خواص درمانی چای بابونه صدها سال است که شناخته شده است. به کاهش وزن و بی خوابی کمک میکند. این چای خوش طعم دارای فواید بسیاری هم هست.. این فواید عبارتند از :
خواص درمانی چای بابونه صدها سال است که  شناخته شده است.  به کاهش وزن و  بی خوابی کمک میکند. این چای خوش طعم دارای فواید بسیاری هم هست.. این فواید عبارتند از :

1 - درد قاعدگی
منفعتهای چای بابونه شامل تسکین درد قاعدگی است. یک فنجان چای بابونه می تواند عضلات رحم را شل کند و گرفتگی قاعدگی را تسکین می دهد. گلیسین موجود در این چای، اسپاسم های عضلانی را برطرف می کند.

2 - بی خوابی
یکی از فواید چای بابونه مبارزه با بی خوابی است. چای بابونه  یک آرام بخش طبیعی و ملایم دارد بنابراین یک فنجان  چای بابونه گرم قبل از خواب به شما آرامش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند.

3 - مشکلات  معده
چای بابونه می تواند برای درمان  اختلالات معده استفاده  شود.  درد معده را برطرف می کند و به تقویت دستگاه گوارش کمک می کند.

4 - سرما خوردگی و آنفولانزا
یکی دیگر از مزایای چای بابونه این است که با سرما خوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند. شما با نوشیدن چای بابونه  احساس بهتر میکنید،  سیستم ایمنی بدن تان افزایش یافته، و خواص ضد باکتری آن به بهود سرما خوردگی کمک میکند.

5 - دیابت
 تحقیقات نشان داده شده است  که  مصرف روزانه چای بابونه  از پیشرفت دیابت جلوگیری کرده و عوارض آن را کمتر می کند. چای بابونه برای  کنترل سطح قند خون کمک میکند (ولی با این حال قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید)

6 - میگرن
 چای بابونه باعث تسکین میگرن می شود.برای  کسانی که از میگرن رنج می برند توصیه می شود روزانه از این چای استفاده کنند.

7 - درمان هموروئید
چای بابونه تسکین دهده خوبی برای دردهای بواسیر است.

8 - سیاهی دور چشم
فایده  چای بابونه  تنها به استفاده داخلی محدود نمی شود،  همچنین می توانید از چای بابونه برای  استعمال خارجی نیز استفاده کنید. اگر کیسه های چای بابونه را خیس کرده و سرد کنید و ۱۰-۱۵ دقیقه بگذارید بماند سیاهی دور چشم و پف چشم را از بین می برد.

9 - درمان پوست
چای بابونه دارای آنتی اکسیدان، ضد میکروب و ضد التهاب است. همانطور که قبلا ذکر شد، می توان آن را  هم استفاده  داخلی و خارجی کرد؛ شما می توانید  چای بابونه سرد را به عنوان یک تونر صورت طبیعی،با مواد دیگر ترکیب کنید  و به پوست صورت بزنید . کاربرد خارجی، سوزش پوست را کاهش می دهد، به کاهش خارش و راشهای پوستی کمک میکند،  زخم ها  را زودتر بهبود می دهد و جای جوش،  آفتاب سوختگی و زخم های کوچک را درمان میکند ،پوست را جوان  و زیبا میکند. خواص آنتی اکسیدانی، چای بابونه نیز می تواند  با پیری مبارزه کند. و هنگامی که آن را می نوشید، کل سیستم  درونی بدن هیدراته می شود.

10 - شست و شوی مو با چای بابونه
چای بابونه همچنین به عنوان یک شستشو مو نهایی می تواند استفاده شود. یا می توانید به ماسک مو های مختلف اضافه کرده و به عنوان درمان خانگی استفاده کنید . چای بابونه  برای درمان شوره سر، نیز استفاده می شود.چای بابونه مو را تغذیه کرده و درخشش و زیبایی می دهد . در صورت استفاده طولانی مدت از گل بابونه رنگ موها را روشن میکند.

نکته مهم :
چای بابونه منفعتهای بسیاری دارد، اما  اگر بیش از حد مصرف شود معده را ناراحت و باعث اسهال می شود . همچنین  اگر باردار هستید باید با دکتر خود مشورت کنید
 




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir