. بهتر است آنها را در رژیم غذایی خود در فصل بهار بگنجانید. زیرا وقتی انتخاب‌های غذایی شما درست باشند، آینده سلامت شما بهتر خواهد بود.
این خوراکی‌های سالم موجب بهبود روحیه، انرژی، متابولیسم و حافظه شما می‌شوند. بهتر است آنها را در رژیم غذایی خود در فصل بهار بگنجانید. زیرا وقتی انتخاب‌های غذایی شما درست باشند، آینده سلامت شما بهتر خواهد بود.

تخم مرغ
زرده تخم مرغ غنی از کولین است که ماده غذایی مهمی برای به یاد آوردن است. بدن شما به کولین نیاز دارد تا ماده‌ای شیمیایی به نام استیل کولین برای مغز بسازد که این ماده برای ذخیره سازی خاطره‌ها مهم است. در یک تخم مرغ بزرگ 147 میلی گرم از این ماده وجود دارد.

گردو
گردو سرشار از تریپتوفان است. بدن شما به این آمینو اسید نیاز دارد تا ماده شیمیایی سروتونین تولید کند که حس و حال شما را بهتر می‌کند. محققین اسپانیایی کشف کرده‌اند که افرادی که گردو می‌خورند سطوح بالاتری از این ماده شیمیایی طبیعی برای بهبود روحیه خواهند داشت. مزیت دیگر گردو این است که به آرامی هضم می‌شود.

سالمون
برای آنکه از چین و چروک پوست پیشگیری کنید، سالمون را سر سفره خود بیاورید. سالمون منبعی غنی از اسید چرب با عنوان EPA است که نوعی امگا3 است که به جلوگیری از آزاد شدن آنزیم‌های کاهنده کلاژن کمک می‌کند و نمی‌گذارد پوست شل یا چروک شود. امگا3 تولید چربی پوست را نیز تنظیم می‌کند و آبرسانی را تقویت می‌نماید.

مارچوبه
این شاخه‌های سبز یکی از بهترین منابع فولات است، فولات نوعی از ویتامین B است که شما را از افسردگی می‌رهاند. فولات برای سنتز انتقال دهنده عصبی دوپامین، سروتونین و نورپینفرین اهمیت دارد. همه این ماده‌های شیمیایی برای بهتر کردن حال شما خوب هستند. یک فنجان پاستا همراه با مارچوبه برای آنکه احساس بهتری داشته باشید کافی است.

سبزیجات
اگر می‌خواهید وزن کم کنید لوبیاها یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. بدن شما باید بیش از معمول کار کند تا فیبر لوبیا را بشکند. بنابراین انرژی بیشتری برای هضم آن مصرف می‌کند. پروتئین سبزیجات پیام سیری را به مرکز گرسنگی مغز می‌فرستد.

سیر
مزیت این خوراکی فصلی در ترکیبی به نام الیسین نهفته است و الیسین به سیر بوی تندی می‌دهد. الیسین با تحریک حس سیری در مغز باعث می‌شود که زیاد غذا نخورید. سیر بهاری مزه ملایم تر و شیرین تری در مقایسه با پیازهای سفید خشکی که در فصل‌های دیگر می‌خرید دارد.

آرتیشو
اگر شما هم هنگام بالا و پائین رفتن از پله نفس نفس می‌زنید، باید این سبزی را امتحان کنید. آرتیشو سرشار از منیزیم است که ماده معدنی حیاتی برای بیش از 300 واکنش زیست شیمیایی در بدن از جمله تولید انرژی محسوب می‌شود. اگر منیزیم کافی دریافت نکنید، عضلات شما باید بیشتر کار کنند تا واکنش نشان دهند و زودتر شما را خسته می‌کنند. حدود 68 درصد از ما مقدار کافی از این ماده معدنی مصرف نمی‌کنیم. خانم‌ها باید 320 میلی گرم در روز منیزیم مصرف کنند.

اسفناج
این برگ‌های خوشمزه منبعی غنی از آهن هستند، به خصوص اگر گوشت دوست ندارید. آهن ماده‌ای مهم و لازم برای سلول‌های قرمز خونی است که با فراهم کردن اکسیژن برای عضلات به ما انرژی می‌دهد. محققین سوئدی اخیراً کشف کرده‌اند که سبزیجات به نحو دیگری نیز به بدن انرژی می‌دهند: ترکیبات یافت شده در اسفناج در واقع کارایی میتوکندری‌ها (یعنی کارخانجات تولید انرژی در درون سلول‌های بدنمان) را افزایش می‌دهند.

بلوبری
دائماً بلوبری بخورید تا از مزایای آن برای حافظه بهره ببرید. در مطالعه‌ای که به تازگی صورت گرفته، به افرادی که مشکل حافظه ناشی از افزایش سن دارند، به مدت 12 هفته دو و نیم فنجان آب بلوبری در روز داده شد و بعد از این مدت بهبود زیادی در حافظه و یادگیری آنها صورت گرفت.

توت فرنگی
شاید توت فرنگی خودش پوست صافی نداشته باشد، ولی به شما کمک می‌کند تا پوست خوبی داشته باشید. توت فرنگی پر از آنتی اکسیدان‌هایی است که به ترمیم پوست آسیب دیده از فاکتورهای زیست محیطی مانند آلودگی و اشعه فرابنفش کمک می‌کند. آنها را به‌طور مستقیم روی پوست بمالید، زیرا توت فرنگی اکسفولیانت طبیعی نیز هست.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : armandaily.ir



مطالب پیشنهادی :
این غذاها را در بهار مصرف نکنید
این ضد آفتاب ها طبیعی هستند
راه حل هایی عالی برای رهایی از خشکی پوست
دور این بستنی ها را خط بکشید!
خستگی ناشی از خانه تکانی را با این خوراکی ها رفع کنید