مهمترین خاصیت این میوه افزایش دهنده قوای جنسی است.
از خواص مفید انجیر هر چه بگوییم کم گفته ایم .
از خواص این میوه، افزایش دهنده قوای جنسی، موثر در درمان بواسیر و نِقرِس و سردىِ مزاج و بوی بد دهان است.
 انجیر تازه از میوه‌هایی است که حکما آن را بسیار به غذای مطلق نزدیک دانسته‌اند و این به این مفهوم است که از خوردن آن خون خوب با کیفیت معتدل پدید می‌آید.
این میوه از مواردی است که می‌توان از آن در درمان انواع یبوست استفاده کرد و از عوارض جانبی مسهل‌ها مثل ناسازگاری مزاجی، وابستگی، تحریک شدید روده، گشادی کولون، دل پیچه و استفراغ در امان بود. همچنین یکی از ویژگی‌های مثبت این میوه نداشتن منع مصرف در دوران باداری یا شیردهی و قابل استفاده بودن برای تمام سنین است.
انجیر تازه برای رفع انواع یبوست سودمند است، به ویژه اگر بیمار علاوه بر یبوست دچار کم خونی باشد یا در دوره نقاهت بیماری به سر ببرد یا قصد اصلاح وزن داشته باشد.
توضیح اینکه فرد لاغر مبتلا به یبوست، باید تعدادی انجیر را به عنوان یک میان وعده اضافه به غذای اصلی اضافه کند و فرد چاق دچار یبوست باید انجیر را به عنوان یک وعده غذا، ترجیحاً صبحانه، مصرف کند. در فصولی که انجیر تازه در دسترس نیست، می توان از انجیر خشک خیسانده در آب یا گلاب یا پخته شده در شیر بهره برد.

در مورد انجیر این نکته نیز گفتنی است که میل دهنده مواد زائد به سمت پوست است یعنی باعث دفع آنها از طریق پوست می‌شود. این ویژگی از دو جهت قابل توجه است یکی اینکه افراد دچار بثورات پوستی شدید ( جوش ) ممکن است با خوردن آن دچار تشدید بثورات شوند و دیگر اینکه یکی از بهترین گزینه‌های درمانی برای افراد دچار سوء مزاج بلغمی است چرا که از نظر عده‌ای از حکما بهترین مسیر برای دفع سموم بلغمی مسیر پوستی است.

حکما برای انجیر خاصیت نضج و اسهال مواد بلغمی یعنی آماده سازی آنها برای دفع و نیز دفع آنها قائل شده‌اند. به عبارتی انجیر یکی از بهترین گزینه ها برای افراد چاق به ویژه خانم‌های چاق است.




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir



مطالب پیشنهادی :
اگر میل جنسی تان کم است این سبزی را فراموش نکنید
اگر میخواهید رابطه جنسی بهتری داشته باشید، اینها را بخورید
این خوراکی ها مردان را جذاب تر می کند
چگونه سیاهی زیر بغل را از بین ببریم؟
5 ماده طبیعی که موهایتان را ضخیم و پرپشت می کند