خوراکی هایی که در ماه رمضان شما را سیر نگه می دارد.

اینکه شما در ماه رمضان فاصله بین افطار و سحر چه چیزهایی را میل می کنید در سیر نگه داشتن تان در ماه رمضان بسیار موثر است.

مغزها :
مغزهایی مانند پسته، بادام، گردو و ... سرشار از انرژی بسیار زیادی هستند و شما را در طول روز سیر نگه می دارند. شما با خوردن این مغزها در وعده افطار تا سحر هرگز احساس گرسنگی نمی کنید. تنها نکته مهم در این بحث این است که باید از نوع خام این مغزها استفاده کنید زیرا مغزهای شور باعث تشنه شدنتان می شوند.


کره مغزها :
کره مغزهای مختلف مانند کره بادام زمینی، کره بادام و غیره به دلیل دارا بودن مغزها به شما انرژی بسیار زیادی داده و از ایجاد احساس گرسنگی در شما جلوگیری می کنند.


آووکادو :
این میوه منبع غنی از پتاسیم و ویتامین های A و E بوده و قند بسیار کمی دارد. چند برش از این میوه را اگر با خامه مخلوط کنید برای چند ساعت شما را سیر نگه می دارد.


زیتون سیاه و سبز :
زیتون ها غنی از فیبر و ویتامین E هستند . شما می توانید در وعده سحری با غذایتان آن ها را میل کنید. دقت داشته باشید قبل از مصرف زیتون ها را در آب گذاشته تا مقداری از شوری آن گرفته شود.


شکلات سیاه :
شکلات سیاه ( با درصد 85 به بالا ) دارای قند بسیار کمی است.اگر نمی توانید شکلات سیاه را به تنهایی میل کنید می توانید آن را با تکه ای از بیسکویت میل کنید.


نارگیل :
نارگیل به تنهایی خودش می تواند یک غذای خوب و عالی باشد. این میوه منبع غنی از چربی های سالم و پروتئین است.


میوه های خشک و تازه :
انواع توت های خشک و تازه یک منبع غذایی بسیار غنی در تغذیه هستند که قند بسیار کمی هم دارند.  




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
چگونه در ماه رمضان انرژی بیشتری داشته باشیم؟
چگونه از رفلاکس معده بعد از افطار جلوگیری کنیم؟
بهترین خوراکی ها برای وعده افطار و سحر چیست؟
در ماه رمضان خواب تان را تنظیم کنید
چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟