بدتر از آن، نشستن به حالت قوز کرده روی صندلی نیز، هرچقدر هم که راحت باشید، به هرحال حالت طبیعی بدنتان نیست و بر کمر و مفاصلتان فشار خواهد آورد. پس باید تمریناتی را انجام دهید تا بر بدنتان فشار زیادی وارد نیاید.
طبیعت کار، در طی سال‌ها تغییر کرده است. امروزه ما در اکثر کارهایمان از کامپیوتر و تکنولوژی استفاده می‌کنیم. تمایل داریم ساعت‌ها همین طور پشت میزمان بنشینیم و آخر سر هم بدنمان درد بگیرد و کوفت برود.

بدتر از آن، نشستن به حالت قوز کرده روی صندلی نیز، هرچقدر هم که راحت باشید، به هرحال حالت طبیعی بدنتان نیست و بر کمر و مفاصلتان فشار خواهد آورد. دیگر نیازی نیست که بگوییم چشم‌های شما هم بخاطر خیره شدن به مانیتور به مدت طولانی خسته می‌شوند.
پس باید تمریناتی را انجام دهید تا بر بدنتان فشار زیادی وارد نیاید. برخی از این تمرینات به طور ماهرانه‌ای طراحی شده‌اند و توجه دیگران را به شما جلب نخواهد کرد. در این مطلب با تمریناتی که باید پشت میز کارتان انجام دهید آشنا خواهید شد. این تمرینات به شما کمک خواهند کرد تا در محیط کار فعال‌تر باشید و پس از کار احساس خستگی نکنید.

1 - تمرینات کششی
ساده ترین و موثرترین تمرینی که می توانید پشت میز کارتان انجام دهید همین تمرین است. تمرینات ساده‌ی کششی همچون، تمرین کششی گردن، نگاه داشتن پاهایتان در یک خط صاف، و تمرین کششی بازوها، فشار زیادی را از بدن شما بر خواهد داشت.
وقتی تمرینات کششی انجام می‌دهید، عضلاتتان ریلکس می‌شود، و این باعث خواهد شد تا انرژی تازه‌ای بگیرید. کافیست هر چند ساعت یکبار صندلی‌تان را به عقب هل دهید و چند تمرین کششی انجام دهید تا خودتان تغییرات را متوجه شوید.

2 - برای مدتی چشم‌هایتان را ببندید
چند لحظه‌ای مانیتور را خاموش کنید و چشم‌هایتان را ببندید. حتی می‌توانید با کمی آب چشم‌هایتان را نمناک کنید، منتها یادتان باشد که به چشم هایتان آب نپاشید، بلکه با یک تکه دستمال مرطوب، وقتی چشم هایتان را بسته اید پلکتان را مرطوب کنید.
اگر هر چند ساعت یکبار این کار را انجام دهید، چشم‌هایتان همیشه ریلکس خواهند بود و کمتر خواهند سوخت. همچنین دیگر پوست اطراف چشم هایتان خشک و زبر نخواهد شد.

3 - صندلی‌تان را به عقب هل دهید، خم شوید و انشگتان پاهایتان را لمس کنید
حتی نیازی نیست برای این تمرین از روی صندلی بلند شوید! فقط کافیست صندلی‌تان را چند سانتی به عقب هل دهید و خم شوید و نوک انگشتان پاهایتان را لمس کنید.
اصلی‌ترین قسمت بدن که بیشترین فشار و آسیب را در کارهای پشت میزی متحمل می‌شود، کمر است. با این تمرین، عضلات کمرتان را خواهید کشید. این تمرین را هر چند ساعت ۳ تا ۴ بار انجام دهید.

4 - کمرتان را صاف کنید و روی صندلی چهارزانو بنشینید
این تمرین به تقلید از یک ژست یوگا طراحی شده است، و هم برای کمرتان و هم پاهایتان مفید است.
صاف نشستن، نه تنها حالت نشستن شما را اصلاح می‌کند، بلکه از اینکه جلوی کامپیوتر دولا شوید جلوگیری خواهد کرد. همچنین تکان دادن پاها زمانی که می‌خواهید چهارزانو بنشینید یا اینکه دوباره به حالت عادی بازگردید، جریان خون را در پاهایتان بهبود خواهد بخشید.

5 - برای چند ثانیه دست‌هایتان را بالا بیاورید و پشت سرتان نگاه دارید
شاید تنها این تمرین، مقداری توجه دیگران را جلب کند، اما واقعا برای بازوها و عضلات سرشانه‌تان عالی است. وقتی مدتی از پشت کامپیوتر نشتنتان گذشت، با انجام این تمرین، کاملا فشار روی سرشانه‌هایتان را کاهش دهید.
حتی با وجود اینکه کارهای پشت میزی، فعالیت خاصی ندارند، اما بهرحال بر بدن شما فشار وارد می‌آید. بنابراین هنگام کار، با انجام این تمرینات، بدنتان را ریلکس و با انرژی نگاه دارید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir



مطالب پیشنهادی :
خانم های پشت میزنشین بیشتر دچار مشکلات تنفسی می شوند!!
10 توصیه مهم سلامتی به کارمندان پشت میز نشین
8 عامل چاقی کارمندان
7 غذای ضروری برای شما خانم ها !
تمریناتی برای افزایش قدرت عضله کمر و پشت قسمت دوم + video