اگر شما هم می خواهید از شر شوره سرتان خلاص شوید این روشها را امتحان کنید.
شوره سر که معمولا با خارش سر و پوسته پوسته شدن آن همراه است، یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که می تواند هر فردی در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد.

اگرچه دلایل اصلی ایجاد شوره سر همچنان نامعلوم است، اما راه های زیادی برای درمان و یا کاهش و یا جلوگیری از آن وجود دارد.
 
در این مطلب هشت راهکار برای کاهش شوره سر را بیان می کنیم.
 
1 - شامپوی مناسب مو
شامپویی را انتخاب کنید که حاوی روی (زینک) باشد. این را می توانید از برچسب ترکیبات روی شامپو متوجه شوید. روی دشمن سرسخت شوره ها است. خوشبختانه در حال حاضر انواعی از شامپوهای حاوی زینک در داروخانه ها وجود دارد. حتما دستور مصرف شامپو را بخوانید. معمولا لازم است شامپو را به موهای خود بزنید و پنج تا ده دقیقه آن را روی سر خود نگه دارید.
اگر این شامپو موثر نبود، می توانید شامپوی دیگری را امتحان کنید. شامپو های قوی تری برای درمان شوره وجود دارند که معمولا داروخانه ها در مرحله اول آن را به افراد توصیه نمی کنند. برای مثال شامپوهای دارویی وجود دارند که حاوی کتوکونازول هستند. این شامپوها معمولا برای درمان شوره های ناشی از عفونت های قارچی توصیه می شوند. البته بسته به درصد کتوکونازول موجود در شامپوها ممکن است تهیه آنها نیازمند نسخه پزشک باشد، زیرا این شامپوها در حقیقت یک نوع دارو هستند.
توجه کنید خیلی وقت ها برای رسیدن به تاثیرات واقعی شامپو چند روز زمان کافی نیست. خیلی از شامپو ها بعد از یک تا دو هفته تاثیر واقعی خود را نشان می دهند.
 
2 - آسپیرین
آسپیرین حاوی همان ترکیب فعالی است که در خیلی از شامپوهای دارویی وجود دارد، یعنی اسید سالسیلیک.
برای این کار دو عدد آسپیرین را به خوبی خرد کنید تا به صورت پودر درآید. بعد از مخلوط کردن آن با مقداری شامپو، آن را به موهای خود بزنید. بعد از یک تا دو دقیقه موهای خود را بشویید و برای بار دوم، موهای خود را با شامپو و بدون آسپیرین بشویید.

3 - روغن درخت چای
روغن درخت چای می تواند به طور موثری شوره سر را کاهش دهد. همه چیزی که شما احتیاج دارید یک فنجان شامپوی مخلوط شده با قطره های روغن درخت چای است.
 
4 - جوش شیرین
موهای خود را خیس کنید و کمی جوش شیرین را به موهای خود بمالید. به آرامی موهای خود را چنگ بزنید، طوری که پوست سر کاملا با جوش شیرین تماس پیدا کند. سپس موهای خود را با آب بشویید. جوش شیرین در رفع قارچ هایی که ممکن است متهم اصلی ایجاد شوره سر باشند، جدا موثر است.
البته در روزهای اول ممکن است موهای شما خشک و بد شود. اما بعد از چند هفته پوست سر بهبود یافته و چربی های طبیعی را تولید می کند.
 
5 - سرکه سیب
سرکه سیب می تواند برای تنظیم pH پوست سر که علت بسیاری از شوره هاست، مفید باشد. سرکه سیب و آب را به میزان کاملا یکسان ترکیب کرده و آن را به ریشه موها اسپری کنید. برای پانزده دقیقه بگذارید محلول روی سر شما بماند. سپس آن را با آب بشویید.
 
6 - روغن نارگیل
روغن نارگیل برای مرطوب کردن پوسته خشک سر بسیار مفید است. این رطوبت باعث کاهش شوره سر می شود. پس سه قاشق چایخوری روغن نارگیل را به پوست سرتان بمالید و بگذارید برای حداقل یک ساعت بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی مناسب و آب بشویید.
 
7 - کم کردن استرس
استرس تمام سیستم بدن را به چالش می کشد. پس آسیب پذیری بدن از بیماری ها بیشتر خواهد شد، از جمله شوره سر. پس سعی کنید استرس را از خودتان دور کنید. نه فقط به خاطر شوره، به خاطر تمام خطراتی که استرس برای شما دارد.
 
8 - به موهای خود هر ماده آرایشی بهداشتی را نزنید.
اسپری های مو، موس ها، ژل ها و حتی نرم کننده ها و رنگ موها می توانند باعث شوره سر شوند. علت کاملا واضح است. این مواد باعث خشکی پوست سر و پوسته پوسته شدن آن می شوند. خیلی وقت ها هم شوره به دلیل واکنش های آلرژیکی پوست سر به این مواد آرایشی است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net



مطالب پیشنهادی :
درمان های خانگی برای شوره سر
6 خوراکی مفید برای رشد مو
شوره سر؛ چگونه آن را کنترل کنید؟!
سرتان شوره دارد؟ این کارها را انجام دهید
7 مشکل در مو،7 بیماری در بدن