مواد غذایی مفید و لازم موجود در این غذاها به همان اندازه که برای پوست شما مفیدند برای سلامتی تان نیز مفید می باشند.
برای کاستن اثرات خشکی پوست و برای جلوگیری و مقابله با تاثیرات آنها باید غذاهایی خورد که برای پوست مفید هستند . مواد غذایی مفید و لازم موجود در این غذاها به همان اندازه که برای پوست شما مفیدند برای سلامتی تان نیز مفید می باشند.

1 - دانه سویا
این دانه خوش خوراک و مغذی یک سرمازدای طبیعی و گرم کننده است. این دانه منبع غنی از پروتئین است و به استحکام پوست شما کمک فراوانی می کند.

2 - پاپایا
این میوه استوایی از نظر ویتامین C بسیار غنی است و یکی از غنی ترین آنتی اکسیدان هایی است که برای محافظت پوست از آسیب های ناشی از چین و چروک پوست بکار می رود.

3 - سیب زمینی شیرین
این غذا نیز از نظر بتاکاروتون بسیار غنی است که بدن شما را از نظر ویتامین A تامین می کند یک ماده مغذی برای محاظفت از پوست شما در برابر سلول های مرده.

4 - آجیل
آجیل ها سرشار از ویتامین E هستند که اکسیدانی است که با رادیکال هایی که آزاد می کند پوست را از پیر شدن و چین و چروک های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می کند.

5 - ماهی سالمون
ماهی سالمون منعی غنی از نیاسین است که ویتامین B  را تامین می کند. به سالم ماندن و شادابی سلول های پوست کمک فراوانی می کند و سلنیوم آنتی اکسیدانی که پوست شما را در برابر صدمات ناشی از نور آفتاب محافظت می کند در این ماهی وجود دارد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ileev.com



مطالب پیشنهادی :
با این ماسک ها برای سال نو زیباتر شوید
درمان 3 نوع پوست چرب،خشک و چروکیده
چگونه از پوست کودکان مراقبت کنيم؟
تاثیر میوه ها و مواد غذایی بر سلامت مو!
ماسکی عالی برای از بین بردن سیاهی دور چشم