این برنامه ۱۵ روزه یک برنامه بسیار خوب و موثری است. همه موارد را تست کرده‌اید؟ بخش بسیار زیادی از پولتان را برای خرید کرم‌های معجزه‌بخش هزینه کرده‌اید و از حجامت گرفته تا گیاهخواری را هم تجربه کرده‌اید، اما فایده‌ای نداشته؟
برای جوان‌تر شدن نیازی به  کار های غیرطبیعی نیست ، فقط کافی است چند تکنیک آسان  به برنامه روزانه‌تان بیافزایید.این برنامه ۱۵ روزه یک برنامه بسیار خوب و موثری است
همه موارد را  تست کرده‌اید؟ بخش بسیار زیادی از پولتان  را برای خرید کرم‌های معجزه‌بخش هزینه  کرده‌اید و از حجامت گرفته تا گیاهخواری را هم تجربه کرده‌اید، اما فایده‌ای نداشته؟ تصور می‌کنید جوش‌ها و چروک‌های روی پوست‌تان از هیچ راهی رام نمی‌شوند و خشکی پوست قرار نیست دست از سر شما بردارد؟ منفی‌بافی را تمام کنید. ما به شما نشان می‌دهیم که برای بازسازی پوست آسیب‌دیده‌تان، تنها به کمی حوصله نیاز دارید.
نیازی نیست از همین امروز رژیم غذایی‌تان را دگرگون کنید و هر شب انبوهی از کرم و لوسیون را روی پوست‌تان بمالید؛ شما می‌توانید تغییراتی که پوست‌تان نیازمند آن است را آرام‌آرام و در ۱۴ روز به زندگی‌تان وارد کنید. بدون شک تمام مشکلات پوستی شما در این دو هفته برطرف نمی‌شود اما برنامه ما می‌تواند در شکل‌گیری عادات موثر در حفظ سلامت پوست و ماندگار شدن این عادات در زندگی‌تان تاثیرگذار باشد.

درمان خانگی جوش‌ها
جوش‌جوشی هستید؟
زدن آکنه و جوش‌های ناخوانده تمامی ندارد، حتی بالا رفتن سن هم کمکی به شما نمی‌کند؟ حق دارید. ورق خوردن تقویم، تغییرات هورمونی، استرس، منافذ مسدود شده پوست و حتی ژنتیک می‌تواند جوش‌ها را به همراه همیشگی زندگی‌تان تبدیل کند.

فهرست خرید شما
• پاک‌کننده گوگردی
• مرطوب‌کننده بدون چربی
• سرم ویتامین A
• کپسول روغن ماهی
• ماسک خاک رس

از این راه بروید :
روز اول :
دست‌اندازهای روی پوست‌تان را لمس نکنید. تحریک کردن جوش‌ها نه‌تنها کمکی به از بین رفتن‌شان نمی‌کند، بلکه ظاهر آزاردهنده‌تری را هم برای‌شان می‌سازد.
روز دوم و سوم :
نتیجه آزمایش‌های‌تان را به یک متخصص زنان نشان دهید. شاید نوسانات هورمونی برای پوست‌تان مشکل‌ساز شده باشد.
روز چهارم :
اگر اوضاع هورمونی‌تان بسامان بود، باید نگاهی به رژیم غذایی‌تان بیندازید. کربوهیدرات‌های غیر ضروری و قندهای فرآوری شده را بی‌خیال شوید تا التهاب پوست‌تان بخوابد.
روز پنجم :
حالا که کندن جوش‌ها از سرتان افتاده، کمی به تمیز شدنش فکر کنید. شب‌ها صورت‌تان را با یک پاک‌کننده حاوی گوگرد که ضدعفونی کننده و ضدالتهاب باشد پاک کنید و صبح‌ها به جای صابون زدن به پوست آن را با آب خالی بشویید تا خشک‌تر نشود. برای تهیه پاک‌کننده‌ها می‌توانید بسته به جیب‌تان تصمیم بگیرید. اگر برای‌تان کم هزینه بودن پاکسازی پوست مهم است، می‌توانید از پاک‌کننده‌های ایرانی که ۱۰درصد گوگرد دارند کمک بگیرید.
روز ششم :
به جای سابیدن پوست‌تان با حوله بعد از شستنش آن را با یک دستمال یکبار مصرف خشک کنید تا باکتری‌ها به جان پوست‌تان نیفتند.
روز هفتم :
یک لوسیون بدون چربی که حاوی گیاهان دارویی است به برنامه مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید. درست است که در حال مبارزه با چربی‌های پوست‌تان هستید اما نباید اجازه کاملا خشک شدن را هم به پوست‌تان بدهید.
روز هشتم تا دهم :
یک شب در میان به اندازه یک نخود از سرم یا پماد ویتامین A را روی تمام صورت‌تان بمالید. ممکن است در ابتدا پوست‌تان تحریک شود و این کار کمی آزاردهنده به نظر برسد اما این یکی از بهترین راه‌های مبارزه با چین و چروک برای صاحبان پوست‌های خشک است.
روز یازدهم :
برای سم‌زدایی از پوست‌تان، خوردن سبزیجات تیره را آغاز کنید و هر روز حداقل ۵۱۰ میلی‌گرم روغن ماهی هم در رژیم‌تان بگنجانید. برای دفع سموم از پوست‌تان به امگاها نیاز دارید. پس مصرف روغن ماهی را فراموش نکنید یا اینکه از داروخانه قرص روغن ماهی بخرید.
روز دوازدهم :
این روزها بازار ماسک‌های عجیب و غریب پوست داغ است اما بهتر است در مقابل وسوسه خرید این ماسک‌های خوش رنگ و لعاب مقاومت کنید و تنها با تهیه یک ماسک خاک رس از فروشگاه بیرون بیایید. این ماسک دوای پوست‌های آکنه‌ای و جوش‌های سرسیاه است. پس هر جوشی که سر می‌زند را با کمک یک نوک انگشت از این ماسک خشک کنید.
روز سیزدهم :
اگر چربی پوست‌تان دلیل بروز جوش‌هاست، بهتر است یک بار دیگر برچسب روی لوازم آرایش‌تان را بخوانید و از چرب نبودن‌شان مطمئن شوید.
روز چهاردهم :
درست است که آلودگی پوست می‌تواند شما را جوش‌جوشی کند، اما تصور نکنید شستن لحظه به لحظه پوست کمکی به حذف آکنه‌ها می‌کند. شستن بیش از حد محل آکنه‌ها، جوش‌ها را حساس‌تر می‌کند و باعث ترشح مواد درون‌شان در گوشه‌های بیشتر پوست می‌شود.

اگر عجله دارید …
اگر حوصله درمان دو هفته‌ای را ندارید، می‌توانید برای درمان‌های شیمیایی یا تزریق کورتیزون به کلینیک‌های زیبایی بروید. با روش‌های کلینیکی پوست شما تنها در دو روز پاک می‌شود اما پوسته‌پوسته شدن شدید و صرف هزینه زیاد حاصل عجله شما خواهد بود.

درمان خانگی خشکی پوست
پوست‌تان خشک است؟
پوست‌تان خشک و خشن است و نیمی از سال صورت‌تان قرمز و ترک‌خورده به نظر می‌رسد؟ شاید فکر کنید این مشکل در طبیعت بدن‌تان جا خوش کرده و با هیچ راهی از پس درمانش برنمی‌آیید، اما باور کنید با تغییر عادت‌های‌تان در این دو هفته بخش اصلی مشکل شما برطرف می‌شود.

فهرست خرید شما :
• پاک‌کننده چرب پوست
• کرم‌چرب‌کننده
• روغن چرب‌کننده پوست
• دستگاه بخور سرد
• آواوکادو، ماست و عسل
• کرم حاوی ویتامین E
• سرم پوست حاوی آنتی‌اکسیدان
• دستکش آشپزخانه
• ماسک چای سبز
• ماسک چرب‌کننده پوست

از این راه بروید :
روز اول :
ژل‌های شست‌وشوی صورت و اسکراب‌ها را کنار بگذارید. پوست حساس شما با این پاک‌کننده‌های قوی حساس‌تر می‌شود. به جای آنها از پاک‌کننده چرب صورت کمک بگیرید یا اینکه تنها با آب صورت‌تان را بشویید.
روز دوم :
دوش آب ولرم بگیرید. آب داغ چربی‌های طبیعی پوست‌تان را نابود می‌کند.
روز سوم :
صبح‌تان را با کرم زدن بعد از شست‌وشوی صورت شروع کنید (لوسیون‌ها زیاد از حد برای پوست شما ملایم هستند). شب‌ها از یک روغن طبیعی سازگار با پوست‌تان برای چرب کردن آن استفاده کنید. زیاده‌روی نکنید، قرار نیست همه ملحفه ها را روغنی کنید.
روز چهارم :
برای تغذیه پوست‌تان از نصف آواوکادو، یکی یا دو قاشق ماست و مقدار خیلی کمی عسل ماسک درست کنید و آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید.
روز پنجم :
در اتاق‌تان یک دستگاه بخور سرد بگذارید تا به پوست‌تان در طول خواب کمی آب برسد.
روز ششم :
اگر پوستی خشک دارید فکر استفاده از کولر گازی را از سرتان بیرون کنید. کولرهای آبی هم جیب شما را به‌خاطر پرداختن قبض‌های هنگفت برق خالی نمی‌کنند و هم از خشک‌تر شدن پوست‌تان جلوگیری می‌کنند.
روز هفتم :
اگر درمان لایه‌برداری را آغاز کرده‌اید، باید انتظار خشک‌تر شدن پوست‌تان را هم داشته باشید. برای شمایی که پوستی خشک دارید لایه‌برداری‌های سریع بدترین راه برطرف شدن اثر آسیب‌های پوست‌تان است.
روز هشتم :
تماس پوست با مواد شیمیایی می‌تواند خشکی آن را چند برابر کند. پس بدون دستکش آشپزخانه سراغ هیچ شوینده‌ای نروید.
روز نهم :
از کرم‌های حاوی ویتامین E کمک بگیرید تا پوست‌تان به‌خاطر خشکی محیط آسیب نبیند.
روز دهم تا سیزدهم :
استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان را قبل از چرب یا مرطوب کردن پوست‌تان فراموش نکنید. ماسک‌های چای سبز هم در این روزها می‌توانند به پوست شما کمک کنند. پس این سرم‌ها و ماسک‌ها را چند شب استفاده کنید و منتظر مشاهده تاثیرشان بمانید.
روز چهاردهم :
حالا که به پوست‌تان آب‌رسانی کرده‌اید، هفته‌ای یکبار از ماسک‌های چرب‌کننده کمک بگیرید.

اگر عجله دارید …
تصور نکنید که کلینیک‌های زیبایی کار خاصی با پوست خشک شما می‌کنند، آنها هم برای آب‌رسانی و چربی‌رسانی به پوست‌تان تلاش کرده و در مقابل هزینه زیادی را از شما طلب می‌کنند. اگر می‌خواهید زود از شر خشکی پوست‌تان خلاص شوید، می‌توانید از آنها کمک بگیرید اما باور کنید یک درمان تدریجی در خانه به همان اندازه روی پوست شما تاثیر می‌گذارد و حتی اثری پایدارتر دارد.

درمان خانگی چروک ها
پر چین و چروک هستید؟
از چیزی که می‌ترسیدید سرتان آمده؟ پای چروک‌ها به پوست شما هم باز شده و در هر گوشه صورت‌تان خط‌هایی را می‌بینید که تا همین دیشب خبری از آنها نبود؟ نمی‌خواهیم سرزنش‌تان کنیم اما باید پیش از پیدا شدن این چروک‌ها فکری به حال پوست خود می‌کردید، با این وجود هنوز هم می‌توانیم راه‌هایی را برای از بین بردن یا کم کردن‌شان به شما توصیه کنیم.

فهرست خرید شما :
• سرم ویتامین A
• سرم ویتامین C
• شیرپاک کن
• ضد آفتاب با SPF 30
• کرم یا سرم حاوی رتینول

از این راه بروید :
روز اول:
تا می‌توانید آب بخورید. البته این توصیه تنها به کار شمایی که پوست پر چروکی دارید، نمی‌آید و می‌تواند خیلی از مشکلات پوستی دیگر را درمان کند؛ اما چند لیوان آب بیشتر در روز واقعا می‌تواند در کم کردن چروک‌ها معجزه کند.
روز دوم :
آفتاب می‌تواند پوست شما را از پا در بیاورد. توصیه جدیدی نیست اما چون هنوز خیلی از شما آن را جدی نمی‌گیرید مجبور به تکرار کردنش می‌شویم. برای جلوگیری از چروک شدن پوست، باز شدن منافذ آن و پر از لکه و آکنه شدنش، استفاده از ضد آفتابی که SPF 30 یا بالاتر دارد، یکی از اولین شروط است.
روز سوم :
قبلا هم این توصیه را از ما و دیگران شنیده‌اید، اما باید دوباره برای‌تان تکرارش کنیم که موثرترین درمان برای چین و چروک‌ها کمک گرفتن از ویتامین A است اما در چنین درمانی حداقل ۳۰ روز زمان برای دیدن اولین نتیجه ضدپیری لازم است. در ۱۰ روز اول درمان به اندازه یک نخود از سرم ویتامین A را یک شب در میان روی پوست‌تان بمالید و بعد از ۱۰ روز استفاده از سرم را به هر شب تغییر دهید.
روز چهارم :
حواس‌تان به خوابیدن‌تان باشد. اگر شب‌ها روی یک طرف صورت‌تان می‌خوابید، احتمال اینکه چروک‌ها را در آن سمت بیشتر ببینید کم نیست؛ پس برای کمتر کردن سرعت پیری پوست‌تان خوابیدن به پشت را امتحان کنید. اگر هم به کم خواب بودن‌تان افتخار می‌کنید یا اینکه به جای ۸-۷ ساعت در شب خوابیدن، روزها را برای خواب انتخاب می‌کنید، باید منتظر چروک شدن پوست‌تان هم بمانید. اگر می‌خواهید درمان‌ها روی پوست‌تان جواب دهد یا لااقل اوضاع از این بدتر نشود، ساعت خواب‌تان را تنظیم کنید و خواب روزانه را جایگزین خوابیدن شب نکنید.
روز پنجم تا دهم :
هر صبح با سرم ویتامین C به استقبال پوست‌تان بروید تا پوست‌تان را از هجوم رادیکال‌های آزاد در امان نگه دارید. مشکلاتی که محیط زندگی‌تان برای پوست شما ایجاد می‌کند، دلیل اصلی پیر شدنش است، پس به بهانه دیر رسیدن به محل کارتان از استفاده این سرم‌ها طفره نروید.
روز یازدهم :
پوستی که مستعد خشکی و چروک است را نباید با محلول‌هایی که خاصیت روغن‌زدایی دارند تمیز کنید. شیرپاک‌کن بهترین ابزار برای تمیز کردن پوست‌هایی است که مستعد چروک شدن است. پس محلول‌های الکل‌دار را کنار بگذارید.
روز دوازدهم :
برای کم کردن سن پوست‌تان از کرم‌های ضد چروکی که رتینول دارند کمک بگیرید. خوشبختانه برندهای داخلی لوازم آرایشی و بهداشتی هم در تولید این کرم‌ها موفق بوده‌اند. پس آنها را تهیه کنید و به دستور نوشته شده روی بروشورشان وفادار بمانید.
روز سیزدهم :
نرمش‌های پوستی که آرام‌آرام پوست صورت‌تان را به سمت بالا هدایت می‌کنند، در درازمدت می‌توانند از پیدا شدن یا تشدید این چروک‌ها جلوگیری کنند، اما در کنار انجام این نرمش‌ها باید هنگام مرطوب کردن پوست یا استفاده از کرم‌های آرایشی، محصول مورد نظر را از پایین به بالا به پوست بمالید.
روز چهاردهم :
چاق و لاغر شدن‌های مداوم می‌تواند پوست شما را شل و پر چروک کند. پس حتی به بهانه زیباتر به نظر رسیدن، مدام وزن‌تان را تغییر ندهید.

اگر عجله دارید …
از بین بردن چروک‌هایی که طی سال‌ها ایجاد شده‌اند کار چند روز نیست. اگر عجله دارید و می‌خواهید در کمترین زمان چروک‌های پوست‌تان صاف شود، می‌توانید به تزریق بوتاکس رو بیاورید اما باید با چهره نسبتا مصنوعی بعد از این تزریق بسازید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir



مطالب پیشنهادی :
چند پیشنهاد آرایشی برای پوشاندن عیب های صورت تان
چگونه از چروک شدن پوست مان جلوگیری کنیم؟
چگونه برنزگی پوست مان را در پاییز حفظ کنیم؟
نکاتی مهم در استفاده از کرم پودر که آرایش تان را زیبا و ماندگار می کند + عکس
ترفندهای زیبایی سریع برای خانم های شاغل