گل مژه توده کوچک قرمز رنگ است که می تواند در داخل و بخشی در خارج از پلک قرار گیرد. نشانه های آن قرمزی، سوزش و تورم چشم است. برای گل مژه درمان های خانگی و طبیعی وجود دارد که عبارتند از :
باکتری اورئوس یکی از باکتری های شایع،  است که باعث ایجاد گل مژه می شود. به راحتی در چند روز درمان می شود. گل مژه  زمانی رخ میدهد که غدد چربی در پلک تحت تاثیر قرار می گیرد. کمبود ویتامین A می تواند علت اصلی آن باشد. ممکن است گل مژه بدون درمان هم  بهبود پیدا میکند .  ممکن است یک تا سه هفته طول بکشد. علل شایع گل مژه چشم می توان به بهداشت نامناسب پلک، تغییرات هورمونی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت ضعیف و غیره. گل مژه ممکن است در قرمزی، تورم و درد در چشم دچار عفونت شود.

گل مژه  توده کوچک قرمز رنگ است که می تواند در داخل و بخشی در خارج از پلک قرار گیرد. نشانه های آن قرمزی، سوزش و تورم چشم است.

برای درمان  گل مژه چشم، فرد باید چشم خود را با آب سرد ۳ تا ۴ بار در روز بشوید. علاوه بر آب سرد، درمان طبیعی و خانگی هم وجود دارد. 

داروهای خانگی برای درمان گل مژه
دانه گشنیز
 تخم گشنیز  را در آب جوش  ریخته و پس از خنک شدن چشم خود را با این آب بشویید این کار را هر ۶ ساعت یکبار انجام دهید

گواوا، اقاقیا و  برگ  چای
این گیاهان را در آب جوش ریخته و بعد از ولرم شدن، آب آن را با استفاده از یک پنبه  در محل گل مژه بزنید. استفاده منظم از این درمان می تواند در کاهش تورم ناشی از گل مژه چشم کمک کند.

برشهایی از سبزیجات
برشهای سبزیجات  مانند خیار، سیب زمینی برای  گل مژه مفید است. برشهایی از آنها را در محل گل مژه قرار دهید دقت کنید سبزیجات تازه باشد و خوب شسته شود.

روغن میخک
استفاده از روغن میخک در چشم دچار عفونت می تواند در کاهش التهاب ناشی از گل مژه چشم کمک کند. روغن میخک  به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای گل مژه چشم است.

 سفیده تخم مرغ
شما می توانید سفیده تخم مرغ را روی یک تکه پارچه پنبه ای زده و به محل مورد نظر بزنید. این کار را ۳-۴ بار در روز انجام دهید.

چای 
چای کیسه ای خیس شده در آب سرد نیز می تواند برای درمان گل مژه مفید باشد. شما می توانید از   چای کیسه ای بابونه استفاده کنید.

روغن کرچک
 یکی دیگر از درمانهای طبیعی در منزل است. شما می توانید به صورت روزانه برای درمان گل مژه چشم روغن کرچک روی آن بزنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir



مطالب پیشنهادی :
درمان ساده گل مژه را بدانید
درباره "گل مژه" چه می دانید؟
پیامدهای گل مژه زدن برای چشم چیست؟
ارتباط گل مژه و قندخون را می دانید؟
چرا گل مژه می زنیم؟