آرنج و زانو یکی از بهترین نقاط بدن برای استفاده از صابون های لایه بردار است و برای افرادی که پوستشان در این نواحی دچار تیرگی و یا ضخامت بیش از حد پوست شده اند بسیار مناسب است.
یک متخصص پوست و مو تاکید کرد : « آرنج و زانو یکی از بهترین نقاط بدن برای استفاده از صابون های لایه بردار است و برای افرادی که پوستشان در این نواحی دچار تیرگی و یا ضخامت بیش از حد پوست شده اند بسیار مناسب است.»

دکتر محمد رضوانی  گفت : « صابون هایی که به عنوان لایه بردار در بازار موجود هستند به دو گروه تقسیم می شوند یک دسته صابون های لایه بردار فیزیکی هستند که به آنها اسکراب دار نیز می گویند که حاوی دانه های ریزی هستند و باعث تمیزی پوست می شوند. دسته دوم صابون های لایه بردار شیمیایی هستند و به دلیل اینکه حاوی اسید میوه هستند لایه برداری می کنند.»

وی ادامه داد : « کیفیت صابون های لایه بردار بسیار مهم است و باید از مارک های معتبری استفاده شود. از آنجایی که دسته ای از این صابون ها قلیایی اند پوست را به شدت دهیدراته می کنند و اگر دانه های صابون لبه های تیزی داشته باشد باعث خراش سطح پوست می شود. یکی از دلایلی هم که متخصصین پوست، استفاده از سفیدآب را غیربهداشتی می دانند وجود دانه های تیزی است که به پوست آسیب می رساند اما اسکراب های بهداشتی استاندار دانه های تیزی ندارند .»

این متخصص پوست در خصوص دفعات استفاده از صابون های لایه بردار گفت : « دفعات استفاده از این صابون ها نباید زیاد باشد چرا که به پوست آسیب می رساند. همچنین استفاده از صابون های لایه بردار به هیچ عنوان برای پوست های خشک توصیه نمی شود و تنها افرادی که پوست چربی دارند خصوصا پوست هایی که منافذ بزرگ تری دارد می توانند از این صابون ها استفاده کنند.»

وی در خصوص بهترین مورد مصرف صابون های لایه بردار گفت : « آرنج و زانو یکی از بهترین نقاط بدن برای استفاده از صابون های لایه بردار است و برای افرادی که پوستشان در این نواحی دچار تیرگی و یا ضخامت بیش از حد پوست شده اند بسیار مناسب است. البته توصیه ما استفاده از پن های لایه بردار پوست است که ph مناسب پوست دارند و آن دسته از پن هایی که حاوی الیاف گیاهی هستند کیفیت بهتری دارند.»

دکتر رضوانی هشدار داد: « استفاده از صابون های لایه بردار در نقاط حساس صورت مثل نواحی دور چشم به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که پوست این نواحی بسیار نازک و حساس است.»

وی توصیه کرد : « استفاده از مرطوب کننده ها و ضدآفتاب ها بعد از استفاده از پن ها و صابون های لایه بردار ضروری است چرا که بعد از شستشو با صابون ها و پن های لایه بردار پوست دچار خشکی و کشیدگی می شود.»



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com



مطالب پیشنهادی :
چگونه سیاهی زیر بغل را از بین ببریم؟
لکه های سیاه پوست و راههای برطرف کردن آن
7 روش طبیعی برای از بین بردن سیاهی دور چشم
تکنیک هایی مهم در گریم برای از بین بردن چروک صورت
راهی طبیعی برای از بین بردن خال های صورت تان