توصیه می کنیم برخی موادغذایی را همراه خود به پیکنیک نبرید، می پرسید کدام یک؟ پاسخ شما در ادامه همین مطلب است.
بعد از یک هفته کار طولانی و خسته کننده تصمیم میگیرید برای استراحت به همراه خانواده تان به پیک نیک بروید . هیچ چیز مانند پیک نیک خستگی را از بدن بیرون نمی کند. برای داشتن یک پیک نیک آرام و لذت بخش باید این نکات را در نظر داشته باشید.

توصیه می کنیم برخی موادغذایی را همراه خود نبرید، می پرسید کدام یک؟ پاسخ شما در ادامه همین مطلب است.

1 - نوشابه های گازدار
نوشابه های گازدار حاوی قند فراوانی هستند و علاوه بر ضررهایی که در طولانی مدت برای سلامت دارند، به چند دلیل ممکن است پیک نیک شما را خراب کنند. مثلا اگر داخل وسایل بریزند باعث چسبناکی می شوند و حشرات را به خود جذب می کنند. در ضمن گازکربنیک این نوع نوشابه ها در اثر گرما از بین می رود و جز یک شربت شیرین چیزی از آن باقی نخواهد ماند بنابراین بهتر است به جای نوشابه های گازدار، آب معدنی خنک همراهتان ببرید.

2 - شکلات
دسرهای شکلاتی و انواع شکلات، انتخاب خوبی برای پیک نیک نیستند. شکلات در اثر گرما شل می شود و ممکن است وسایل را کثیف کند. در ضمن طعم لذت بخش خود را هم از دست می دهد. بهتر است به جای شکلات های شیری و کاکائویی، بیسکویت های ساده یا دسرهای میوه ای همراه خود ببرید.

3 - سالادهای حاوی مایونز
سالاد اولویه، سالاد ماکارونی، سالاد تن ماهی یا مرغ همراه با سس مایونز انتخاب های مناسبی برای پیک نیک نیستند. این نوع موادغذایی باید در دمای ۴ درجه سانتی گراد نگهداری شوند تا از فساد آنها پیشگیری شود. برخی خانواده ها یخچال های کوچک مسافرتی دارند اما همراه بردن این نوع موادغذایی حتی در یخچال های مسافرتی هم کار صحیحی نیست مگر آنکه در آنها به جای سس مایونز از روغن زیتون استفاده شده باشد.

4 - بستنی
شاید خوردن بستنی در پیک نیک لذت بخش باشد اما اگر آب شود، لباس ها، اتومبیل و تمام وسایلتان کثیف و چسبناک می شود بنابراین بهتر است به جای بستنی های کرم دار و شکلاتی که خیلی سریع آب می شوند، سر راه رفت یا برگشت بستنی میوه ای یخی بخرید.

5 - موادغذایی سرخ شده
تکه های مرغ سوخاری یا سیب زمینی تا زمانی که داغ هستند، لذیذند ولی اصلا توصیه نمی کنیم همراه خود روغن و گاز پیک نیکی بردارید تا در پیک نیک این نوع مواد غذایی را سرخ کنید چون احتمال اینکه روغن در وسایلتان بریزد، زیاد است. بهتر است به جای مواد غذایی سرخ شده، از انواع کبابی استفاده کنید.

6 - میوه های با پوست نازک
میوه هایی مانند موز، هلو، زردآلو، آلو و… ممکن است در طول حمل ونقل آسیب ببینند و در اثر گرما پخته و له شوند. سیب، گلابی، پرتقال و نارنگی میوه های مناسب تری برای پیک نیک هستند.

7 - پنیر
برخی پنیرها به خصوص پنیرهای خشک، بهترین موادغذایی برای پیک نیک هستند اما برخی پنیرها مثل چدار که در اثر گرما روغنی می شوند یا پنیر های آبدار، مناسب پیک نیک نیستند.

8 - تخم مرغ
تخم مرغ ممکن است در اثر گرما، فاسد شود یا در اثر حمل ونقل بشکند. اگر برای صرف صبحانه به پیک نیک می روید، بهتر است از تخم مرغ آب پز استفاده کنید یا در مقصد تخم مرغ محلی بخرید.

9 - سالاد کلم
سالاد کلم حاوی سس مایونز فراوانی است و به سرعت فاسد می شود بنابراین بهتر است به جای ترکیب کلم و سس مایونز از مدل ژاپنی آن یعنی کلم، برنج، روغن کنجد و سرکه استفاده کنید.




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir



مطالب پیشنهادی :
ساندویچ آماده بخوریم یا نه؟
8 میان وعده و اسنك مضر برای دستگاه گوارش
نحوه مراقبت از بدن در مسافرت
این میان وعده ها خوب هستند، فراموش شان نکنید