اضافه كند. تحقیقات نشان از آن دارد كه زنان برای از دست دادن عشق و از هم پاشیدن روابط شان دو برابر مردان حسرت می خورند . 

5 - نگرانی بیش از حد در مورد ظاهر   
 اگر چه هر دو جنس زن و مرد از ناراضی بودن از اندام و ظاهرشان رنج می برند اما نگرانی زنان درباره تحقق ایده شان در زمینه داشتن اندامی بی عیب و نقص و كامل  بسیار بیشتر از مردان است . یافته های تحقیق منتشر شده در ژورنال پزشكی زنان و زایمان نشان داد كه 16 درصد از   زنان دارای وزن معمولی یا كمتر از معمول مورد مطالعه، باور دارند كه دچار اضافه وزن هستند و این در حالی است  كه در مطالعه دیگری كه توسط داو Doveانجام شد نشان داد كه 90 درصد از زنان تمایل دارند حداقل یكی از وجوه ظاهرشان را تغییر دهند . نارضایتی بدنی نه تنها بر سلامت روانی ما تاثیر می گذارد بلكه منجر به صدمات جسمی حاصله از رژیم های بسیار سخت ، رژیمهای غذایی یو یو (  شخص رژیم گیرنده موفق به كاهش وزن می گردد اما قادر به حفظ آن نمی باشد ) ، اختلالات خوردن و عمل های جراحی زیبایی می گردد 

6 - غذا خوردن هیجانی 
از آن جایی كه با آرامش غذا خوردن بر روی هر دو جنس تاثیر می گذارد تحقیقات نشان داده اند كه به احتمال بیشتری احساسات مثبت مردان با غذا تحریك می شود در حالی كه زنان وقتی ناراحت هستند با آرامش بیشتری غذا می خورند . هم چنین زنان هوسهایشان را با خوردن مواد غذایی شیرین و پر كالری بر طرف می كنند.
 
7 - نداشتن خواب كافی 
نداشتن خواب كافی نه تنها باعث می شود كه ما احساس بدی داشته باشیم و هم چنین ظاهر مان هم جلوه خود را از دست دهد بلكه كافی نبودن خواب می تواند منجر به بروز تصادفات ،افزایش دریافت كالری و خطر بروز بیماریهای قلبی می گردد . متاسفانه آمار حكایت از آن دارد كه تاثیر اختلالات خواب بر زنان بیشتر از مردان است و مطالعه ای كه توسط دانشگاه میشیگان University of Michigan انجام شد نشان داد كه زنان دو برابر مردان برای مراقبت از دیگران از خواب خود می گذرند . متاسفانه خواب بر فشار خون  و خلق و خوی زنان بیش از مردان تاثیر می گذارد  . 

8 - خودشان را در آخر قرار می دهند 
زنان نه تنها از عادتهای خوابشان چشم پوشی می كنند تا از بچه ها و دیگر افراد مراقبت نمایند بلكه مستعد این هستند كه نیازها و خواسته هایشان را  در انتهای لیست كارهای واجب و تعهدات قرار دهند. به این منظور یاد بگیرید كه گاهی اوقات دست رد بر سینه درخواستها و تعهداتی كه الزام كمتری دارند بزنید  و هر هفته زمانی برای خودتان در نظر گرفته و به انجام كارهای لذت بخش بپردازید . 



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
خوراکی هایی مفید برای خانم ها
26 روش ساده برای درمان دردهایتان در خانه
درمان سوء هاضمه با این 7 گیاه
کارمندان بخوانند
10 باور غلط در مورد بدنمان که فکر می کردیم درست است